Ustka - sezon turystyczny bez jednej z atrakcji? Latarnia morska zamknięta do odwołania

Fot. Łukasz Capar
Fot. Łukasz Capar
Urząd Morski w Słupsku zamknął dla zwiedzających latarnie morskie w Darłowie, Czołpinie, Ustce i Jarosławcu i nakazał ich dzierżawcy, stowarzyszeniu "Latarnik“, dostosowanie ich do wymogów bezpieczeństwa.

Nie wiadomo, czy obiekty zostaną otwarte przed sezonem turystycznym.

- Niedawno była katastrofa w Kamieniu Pomorskim. Ja nie chcę, by Urząd Morski odpowiadał za jakieś nieszczęście, gdy ze względu na brak spełnionych wymogów bezpieczeństwa komuś się coś stanie podczas wizytowania latarni - mówi Mariusz Szubert, dyrektor Urzędu Morskiego w Słupsku.

Cztery latarnie morskie - jedne z najciekawszych atrakcji naszego odcinka wybrzeża Bałtyku (na przykład latarnia morska w Czołpinie w Słowińskim Parku Narodowym) w sezonie turystycznym mogą nie działać.

Nie wiadomo, czy stowarzyszenie "Latarnik", które dzierżawi obiekty, zdąży dostosować je do wymogów stawianych przez dyrektora Szuberta. Sam dyrektor nie sprecyzował, czy chodzi o warunki formalne (np. ustalenie regulaminu zwiedzania), czy również o prace budowlane (zapewniające większe bezpieczeństwo).

Tymczasem według dyrektora Urzędu Morskiego wszystko jest proste - należy uzyskać dokument od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, że latarnie mogą być użytkowane przez turystów i mogą na nie wchodzić zorganizowane wycieczki turystów.

- Ta sprawa ciągnie się już bardzo długo - stwierdza Szubert. - Zgłaszaliśmy taką potrzebę stowarzyszeniu "Latarnik" jeszcze w lutym tego roku. Niestety, wszystko pozostało bez żadnej reakcji. Musiałem w końcu podjąć jakąś decyzję. Urząd Morski nie weźmie na siebie takiej odpowiedzialności. Przecież na jedną latarnię potrafi wejść naraz nawet kilkudziesięciu kolonistów.

Samo stowarzyszenie nie chce komentować zaistniałej sytuacji.

- Obserwujemy tę sprawę z niepokojem. Mamy nadzieję, że do rozpoczęcia sezonu wszystko się tak potoczy, że ustecka latarnia będzie otwarta dla zwiedzających - mówi Jacek Cegła, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Ustce.

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
tytus
W dniu 14.05.2009 o 07:48, dyzio napisał:

milosnikow wypoczynku w ciszy i spokoju zapraszam w okolice smoldzina ,czolpina -


Dyzia popieram-pochodzę z tamtych terenów, i powiem jedno- nie wiem czy jest na wybrzeżu środkowym miejsce na plaży. gdzie w sezonie letnim leżysz w spokoju i ciszy, nie ganiają dzieciaki, nie ma krzyków-PIIIIIWO, KUKURYYYDZA...itp..a wszystko dzięi temu że nie da sie samochodem pod samą wodę podjechac,. tylko trzeba pieszo albo rowerkiem sie pofatygować...
g
gość
W dniu 13.05.2009 o 13:21, Gość napisał:

Pierwsza myśl jest taka, że to Urząd Morski, a nie jakiś tam dzierżawca, odpowiada za spelnienie wymogów bezpieczeństwa. Rudi Szubert powinien się więc kopsnąć do Starosty i wszystko pozałatwiać.Druga myśl jest taka, że skoro porty sa komunalizowane, latarnie zamykane, a prace refulacyjne prowadzi firma zewnętrzna, to niech mi ktoś wytłumaczy, po co jest Urząd Morski i Rudi Szubert.A trzecia myśl jest taka, że z tego co słychać, Urząd Morski w Slupsku nie radzi sobie praktycznie z niczym więc pora na zmiany. Poparcie Atrakcyjnego Kazimierza to w kraju UE, na początku 21. wieku jednak trochę za mało, żeby zalegać na stołku.Ostatnia myśl to ciekawość, w jakim czasie setki ludzi zatrudnionych w US będą w stanie wydrukować te karteluchę z drzwi na kompie, dowieźć ją na miejsce i przymocować. Potem trzeba jeszcze zaktualizować setki stron www zachęcające do zwiedzania latarni.


A tak dla tych co nie oglądali dżisiaj TVP3 to Szubi machał rękoma jak ; BALETNICA ' po co jemu następny konflikt tu szantaż nic nie pomorze smród TW Bolka pozostanie i te pogłębianie -dlaczego tak drogo?
g
gość
W dniu 13.05.2009 o 17:53, Pomorzanin napisał:

A na czorta w Ustce stonka sezonowa, mi mieszkańcowi Ustki jest ona potrzebna jak brud za paznokciami. Jak można wypoczywać w tłoku basrachła, które tylko chla piwo itp. krzyk syf itp. Odpoczynek jest w spokoju i tam można mówić o W Y P O C Z Y N K U. A nie w tłoku barachła i zachowaniu BARACHŁA. I tgo ma być Uzdrowisko?



chcesz mieć spokój idż na cmentarz a jak nie chce się Tobie iść to zawiezie Ciebie BIURO PODRÓŻY 'NOWE ŻYCIE'
G
Gość
W dniu 13.05.2009 o 13:21, Gość napisał:

Pierwsza myśl jest taka, że to Urząd Morski, a nie jakiś tam dzierżawca, odpowiada za spelnienie wymogów bezpieczeństwa. Rudi Szubert powinien się więc kopsnąć do Starosty i wszystko pozałatwiać.Druga myśl jest taka, że skoro porty sa komunalizowane, latarnie zamykane, a prace refulacyjne prowadzi firma zewnętrzna, to niech mi ktoś wytłumaczy, po co jest Urząd Morski i Rudi Szubert.A trzecia myśl jest taka, że z tego co słychać, Urząd Morski w Slupsku nie radzi sobie praktycznie z niczym więc pora na zmiany. Poparcie Atrakcyjnego Kazimierza to w kraju UE, na początku 21. wieku jednak trochę za mało, żeby zalegać na stołku.Ostatnia myśl to ciekawość, w jakim czasie setki ludzi zatrudnionych w US będą w stanie wydrukować te karteluchę z drzwi na kompie, dowieźć ją na miejsce i przymocować. Potem trzeba jeszcze zaktualizować setki stron www zachęcające do zwiedzania latarni.


ten gość wie co pisze!
Popieram!
Szubi za robienie bałaganu bierze dużą kase
~ustczanin~

jak nie ma atrakcji a namioty na Marynarki Polskiej atrakcja i wizytowka dla Ustki jak sie patrzy namiot goni namiot od jednego do drugiego i po dniu czy te namioty nie sa reklama dla Ustki buhaaaaa po co latarnia zapraszam gp dobry artykul do gazety najlepsze sa wrota przy alkocholach swiata jak do stodoly a juz myslalem jakas atrakcja nie to szmelc z Chin.Juz sobie na dlugi wekend wczasowicze zartowali ze stodola a co bedzie latem normalnie posmiewisko Panie Burmistrzu tym niech sie Rada zajmnie

D
DANUTA KALETA

Bytów Kartuzy pociąg retro inne miejscowości parki wodne a ja dziśiaj chcę przedstawić mój projekt związany z wyborem syrenki usteckiej
ciekawa jestem czy zainteresuje to szanowną komisje jeżeli nie to jutro podziele się z tym pomysłem z prasą i telewizją chcę poddać go ocenie i weryfikacji mieszkańcom , najwyższy czas by USTKA MIAŁA SIĘ CZYM PROMOWAĆ .Chcę podziękować dziennikarzą za diagnoze promocji i rozwoju Ustki .

g
gość

Coś mi się zdaje, że tu chodzi jak zwykle o kasę. Prezesem stowarzyszenia jest były latarnik, który od każdego zwiedzającego latarnię brał 3 zł. a za to nie dawał biletu. Jak przestał być latarnikiem, to sobie załorzył stowarzyszenie i pod płaszczykiem stowarzyszenia ciągnie kasę.

d
dyzio

milosnikow wypoczynku w ciszy i spokoju zapraszam w okolice smoldzina ,czolpina - n i g d y do U S T KI gdzie
kroluje piwsko ,smrod spalin z wszech obecnych aut,3-kolowe rowerki rozbijajace sie o wczasowiczow ,wycie
z glosnikow na promenadzie i zapach przepalonego oleju -no i oczywiscie straz miejska za zle parkowanie i chyba sobie
kupili fotoradar - beda fotki jak turysta przekropczy predkosc na dziurawej drodze na Uroczysko...........

G
Gość
W dniu 13.05.2009 o 17:53, Pomorzanin napisał:

A na czorta w Ustce stonka sezonowa, mi mieszkańcowi Ustki jest ona potrzebna jak brud za paznokciami. Jak można wypoczywać w tłoku basrachła, które tylko chla piwo itp. krzyk syf itp. Odpoczynek jest w spokoju i tam można mówić o W Y P O C Z Y N K U. A nie w tłoku barachła i zachowaniu BARACHŁA. I tgo ma być Uzdrowisko?


Ustczaninie pewnie ciągniesz kasę w sezonie za wynajem pokoju. A jak nie to możesz to zrobic i wynieść się na działkę albo do Grabna. To mogl napisać tylko miejcowy moher.....albo miłośnik cmentarnej ciszy.
P
Pomorzanin

A na czorta w Ustce stonka sezonowa, mi mieszkańcowi Ustki jest ona potrzebna jak brud za paznokciami. Jak można wypoczywać w tłoku basrachła, które tylko chla piwo itp. krzyk syf itp. Odpoczynek jest w spokoju i tam można mówić o W Y P O C Z Y N K U. A nie w tłoku barachła i zachowaniu BARACHŁA. I tgo ma być Uzdrowisko?

54E340
W dniu 13.05.2009 o 13:33, rys napisał:

PROSTE- do zwiedzanie pozostaje atrakcja Ustki - namiot piwny ,superA wystarczy odpowiedni aneks do umowy z dierzawca iz to on odpowiada za bezpieczestwo itp


Żal 4 litery ściska bo nie będzie tematu jak się ktoś z latarni spiep... w sezonie?
G
Gość

Rudi Szubert jest pionierem w walce z erozją i w latach 80 usypał wały na Jagiellońskiej chyba...

G
Gość
W dniu 13.05.2009 o 13:21, Gość napisał:

Pierwsza myśl jest taka, że to Urząd Morski, a nie jakiś tam dzierżawca, odpowiada za spelnienie wymogów bezpieczeństwa. Rudi Szubert powinien się więc kopsnąć do Starosty i wszystko pozałatwiać.Druga myśl jest taka, że skoro porty sa komunalizowane, latarnie zamykane, a prace refulacyjne prowadzi firma zewnętrzna, to niech mi ktoś wytłumaczy, po co jest Urząd Morski i Rudi Szubert.A trzecia myśl jest taka, że z tego co słychać, Urząd Morski w Slupsku nie radzi sobie praktycznie z niczym więc pora na zmiany. Poparcie Atrakcyjnego Kazimierza to w kraju UE, na początku 21. wieku jednak trochę za mało, żeby zalegać na stołku.Ostatnia myśl to ciekawość, w jakim czasie setki ludzi zatrudnionych w US będą w stanie wydrukować te karteluchę z drzwi na kompie, dowieźć ją na miejsce i przymocować. Potem trzeba jeszcze zaktualizować setki stron www zachęcające do zwiedzania latarni.



Co ma do tego Rudi Szubert? Pytam powaznie i prosze o odpowiedz.
r
rys

PROSTE- do zwiedzanie pozostaje atrakcja Ustki - namiot piwny ,super
A wystarczy odpowiedni aneks do umowy z dierzawca iz to on odpowiada
za bezpieczestwo itp

G
Gość

Pierwsza myśl jest taka, że to Urząd Morski, a nie jakiś tam dzierżawca, odpowiada za spelnienie wymogów bezpieczeństwa. Rudi Szubert powinien się więc kopsnąć do Starosty i wszystko pozałatwiać.

Druga myśl jest taka, że skoro porty sa komunalizowane, latarnie zamykane, a prace refulacyjne prowadzi firma zewnętrzna, to niech mi ktoś wytłumaczy, po co jest Urząd Morski i Rudi Szubert.

A trzecia myśl jest taka, że z tego co słychać, Urząd Morski w Slupsku nie radzi sobie praktycznie z niczym więc pora na zmiany. Poparcie Atrakcyjnego Kazimierza to w kraju UE, na początku 21. wieku jednak trochę za mało, żeby zalegać na stołku.

Ostatnia myśl to ciekawość, w jakim czasie setki ludzi zatrudnionych w US będą w stanie wydrukować te karteluchę z drzwi na kompie, dowieźć ją na miejsce i przymocować. Potem trzeba jeszcze zaktualizować setki stron www zachęcające do zwiedzania latarni.

Dodaj ogłoszenie