Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ustka wybiera strategię rozwoju swojej marki

Marcin Barnowski [email protected] Fot. archiwum
Strategia rozwoju marki miasta Ustka ma być wybrana do końca roku
Strategia rozwoju marki miasta Ustka ma być wybrana do końca roku
Pięć koncepcji promocji proponuje Ustce firma doradcza 2BA z Dolnego Śląska. Ustecki Urząd Miejski zlecił jej opracowanie strategii rozwoju marki miasta.

Urzędnicy dowiedzieli się m.in., że Ustka kojarzona jest z kotem.

Zdjęcie kota jako personifikacji Ustki było elementem prezentacji Leszka i Agnieszki Nowaków z 2BA. Pokazali efekty swojej dotychczasowej pracy, w tym między innymi konsultacji z turystami i mieszkańcami miasta oraz z osobami wchodzącymi w skład wytypowanej przez nich, tak zwanej grupy kluczowej, czyli m.in. najważniejszych urzędników z ratusza i miejscowych przedsiębiorców.

W czasie badania ankietowanych zadawano im m.in. pytanie, z jakim zwierzęciem kojarzy się Ustka oraz z jakim człowiekiem. - Kot jest miły, ma wdzięk, ale zarazem jest drapieżny i Ustka też chce taka być - interpretowała wynik testu Agnieszka Nowak.

W teście na skojarzenie z człowiekiem większość ankietowanych określiła Ustkę jako 30-letnią atrakcyjną kobietę, mężatkę, jeżdżącą używanym volkswagenem passatem wyposażonym w liczne chromowane dodatki.

Na podstawie odpowiedzi z ankiet i własnych badań dolnośląscy marketingowcy zaproponowali wstępnie do wyboru pięć dróg rozwoju marki Ustki. Pierwsza to postawienie na retro - eksponowanie uroków starej zabudowy kurortu i jego długiej tradycji. Druga, zatytułowana "Dwa oblicza” zakłada dualizm.

- Macie na przykład dwie plaże. Wschodnią, na której są imprezy i zachodnią, spokojną, dziką. Macie też dwa typy zabudowy: starą rybacką i nowocześniejszą - tłumaczyła Nowak.

Trzecia koncepcja opatrzona została przez marketingowców tytułem "Światło i śpiew Bałtyku”. Opiera się na nawiązaniu do herbowej syrenki usteckiej, produkcji gadżetów syrenkowych itp. Bursztynowa enklawa to z kolei eksponowanie uzdrowiskowych walorów Ustki, a piąta, nazwana przez speców z 2BA "sportową atmosferą” ma polegać na postawieniu przez kurort na aktywny wypoczynek, sporty wodne, turystykę rowerową itp.

Strategia rozwoju marki ma być wybrana do końca roku. Firma 2BA wcześniej tworzyła podobne koncepcje marketingowe m.in. dla Sopotu, Szklarskiej Poręby i Świdnicy. Jak się dowiedzieliśmy, Ustkę za opracowanie strategii marki firma skasuje na około 25 tys. złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza