Uwaga kierowcy. Od czwartku na drodze Słupsk-Ustka aż trzy wahadła

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Od czwartku jeszcze większe utrudnienia na DK 21 między Słupskiem a Ustką
Od czwartku jeszcze większe utrudnienia na DK 21 między Słupskiem a Ustką Mariusz Jasłowski
Udostępnij:
Od czwartku na drodze krajowej 21 między Słupskiem a Ustką w trzech miejscach będzie obowiązywał ruch wahadłowy na odcinkach o łącznej długości 1 600 metrów.

- W związku z trwającą przebudową drogi krajowej nr 21 wykonawca firma Colas Polska informuje o wprowadzeniu ruchu wahadłowego. Zmiany będą obowiązywać od czwartku 18 listopada – taką informację przekazała Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza.

Ruch wahadłowy zostanie wprowadzony na następujących odcinkach drogi Słupsk-Ustka: 600-metrowym między przystankiem autobusowym we Włynkówku a zjazdem w kierunku Strzelinka; 600-metrowym w środkowej części odcinka między Bydlinem a Niestkowem; 400-metrowym w połowie odcinka leśnego między Niestkowem a cmentarzem w Zimowiskach.

To jednak nie jedyne utrudnienia. Pierwsze pojawiły się pod koniec października, gdy ekipa budowlana rozpoczęła prace związane z budową ronda w Grabnie. W tych miejscach droga jest zwężona i obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 kilometrów na godzinę oraz zakaz wyprzedzania.

Firma COLAS Polska przebudowę drogi rozpoczęła we wrześniu. Na wykonanie zadania ma 17 miesięcy roboczych. Z umowy wynika jednak, że prace mogą zostać przerwane zimą, ale muszą być wykonane w ciągu 20 miesięcy. Inwestor, czyli GDDKiA, zapewnia, że w tym czasie na trasie będzie obowiązywał ruch wahadłowy. Jedynie w trakcie budowy mostu we Włynkówku (stary zostanie rozebrany) zostanie wyznaczony objazd.

Zakres inwestycji obejmuje 13-kilometrowy odcinek DK 21 od ulicy Handlowej w Słupsku do ronda w Ustce, leżący na terenie miast Ustki i Słupska oraz gmin Ustki i Słupsk. Zostaną wykonane nowa konstrukcja jezdni wraz z korektą łuków poziomych i pionowych, przebudowa skrzyżowań, w tym budowa czterech rond i montaż sygnalizacji świetlnej. Na całej długości powstanie ciąg pieszo–rowerowy wraz z miejscami do odpoczynku dla użytkowników, a na niektórych odcinkach po obu stronach jezdni. Powstaną nowe chodniki, drogi serwisowe i zatoki dla autobusów oraz miejsca do kontroli pojazdów przez policję i Inspekcję Transportu Drogowego. We Włynkówku nowy most zastąpi starą przeprawę, zbudowane zostaną też trzy przepusty. W miejscach najbardziej narażonych na hałas zamontowane zostaną ekrany. Droga – jak do tej pory - będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Radosław Fogiel o komisji śledczej ws. Pegasusa w Sejmie

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Marne szanse .... widać, że roboty się nie posuwają.
A
Andy
Czy jest gdzieś w necie dostępny projekt tej drogi? Kiedyś był, teraz nie mogę znaleźć. Ma może ktoś jakiś link?
G
Gość
15 listopada, 18:56, Gość:

Dawno nie widziałem tak nieprzemyślanej inwestycji szkoda kasy.

Bo ?

G
Gość
15 listopada, 18:56, Gość:

Dawno nie widziałem tak nieprzemyślanej inwestycji szkoda kasy.

popieram w 100 procentach

G
Gość
Dawno nie widziałem tak nieprzemyślanej inwestycji szkoda kasy.
a
andrzej b.
Polska w budowie ......, jest .... i wesoło
N
Nobody63
Ne wierzę tym informacjom, a Wy ???

http://nie-wierze-nikomu.pl/
Dodaj ogłoszenie