Vectra musi zapłacić karę za automatyczne przedłużanie umów

(tik)
Vectra jest między innymi dostawcą internetu
Vectra jest między innymi dostawcą internetu sxc
Vectra automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas sześciu miesięcy. Klienci nie mogli podjąć sami decyzji o dalszym korzystaniu z usług. UOKiK nałożył na firmę karę ponad 490 tys. zł. Firma odwołała się od decyzji.

Spółka Vectra ma główną siedzibę w Gdyni. Jest operatorem telewizji kablowej, dostawcy internetu i telefonu. Postępowanie przeciwko niej zostało wszczęte w lipcu 2013 roku.

Wątpliwości Urzędu Konkurencji i Konsumentów wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił sześć miesięcy.

- W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry - wyjaśnia Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK. - Gdy kończy się zawarta umowa, firma, która chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony - powinna złożyć klientowi odpowiednią propozycję. Praktyka została zaniechana.

Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne. Kontrakty zostały już uzupełnione o wymagane informacje.

Na Vectrę została nałożona kara 493 252 złotych. Decyzja nie jest jednak ostateczna, Vectra się odwołała.

- UOKiK nałożył na Vectrę karę w wysokości 490 tys. zł uznając, że operator naruszył zbiorowe interesy konsumentów - napisała w komentarzu do naszej redakcji firma. - Vectra nie zgadza się z tą decyzją. W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Dodatkowo zaprzestaliśmy stosowania tych postanowień już wiosną 2014 roku. Dlatego tym bardziej uważamy decyzję za krzywdzącą i odwołaliśmy się od niej.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny: Vectra musi zapłacić karę za automatyczne przedłużanie umów - Gazeta Pomorska

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

C
Chydy byk

Konkurent Vektry,Multimedia ten problem rozwiązała w inny sposób.
Każda jej oferta to jest promocja,gdy klient powiedzmy płaci za ich usługi 100zł/na mc,to gdy kończy się umowa 24 miesięczna,całkiem z nienacka zostaje "obdarowany" rachunkiem dwu-krotnie wyższym,ponieważ po wspomnianym czasie przestaje już ów promocja obowiązywać,i nim się zorientuje ,rachunek wyższy o 100% musi zapłacić.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3