Pod względem konstrukcji XL1 realizuje w pełni zasady obowiązujące w odniesieniu do samochodów sportowych: niewielka masa (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cw 0,189) i nisko położony punkt ciężkości (wysokość 1.153 mm). Dzięki tym cechom temu Volkswagenowi wystarczy tylko 6,2 kW/8,4 KM, aby przemieszczać się ze stałą prędkością 100 km/h; w trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra XL1 zużywa poniżej 0,1 kWh.
Supernowoczesna, lekka konstrukcja, perfekcyjna aerodynamika i system hybrydowy plug-in, składający się z dwucylindrowego silnika TDI(35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej sprawiają, że nowy Volkswagen XL1 emituje tylko 21 g/km CO2. Rozwijający prędkość maksymalną 160 km/h XL1 może w razie potrzeby przyspieszyć od zera do 100 km/h w czasie 12,7 sekundy. Spalanie 0,9 l/100 km to dotychczas nieosiągalna wartość, której uzyskaniem Volkswagen na nowo zdefiniował granice możliwości technicznych w motoryzacji.
Pod względem koncepcyjnym XL1 to trzeci etap ewolucji strategii 1-litrowych samochodów Volkswagena. Obecny przewodniczący Rady Nadzorczej Volkswagen AG, prof. dr Ferdinand Piech na początku wieku sformułował wizjonerski cel, zakładający doprowadzenie do produkcji seryjnej pełnowartościowego, nadającego się do codziennej eksploatacji samochodu zużywającego jeden litr paliwa na 100 km. Wraz z dwuosobowym XL1 wizja ta stała się rzeczywistością.
XL1 ma długość 3.888 mm, szerokość 1.665 mm i wysokość tylko 1.153 mm. Według standardów dla samochodów osobowych, są to ekstremalne wymiary.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?