MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Bridgestone pracuje 800 osób

Redakcja
W stargardzkiej fabryce opon i bieżnika zaprezentowano nową linię produkcyjną.

W fabryce Bridgestone działają teraz dwie nowoczesne linie, do produkcji pasów bieżnika oraz opon. Rozbudowa pochłonęła 120 mln euro, częściowo pokryte przez rządowy grant. Zatrudnienie znalazło około 170 dodatkowych osób.

- W Stargardzie jest jeden z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych japońskiego koncernu Bridgestone - podkreślił Gert Jansen, dyrektor Bridgestone Stargard. - Zatrudnia już ponad 800 osób. Osiem lat temu zdecydowaliśmy się na to miejsce ze względu na przyjazne inwestorom środowisko, strefę ekonomiczną, dobrą kadrę, dobre połączenie z Europą Zachodnią. Osiągane tu rezultaty robią wrażenie. Dziennie produkowanych jest 3600 opon i 1700 pasów bieżnika. Czujemy się częścią Star-gardu. Angażujemy się w działania proekologiczne, edukacyjne, charytatywne. Jesteśmy patronem Zespołu Szkół nr 1 w Stargardzie.

Historia BSST sięga 2007 r. W 2009 r. rozpoczęła się produkcja, która jest sukcesywnie zwiększana. W 2015 r. zakończono drugi etap inwestycji.

- Pracujemy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, produkując opony do ciężarówek, autobusów, naczep - mówił Przemysław Iwanek, manager działu planowania i kontroli produkcji oraz inżynierii przemysłowej BSST. - Jesteśmy bardzo dumni, że jako jedyni poza Japonią produkujemy niskoprofilowe, bardzo wyspecjalizowane opony. Zainwestowano tu już ok. 330 mln euro i najprawdopodobniej to jeszcze nie koniec.

Teresa Kamińska, prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej podkreśliła, że niezwykle istotne jest współdziałanie zarządu fabryki z władzami województwa i miasta.

- Dialog między nami jest potrzebny cały czas - mówił Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego. - Jesteśmy do waszych usług.

Goście wczorajszej prezentacji mieli okazję obejrzeć fabrykę. Ciekawostką był wynalazek - osłony termiczne, które zmniejszają ilość zużywanych mediów podczas wulkanizacji, przy której temperatura sięga 140 stopni. Można się było dowiedzieć, że włoski na oponie biorą się stąd, że guma wypływa przez otwory wentylacyjne, przy pozbywaniu się powietrza ze środka opony. Że główne komponenty opony to, obok gumy, sadza i siarka. Pokazano proces produkcji opon oraz bieżnika. Także nowoczesne hale, a w nich specjalistyczne maszyny, tablice elektroniczne i oczywiście wysoko wykwalifikowanych pracowników.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza