Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Enerdze można zapłacić bez kolejki

Joanna Krężelewska [email protected] Tel. 94 347 35 99 Fot. Archiwum
Na ekranie komputera prezentowany jest klientowi elektroniczny obraz faktury, którą można łatwo i szybko zapłacić, korzystając z bankowości internetowej.
Na ekranie komputera prezentowany jest klientowi elektroniczny obraz faktury, którą można łatwo i szybko zapłacić, korzystając z bankowości internetowej.
- Tracę mnóstwo czasu w kolejce w biurze Energi, kiedy chcę podać zużycie prądu. Czy nie można tego robić w inny sposób? - pyta Anna z Koszalina.

- Jeśli chcę podać zużycie prądu i zapłacić fakturę dokładnie za tyle energii, ile wykorzystałam, stoję w długiej kolejce w koszalińskim biurze obsługi klienta - mówi nasza Czytelniczka Anna.

- Ludzie podpisują umowy, załatwiają przyłączenia, a ja muszę czekać, żeby w kilka chwil załatwić swoją sprawę. Mamy dwudziesty pierwszy wiek. Czy nie można tego załatwić prościej i szybciej? Czy lepiej jest po prostu robić nadpłaty i raz na jakiś czas prostować wszystko fakturą korygującą? - pyta.

Klienci Energi mogą rozliczać się za prąd według wskazań licznika i to bez wychodzenia z domu. Wystarczy skorzystać z elektronicznego biura obsługi klienta. - Rozliczenia rzeczywiste umożliwiają kontrolę zużycia energii w oparciu o aktualne wskazania licznika, co z kolei pozwala dostrzec różnice w poborze energii w poszczególnych miesiącach i lepiej nią zarządzać - wyjaśnia Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.

Na czym to polega? Internauci logują się na stronie www.ebok.energa.pl i w jednej z zakładek wpisują stan licznika. - Dzięki temu rozliczona zostaje faktycznie zużyta w danym okresie energia elektryczna.

Na ekranie komputera prezentowany jest klientowi elektroniczny obraz faktury, którą można łatwo i szybko zapłacić, korzystając z bankowości internetowej. Ta forma rozliczeń jest dostępna przez całą dobę przez siedem dni tygodnia, całkowicie bezpłatnie - informuje Beata Ostrowska.

Na stronie klient operatora odnajdzie też rachunek, na który może wpłacać pieniądze i dane potrzebne do przelewu (numer faktury, numer umowy). Dzięki temu siedząc wygodnie w fotelu, a nie denerwując się marnowaniem czasu w kolejce, zapłaci rachunek. I to dokładnie za tyle prądu, ile zużył w swoim domu.

Żeby korzystać z tej usługi trzeba założyć konto na eBOK (strona www.energa.pl) i złożyć elektronicznie wniosek o skorzystanie z produktu lub zrobić to w zwykłym biurze obsługi klienta.

- Korzystanie z eBOK-u odbywa się w bezpiecznym, szyfrowanym połączeniu z internetem, a podawane w czasie rejestracji dane oraz przeglądane w eBOK informacje są bezpieczne i niedostępne dla niepowołanych osób - zapewnia rzeczniczka.

Do rejestracji można przystąpić posiadając fakturę za energię oraz znając PESEL (firma - NIP). Formularz rejestracyjny składa się z części dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych.

W przypadku gdy numer PESEL lub NIP zostaje odrzucony, mimo że użytkownik wpisuje go poprawnie, prawdopodobnie w systemie bilingowym znajdują się błędne dane, wymagana jest ich aktualizacja poprzez kontakt za pośrednictwem e-maila: [email protected]

Po pomyślnym zarejestrowaniu się na wskazany w formularzu adres e-mail wysłany zostaje link aktywacyjny. Po uruchomieniu uruchomienie linka, który przenosi użytkownika automatycznie do strony logowania, wystarczy wymyślić hasło.

Co ciekawe, przez internet klient może też prześledzić na podstawie wystawionych faktur historię zużycia energii, a także przesłać pocztą elektroniczną do Energi swoje pytania. Dostęp do usługi eBOK jest darmowy.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza