Tom Toumazis nie jest w świecie biznesu osobą anonimową. W mediach pracuje od 1983 roku. Zajmował wysokie stanowiska w międzynarodowych firmach m.in. w Endemol, Walt Disney. Szefem Mecomu jest od ubiegłego roku.
Wizyta Toumazisa w Koszalinie nie była przypadkowa. Wszystkie tytuły należące do grupy czeka bowiem wkrótce sporo zmian, których zarys nowy szef przedstawił wczoraj pracownikom Oddziału Północ Mediów Regionalnych.
- Jestem bardzo zaszczycony, że znalazłem się tutaj - powiedział szef Mecomu. - Stoi przed nami bardzo dużo zmian. Wielu komentatorów z branży medialnej twierdzi, że przemysł gazetowy nie przetrwa. Nie zgadzam się z tym. Musimy udowodnić, że zmiany i sukces są możliwe.
Jak to zrobić? Na to pytanie miała odpowiedzieć prezentacja Toumazisa "Dążąc razem do przodu". - To esencja tego, co chcielibyśmy osiągnąć jako firma - mówił szef Mecomu.
Strategia Mecomu zakłada m.in. wdrożenie płatnego udostępniania treści na urządzeniach mobilnych, rozszerzenie oferty dla prenumeratorów, inwestycje w serwisy zakupów grupowych takich jak Sweetdeal, poprawę działań sprzedażowych grupy.
W strategii jest mowa o wytyczeniu nowych kierunków działalności firmy: innowacji, bliskiego kontaktu z odbiorcami, stworzeniu produktów wysokiej jakości, oferowanych za pośrednictwem wielu platform.
- Fundamentalne są dwa obszary: zmiana i modernizacja - potwierdził Toumazis.
Mecom chce się skoncentrować na działaniach przynoszących wysoką marżę. Do 2014 roku grupa planuje też redukcję kosztów o 70 milionów euro.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?