W Lęborku na dworcu kupisz bilety tylko na SKM

Edyta Litwiniuk edyta.litwiniuk@gp24.pl Fot. Archiwum
Ekkspresy zatrzymują się na stacji Lębork, ale biletów w kasie nie kupisz
Ekkspresy zatrzymują się na stacji Lębork, ale biletów w kasie nie kupisz
Katarzyna, studentka z Lęborka, jeździ na zajęcia do Koszalina. Korzysta z połączenia z przesiadką w Słupsku. Do Słupska jedzie Szybką Koleją Miejską, później przesiada się do pociągu PKP Przewozy Regionalne.

- W kasie dworcowej w Lęborku dowiaduję się, że nie mogę kupić biletu na całą trasę, bo tu sprzedają tylko bilety na SKM. Kasjerka nie wie, do kiedy potrwa taka sytuacja i tłumaczy, że konduktor o wszystkim wie i bez problemu kupię sobie bilet na całą trasę w pociągu. Konduktor jednak nic nie wie i żąda za wypisanie biletu w pociągu dodatkowych 4 złotych. Sytuacja powtarza się już trzeci raz w ciągu miesiąca. Jednym słowem totalny bałagan - opowiada Katarzyna.

Z podobnymi problemami zetknął się Mateusz mieszkający w okolicach Lęborka. Teraz służy w jednostce wojskowej w Warszawie. Często jeździ na trasie Warszawa-Lębork.

- Niedawno wracałem z Lęborka. Nie mogłem kupić biletu na dworcu. W kasie kazano mi go kupić w pociągu. Konduktor nic nie wiedział, że w Lęborku nie mogę kupić biletu i skasował ode mnie znacznie więcej, niż bym zapłacił w kasie. Poza tym nie miałem szans na wykupienie miejscówki - relacjonuje Mateusz.

- Wiemy o tej sytuacji. 15 kwietnia wicestarosta wysłał w tej sprawie pismo do szefów PKP Intercity SA w Warszawie - mówi Danuta Mikołajczyk, sekretarz starostwa lęborskiego.

 

Z listu wynika, że wicestarosta Wiktor Tyburski złożył protest w mieniu mieszkańców, władz samorządowych oraz turystów korzystających z usług przewozowych. Nie ukrywał, że w dobie konkurencji ze strony przewoźników autobusowych jego zdaniem kolej bagatelizuje problemy pasażerów, choć korzysta z dotacji na przewozy. Sugerował, aby w ciągu siedmiu dni od momentu otrzymania jego pisma kolej podjęła niezbędne kroki do normalizacji sytuacji i bezzwłocznego podpisania umowy z nowym ajentem.

- Niestety, do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi, choć poinformowaliśmy także burmistrza miasta, wicemarszałka województwa pomorskiego, wojewodę pomorskiego i radę nadzorczą PKP Intercity SA. My więcej nie możemy zrobić - dodaje Mikołajczyk.

O problemach pasażerów PKP z Lęborka nasi internetowi czytelnicy informowali już na początku kwietnia. Wtedy Zbigniew Rączkowski, zastępca dyrektora ds. handlowych w gdyńskim zakładzie PKP Intercity, tłumaczył, że problem powstał, bo PKP SKM zmieniła agenta sprzedającego bilety, a spółka PKP Intercity dowiedziała się o tym dopiero 30 marca. Obiecywał, że sprawa jest już finalizowana. Wychodzi jednak na to, że obietnice były puste.

- Sprawdzimy, jaki był bieg pisma wicestarosty i poinformujemy państwa, jak ta sprawa zostanie ostatecznie rozwiązana - powiedział nam wczoraj Paweł Ney, rzecznik prasowy PKP Intercity SA w Warszawie.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3