Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W sam raz na lekki teren

Redakcja
Na zewnątrz CrossPolo wygląda dość agresywnie, ale trudno tak od razu zorientować się, że mamy do czynienia z nadwoziem dużo wyższym niż w normalnym Polo
Na zewnątrz CrossPolo wygląda dość agresywnie, ale trudno tak od razu zorientować się, że mamy do czynienia z nadwoziem dużo wyższym niż w normalnym Polo
Wiadomo już jak będzie wyglądał nowy pojazd Volkswagena o nazwie CrossPolo.

Już z nazwy wynika, że nowe auto jest uterenowioną wersją dobrze znanego na rynku VW Polo. Miejscem debiutu tego samochodu był salon motoryzacyjny w Essen. Pierwszym rynkiem, na który trafi CrossPolo będą Niemcy. Tu auto pojawi się w sprzedaży w lutym przyszłego roku.

Na razie trudno powiedzieć, ile będzie nowe auto kosztowało. Jedne źródła podają bowiem, że minimalna cena będzie się zaczynała od 15.150 euro, a inne, że od 21.215 euro. O tym, która wersja jest prawdziwa, dowiemy się pewnie tuż przed debiutem. Niemniej 6-tysięczna różnica w szacunkach to znaczący "błąd statystyczny", który dowodzi, że w przypadku ceny niczego nie można być pewnym. Przynajmniej teraz.

Za to na pewno dzięki nowemu modelowi gama VW Polo wzbogaci się o samochód o kompaktowych wymiarach i cechach (co nie jest równoznaczne z możliwościami) pojazdu terenowego.

CrossPolo jest następcą cieszącego się dużą popularnością VW Polo Fun, którego produkcja trzykrotnie przekroczyła początkowe założenia.

Stylistyka

Stylistyka

W wyglądzie auta uwagę zwracają m.in.:

- 17-calowe alufelgi firmy BBS, specjalne zderzaki, plastikowe nadkola ochronne wraz z progami, lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami.

Z kolei we wnętrzu znajdziemy m.in.:

- aluminiowe nakładki na pedały, sportowe fotele oraz pokryte skórą koło kierownicy i gałkę dźwigni zmiany biegów.

Jako że samochód ten ma standardowo podniesione zawieszenie, jest o 15,4 cm wyższy od klasycznego Polo, z czego 8,4 cm przypada na relingi dachowe (standardowo srebrne). Pozostałe 7 cm przypada na zwiększony prześwit, co znacząco wpływa na możliwości terenowe CrossPolo. O bezpieczeństwo silnika w trudnych warunkach dbają specjalne osłony, które zamontowano pod podwoziem.

CrossPolo posiada oczywiście napęd na cztery koła. Jest to znany z innych modeli Volkswagena układ 4MOTION, czyli typu Haldex. W normalnych warunkach napędzane są koła przednie, a gdy zaczynają tracić przyczepność, elektronicznie dołączany jest napęd tylnej osi.

CrossPolo nie jest jedynym nowym modelem Volkswagena, który może podróżować nie tylko po szosie. Firma prowadzi obecnie prace nad CrossGolfem (uterenowiony Golf V, który przechodzi testy drogowe) i CrossFoxem (terenowa wersja najmniejszego VW).

CrossPolo będzie korzystał z następujących wersji silnikowych:

- benzynowe: 1.2/64 KM i 1.4/75/100 KM,
- turbodiesle: 1.4 TDI/70 KM i 1.9 TDI/100 KM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza