Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W słupskim ratuszu załatwisz więcej spraw

mara
W środę urzędy administracji publicznej i samorządowej częściowo otwarły się na petentów. W słupskim ratuszu utworzono siedem stanowisk, przy których będzie można załatwić sprawy osobiście.

W ramach ograniczeń spowodowanych epidemią, do środy Urząd Miejski w Słupsku realizował większość zadań w ramach jednego stanowiska dostępnego w Pałacu Ślubów oraz za pomocą dostępnych narzędzi teleinformatycznych. W środę zwiększono liczbę stanowisk do obsługi mieszkańców i wydłużono czas pracy urzędu. Teraz można załatwiać sprawy osobiście przy sześciu stanowiskach w ratuszu przy pl. Zwycięstwa 3 i jednym w tzw. małym ratuszu przy pl. Zwycięstwa 1. Warunek - wcześniejsze umówienie się telefoniczne na wizytę. Strażnicy miejscy będą mieli listę mieszkańców wraz z godziną, na którą dana osoba umówiła się celem załatwienia sprawy,

Uwaga! W trakcie wizyty w ratuszu każdy obywatel obowiązkowo musi zakrywać usta i nos maseczką lub innym elementem (np. chustką i apaszką), poza tym interesanci będą zobowiązani do dezynfekcji rąk na terenie ratusza oraz korzystania z rękawiczek jednorazowych.

Od poniedziałku, 27 kwietnia, Urząd Miejski w Słupsku będzie obsługiwał interesantów od 7.30 do godziny 18. - W ten sposób, zwiększając liczbę stanowisk i wydłużając godziny, zapewnimy obsługę znacznie większej liczby osób - informuje Monika Rapacewicz, rzecznik Urzędu Miasta w Słupsku.

Cały czas w Pałacu Ślubów w ratuszu (wejście od strony pl. Zwycięstwa) znajduje się specjalna skrzynka podawcza, do której także można wrzucać pisma/wnioski/podania, które odpowiedni wydział merytoryczny odbiera i załatwia daną sprawę . – Zachęcamy do korzystania z tej możliwości – przed wrzuceniem dokumentu oczywiście należy skontaktować się z konkretnym wydziałem - dodaje Monika Rapacewicz.

Od środy możliwa jest rejestracja nie tylko aut nowych- bez tablic – ale także pojazdów z tzw. rynku wtórnego. Kara finansowa za brak terminowej rejestracji pojazdu (30 dni od momentu nabycia) jest nadal zawieszona. Nic w tej kwestii się nie zmienia.

- Prosimy o korzystanie z dostępnych narzędzi, jaką jest skrzynka ePUAP, e-maile oraz telefony – w ten sposób można uzyskać wiele informacji, załatwić konkretne sprawy bez konieczności wizyty w urzędzie – oszczędzacie w ten sposób państwo czas, dbając jednocześnie o bezpieczeństwo własne i urzędników - mówi Monika Rapacewicz.

Bardziej dostępne, po krótkim okresie ograniczeń z powodu epidemii, są też słupskie cmentarze. Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku informuje, że są otwarte od poniedziałku do niedzieli (7 dni w tygodniu) w godzinach 8-19. Biorąc pod uwagę, że rodziny osób zmarłych chcą pożegnać swoich bliskich, ale mając także na względzie bezpieczeństwo oraz regulacje prawne, ZIM podjął decyzję o częściowym otwarciu sali pożegnań na Nowym Cmentarzu – maksymalnie 10 osób oraz kaplicy na Starym Cmentarzu – maksymalnie 5 osób.

Zobacz także: Krystyna Danilecka-Wojewódzka o pomocy dla przedsiębiorców w Słupsku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza