Obecnie call center ma siedzibę w jednym z pomieszczeń dawnej pralni w szpitalnym kompleksie przy ul. Hubalczyków. Jego przebudowa oraz zakup specjalistycznego sprzętu kosztowała szpital blisko 66 tys. złotych. W zakresie robót budowlanych wykonano: wymianę okładziny ściennej z glazury na gipsową oraz posadzkę z wykładziny dywanowej. Wymieniono też stolarkę okienną. Ponadto zakupiono zestaw boxów – 8 stanowisk w formie wyspy. Wyposażono je w komputery wraz ze słuchawko-mikrofonami przeznaczonymi do obsługi call center.
Od poniedziałku do piątku call center działa w godzinach 7-17, a w piątek - od 7 do 14.30. Jeśli ktoś zadzwoni w innych godzinach, usłyszy w telefonie informację, w jakich godzinach może się skontaktować z pracownicami call center.
- Zainteresowanie call center jest bardzo duże. Tylko w czerwcu pacjenci słupskiego szpitala łączyli się z nim 11 562 razy. Mamy założenie, że 90 procent połączeń musi być odebrane w ciągu trzech minut, choć ze statystyki wynika, że największa liczba połączeń jest odbierana już po 30 sekundach. Jeśli połączenia nie udało się odebrać w trzy minuty, to system zapisuje numer telefonu, a panie mają obowiązek oddzwonić, przeprosić i załatwić sprawę, z którą dzwonił pacjent. Prawda jest taka, że pacjenci dzwonią do call center z różnymi problemami, nie tylko związanymi z zapisami na wizyty i zabiegi, ale także po to, aby się skonsultować medycznie. Wtedy panie korzystają z zakładek, które im podpowiadają, co mają odpowiadać - mówi Andrzej Sapiński, prezes Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Słupsku.
Czym dokładnie zajmuje się call center słupskiego szpitala?
- - rejestracją pacjentów do poradni, hospitalizacji, konsultacji, wizyt, badań lub innych świadczeń zdrowotnych
- -umożliwieniem zmiany ustalonego uprzednio terminu udzielania świadczenia lub informowaniem pacjenta o zmianie tego terminu
- - powiadamianiem (w formie e-mail, SMS lub telefonicznie) o zbliżającym się terminie udzielania świadczenia
- - potwierdzaniem (w formie e-mail, SMS lub telefonicznie) umówionego uprzednio terminu udzielania świadczenia
- - zamawianiem e-recept i zleceń w trybie zaocznym oraz informowaniem o stanie realizacji zamówień po podaniu numeru identyfikacyjnego z możliwością połączenia z właściwym oddziałem lub poradnią
- - zapraszaniem na okresowe wizyty kontrolne
- - przypominaniem o konieczności stosowania zaleceń terapeutycznych oraz rehabilitacyjnych w warunkach domowych
- - wyszukiwaniem informacji o właściwej komórce organizacyjnej udzielającej świadczeń zdrowotnych (adres, godziny otwarcia itp.)
- - informowaniem o akcjach promocyjnych w zakresie szczepień i badań profilaktycznych
W piątkowej uroczystości - poza kierownictwem szpitala - uczestniczyła Agnieszka Kapała-Sokalska, członek Zarządu Województwa Pomorskiego, która gratulowała prezesowi Sapińskiemu i jego zastępczyni udanego przedsięwzięcia, które w wielu dużych szpitalach staje się koniecznym elementem, aby placówka mogła sprawie funkcjonować.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?