Zarząd Infrastruktury Miejskiej rozstrzygnął przetarg na budowę drogi do terenów inwestycyjnych w strefie ekonomicznej. Mowa o niespełna kilometrowym odcinku od ulicy Bohaterów Westerplatte przy węźle Głobino słupskiej obwodnicy.
- Będzie to sześciometrowa jezdnia z ciągiem pieszo-rowerowym - precyzuje Tomasz Orłowski, kierownik Działu Eksploatacji i Inwestycji Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. - Nowa droga pobiegnie w kierunku ulicy Gdańskiej po śladzie gruntowym do terenów, które miasto sprzedało i zamierza wystawić na sprzedaż.
Termin realizacji jest krótki. Ulica powinna zostać wykonana do końca czerwca przyszłego roku. Biorąc pod uwagę miesiące zimowe, wykonawca zmierzy się z dyktatem niewielkiej ilości czasu. Wbrew kalendarzowi nie powinien mieć jednak z tym problemów.
Jak usłyszeliśmy wczoraj w ZIM-ie, teren jest dziewiczy, bez wyburzeń, można go w całości zamknąć, a na odcinku nie ma podziemnych sieci, więc prace powinny postępować szybciej niż na przykład w centrum w miasta.
Zarząd wskazał już wykonawcę, który w ogłoszonym przetargu zaoferował najniższą cenę. Mowa o bytowskim ZIMAR-ze, który drogę do strefy wybuduje za niespełna 1,7 miliona złotych. To zdecydowanie mniej niż chciał najdroższy z oferentów, który inwestycję obliczył na 2,9 mln zł, i mniej niż pierwotnie urzędnicy zapisali na ten cel. Na początku roku Urząd Miejski w Słupsku informował o kwocie 3 mln zł, ale suma po decyzjach rady miasta stopniała do 2,1 mln zł. Różnicę pokryć miał prywatny inwestor, który kupił pokaźną nieruchomość od miasta, do której droga poprowadzi.
Chodzi o firmę Perla Polska, przedsiębiorstwo z Głobina zajmujące się produkcją przekąsek, humusu i antipasti. Firma ma pokryć część wydatków związanych z budową drogi.
- Zgodnie z listem intencyjnym jest to 30 procent kosztów budowy - mówi Marek Goliński, wiceprezydent Słupska. - Nie podpisaliśmy jeszcze umowy, będą toczyły się rozmowy.
W praktyce chodzi więc o sumę oscylującą w granicach pół miliona złotych, którą ratusz otrzyma od Perli.
Nowa droga zepnie z obwodnicą dużą inwestycję zapowiedzianą już przez tę firmę. Mowa o zakładzie o powierzchni 25 tys. metrów kwadratowych i hali, pod której dachem znaleźć mają się 22 linie produkcyjne. Co więcej, liczba miejsc pracy w tym miejscu ma zbliżyć się do tysiąca.
Perla przeniesie więc zakład produkcyjny z Głobina do Słupska, choć formalnie działa już w mieście i to tutaj płaci podatki od stycznia 2018 roku. Zmiana adresu, jak zapewniał „Głos Pomorza” inwestor, związana była z kupnem od miasta działki, na której stanąć ma fabryka. Ratusz z tytułu podatku od nieruchomości zyska kilkaset tysięcy złotych rocznie.
Przypomnijmy, że działka, na której stanie fabryka, to były teren wojskowy kupiony przez Słupsk w latach 90. XX wieku za 90 tys. zł. Sześć lat temu próbowano nieruchomość uzbroić, ale koszt 20 mln odstraszył ówczesne władze Słupska od takiego wydatku. W 2016 roku ratusz chciał sprzedać ten teren za 12,6 mln zł. Bezskutecznie. Po roku wystawiono go ponownie i za 7 mln zł. Ostatecznie sprzedano go za 5,05 mln zł.
Zobacz także: Firma Strabag przebuduje ulicę Piłsudskiego w Słupsku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?