W Ustce uczniów szkolą na żeglarzy

Monika Zacharzewska monika.zacharzewska@mediaregionalne.plZaktualizowano 
W czwartek w ZSOiT porozumienie podpisali Józef Masłowski, dyrektor szkoły i Tomasz Lipski, wiceprezydent federacji szkół żeglarskich.
Uczniowie ZSOiT będą mogli zdobywać żeglarskie szlify na światowych akwenach. Szkoła podpisała porozumienie z międzynarodową federacją szkół żeglarskich ISSA.

Od ubiegłego roku szkolnego w usteckim Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych realizowany jest autorski program komandora Dariusza Kloskowskiego - Edukacja Morska.

Dzięki niemu 15 uczniów zdobyło stopień żeglarza jachtowego, a wkrótce rozpoczną kurs na sternika motorowodnego. - Po skoń­czeniu szkoły wraz z maturą będą mieli cztery certyfikaty bezpieczeństwa, na podstawie których będą mogli pływać na statkach - mówi kmdr Kloskowski, który był inicjatorem podpisania porozumienia szkoły z federacją ISSA. - To federacja zrzeszająca szkoły morskie basenu Morza Bałtyckiego. Ustecki ZSOiT jest pierwszą szkołą nie o profilu morskim, która do niej przystąpiła - tłumaczy Dariusz Kloskowski. - Dzięki porozumieniu uczniowie klas realizujących program edukacji morskiej przejdą pełen cykl szkoleń z zakresu żeglarstwa i będą przygotowani zawodowo do pracy na morzu. Porozumienie gwarantuje, że w czasie nauki będą mogli brać udział w regatach organizowanych na akwenach całego świata.

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Materiał oryginalny: W Ustce uczniów szkolą na żeglarzy - Głos Pomorza

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
T
Tomasz Lipski
W dniu 30.03.2014 o 18:06, seeman napisał:

Z racji pełnionej funkcji zmuszony jestem do skomentowania informacji zamieszczonej na GP24 dotyczącej szkolenia żeglarskiego w ZSOiT w Ustce.W informacji tej zawarto szereg nieprawdziwych informacji i niedomówień wprowadzających w błąd czytelników oraz młodzież.        1. Treść informacji sugeruje że ISSA zajmuje się morskim szkolnictwem zawodowym- co jest nieprawdą.ISSA nie zrzesza szkół MORSKICH. Jest to federacja "prywatnych szkół i stowarzyszeń żeglarskich" - to zapis ze strony ISSA Poland i zajmuje się szkoleniem w zakresie żeglarstwa rekreacyjnego.         2. Certyfikaty bezpieczeństwa o których mowa w informacji nie mają nic wspólnego z ISSA.Są to dokumenty wydawane przez Urzędy Morskie po odbyciu szkolenia w certyfikowanych ośrodkach szkoleniowych, faktycznie niezbędne zawodowym marynarzom. ISSA takim ośrodkiem nie jest.         3. Nieuprawnione jest używanie nazwy stopni - żeglarz jachtowy , sternik motorowodny.Takie stopnie nie występują w systemie ISSA.             Są to nazwy stopni / patentów/ określone w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9.kwietnia 2013 roku /par.2 pkt 1/ w sprawie uprawiania turystyki wodnej. W obecnym stanie prawnym w Polsce . jedynie patenty żeglarskie i motorowodne uzyskane zgodnie z w/w rozporządzeniem uprawniają do uprawiania turystyki wodnej w zakresie określonym w rozporządzeniu.Ten sam paragraf  mówi też że do uprawiania turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba do 7,5 metra oraz motorowych o mocy sinika do 10 kW , nie są potrzebne żadne uprawnienia.      Dokumenty wystawiane przez ISSA Poland są tzw. certyfikatami kompetencji a nie uprawnieniami i nie dają żadnych praw do prowadzenia jachtów        4.Zagwarantowanie porozumieniem udziału w regatach" na wszystkich akwenach świata"/tak to przynajmniej jest określone w informacji/ to swoiste kuriozum. Nie tak dochodzi się do udziału w regatach. Jak ? Wystarczy spytać w każdym klubie zajmującym się żeglarstwem wyczynowym, chociażby w Jacht Klubie Opty Ustka.          Szkoda młodzieży która błędnie poinformowana , może póżniej zetknąć się z nieprzyjemną dla nich realną , prawną rzeczywistością.                                                                z poważaniem                                                                Zenon Jasik                                                              Prezes  Środkowopomorskiego Okręgowego Związku         Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego                                                      kapitan jachtowy i motorowodny                                                              instruktor żeglarstwa                                                              Instruktor motorowodny

 

To bardzo miło, że informacje o naszej działalności budzą takie emocje i chęć zaangażowania. Przyszła długo wyczekiwana wiosna i wszystko budzi się do życia.

 

Często zdarza się, że osoby, które krytykują innych same nie dają zbyt wiele powodów do krytyki bo same nie wiele robią.

 

Publiczne zarzucanie nieprawdy może świadczyć o bardzo dobrym przygotowaniu do takiej wypowiedzi lub też o małym poszanowaniu dla własnych opinii. Mam wrażenie, że nie mamy tu do czynienia z pierwszym przypadkiem.

 

Polecam poczytanie i dowiedzenie się więcej na temat charakteru i działalności ISSA. Podpowiem od razu:

 

Ad 1. ISSA zrzesza szkoły prywatne (rekreacyjne), ale również (zawodowe) szkoły morskie (w tym akademie i uniwersytety). Wystarczy wejść na naszą stronę internetową i zobaczyć wykaz szkół ISSA. Co więcej, w niektórych krajach ISSA zajmuje się przygotowywaniem profesjonalistów do pracy na jachtach – jest to bardzo duży rynek pracy poza naszym krajem. Ukierunkowanie młodzieży właśnie w tę stronę może jej otworzyć olbrzymie możliwości.

 

Ad 2. Samo stowarzyszenie nie prowadzi szkoleń na certyfikaty bezpieczeństwa, ale niektóre ze szkół ISSA (również w Polsce) posiadają pełne prawa do prowadzenia takich szkoleń.

 

Ad 3. Patenty ISSA w wersji polskiej nazywają się bardzo podobnie jak odpowiedniki patentów PZŻ. Tak jest łatwiej zrozumieć, z jakim zakresem wiedzy i umiejętności mamy do czynienia. Podobnie robi Polski Związek Żeglarski używając w wersji angielskiej sprawdzonych, jednoznacznych określeń – nota bene jedno z takich określeń jest chronione prawem i nie powinno być używane w Polsce. Być może brakuje mi całkiem pełnej wiedzy w tym zakresie, jednak nie udało mi się znaleźć nigdzie informacji o zastrzeżeniu nazw polskich: sternik jachtowy czy żeglarz.

Patenty ISSA to dokumenty kwalifikacyjne i w większości krajów na świecie umożliwiają czarterowanie jachtów do celów rekreacyjnych.

 

Ad 4. Regaty. Możliwości organizowania i uczestniczenia w regatach jest wiele. Można je organizować samemu – np. w ramach lokalnego klubu lub we współpracy z organizacjami o szerszym zasięgu. Jako ISSA planujemy w tym roku szereg takich imprez w portach polskiego wybrzeża (współorganizowane wraz z lokalnymi władzami miast i portów), w Szwecji, w Danii ale również na Adriatyku, w Turcji i na Wyspach Karaibskich. W każdym z tych regionów mamy szkoły i zaprzyjaźnionych, zaangażowanych entuzjastów żeglarstwa.

 

Bardzo gorąco zapraszamy do współpracy, zwłaszcza że członkiem założycielem naszej organizacji – International Sailing Schools Association - w roku 1969 roku był Polski Związek Żeglarski.

Wspomniany klub z Ustki deklaruje chęć współpracy w ramach naszych imprez tj. Festiwalu żagli ISSA 2014 i liczymy na to, że jest to dopiero początek współpracy, która zapowiada się bardzo owocnie. Współpraca z każdym żeglarzem czy też organizacją żeglarską jest dla nas interesująca i spełnia jeden z celów ISSA, jakim jest m.in. integracja i aktywizacja środowiska żeglarskiego na świecie.

 

Swoją drogą, przygotowując się do tegorocznych imprez w ramach Festiwalu żagli ISSA we wspomnianym regionie, nie udało nam się znaleźć zbyt wielu śladów działalności organizacji, której przewodzi Pan Prezes.

 

Tak czy inaczej bardzo serdecznie zapraszamy do uczestnictwa czy też współpracy w trakcie Festiwalu żagli ISSA 2014 czy też innych wydarzeń wspierających promocję żeglarstwa w Polsce i na świecie, jakie możemy wspólnie zorganizować.

 

Warto jest pokazać światu, że żeglarze to ludzie otwarci i ludzie czynu, którzy nie boją się wyzwań i nie są małostkowi.

 

Z żeglarskim pozdrowieniem

Tomasz Lipski

Trener ISSA

Yachtmaster Instructor RYA

Instruktor Sportu (żeglarstwo, sporty motorowodne)

Członek Zarządu Federacji Szkół Żeglarskich

Wiceprzewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Szkół Żeglarskich

zgłoś
T
Tomasz Lipski
W dniu 30.03.2014 o 18:06, seeman napisał:

Z racji pełnionej funkcji zmuszony jestem do skomentowania informacji zamieszczonej na GP24 dotyczącej szkolenia żeglarskiego w ZSOiT w Ustce.W informacji tej zawarto szereg nieprawdziwych informacji i niedomówień wprowadzających w błąd czytelników oraz młodzież.        1. Treść informacji sugeruje że ISSA zajmuje się morskim szkolnictwem zawodowym- co jest nieprawdą.ISSA nie zrzesza szkół MORSKICH. Jest to federacja "prywatnych szkół i stowarzyszeń żeglarskich" - to zapis ze strony ISSA Poland i zajmuje się szkoleniem w zakresie żeglarstwa rekreacyjnego.         2. Certyfikaty bezpieczeństwa o których mowa w informacji nie mają nic wspólnego z ISSA.Są to dokumenty wydawane przez Urzędy Morskie po odbyciu szkolenia w certyfikowanych ośrodkach szkoleniowych, faktycznie niezbędne zawodowym marynarzom. ISSA takim ośrodkiem nie jest.         3. Nieuprawnione jest używanie nazwy stopni - żeglarz jachtowy , sternik motorowodny.Takie stopnie nie występują w systemie ISSA.             Są to nazwy stopni / patentów/ określone w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9.kwietnia 2013 roku /par.2 pkt 1/ w sprawie uprawiania turystyki wodnej. W obecnym stanie prawnym w Polsce . jedynie patenty żeglarskie i motorowodne uzyskane zgodnie z w/w rozporządzeniem uprawniają do uprawiania turystyki wodnej w zakresie określonym w rozporządzeniu.Ten sam paragraf  mówi też że do uprawiania turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba do 7,5 metra oraz motorowych o mocy sinika do 10 kW , nie są potrzebne żadne uprawnienia.      Dokumenty wystawiane przez ISSA Poland są tzw. certyfikatami kompetencji a nie uprawnieniami i nie dają żadnych praw do prowadzenia jachtów        4.Zagwarantowanie porozumieniem udziału w regatach" na wszystkich akwenach świata"/tak to przynajmniej jest określone w informacji/ to swoiste kuriozum. Nie tak dochodzi się do udziału w regatach. Jak ? Wystarczy spytać w każdym klubie zajmującym się żeglarstwem wyczynowym, chociażby w Jacht Klubie Opty Ustka.          Szkoda młodzieży która błędnie poinformowana , może póżniej zetknąć się z nieprzyjemną dla nich realną , prawną rzeczywistością.                                                                z poważaniem                                                                Zenon Jasik                                                              Prezes  Środkowopomorskiego Okręgowego Związku         Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego                                                      kapitan jachtowy i motorowodny                                                              instruktor żeglarstwa                                                              Instruktor motorowodny

 

To bardzo miło, że informacje o naszej działalności budzą takie emocje i chęć zaangażowania. Przyszła długo wyczekiwana wiosna i wszystko budzi się do życia.

 

Często zdarza się, że osoby, które krytykują innych same nie dają zbyt wiele powodów do krytyki bo same nie wiele robią.

 

Publiczne zarzucanie nieprawdy może świadczyć o bardzo dobrym przygotowaniu do takiej wypowiedzi lub też o małym poszanowaniu dla własnych opinii. Mam wrażenie, że nie mamy tu do czynienia z pierwszym przypadkiem.

 

Polecam poczytanie i dowiedzenie się więcej na temat charakteru i działalności ISSA. Podpowiem od razu:

 

Ad 1. ISSA zrzesza szkoły prywatne (rekreacyjne), ale również (zawodowe) szkoły morskie (w tym akademie i uniwersytety). Wystarczy wejść na naszą stronę internetową i zobaczyć wykaz szkół ISSA. Co więcej, w niektórych krajach ISSA zajmuje się przygotowywaniem profesjonalistów do pracy na jachtach – jest to bardzo duży rynek pracy poza naszym krajem. Ukierunkowanie młodzieży właśnie w tę stronę może jej otworzyć olbrzymie możliwości.

 

Ad 2. Samo stowarzyszenie nie prowadzi szkoleń na certyfikaty bezpieczeństwa, ale niektóre ze szkół ISSA (również w Polsce) posiadają pełne prawa do prowadzenia takich szkoleń.

 

Ad 3. Patenty ISSA w wersji polskiej nazywają się bardzo podobnie jak odpowiedniki patentów PZŻ. Tak jest łatwiej zrozumieć, z jakim zakresem wiedzy i umiejętności mamy do czynienia. Podobnie robi Polski Związek Żeglarski używając w wersji angielskiej sprawdzonych, jednoznacznych określeń – nota bene jedno z takich określeń jest chronione prawem i nie powinno być używane w Polsce. Być może brakuje mi całkiem pełnej wiedzy w tym zakresie, jednak nie udało mi się znaleźć nigdzie informacji o zastrzeżeniu nazw polskich: sternik jachtowy czy żeglarz.

Patenty ISSA to dokumenty kwalifikacyjne i w większości krajów na świecie umożliwiają czarterowanie jachtów do celów rekreacyjnych.

 

Ad 4. Regaty. Możliwości organizowania i uczestniczenia w regatach jest wiele. Można je organizować samemu – np. w ramach lokalnego klubu lub we współpracy z organizacjami o szerszym zasięgu. Jako ISSA planujemy w tym roku szereg takich imprez w portach polskiego wybrzeża (współorganizowane wraz z lokalnymi władzami miast i portów), w Szwecji, w Danii ale również na Adriatyku, w Turcji i na Wyspach Karaibskich. W każdym z tych regionów mamy szkoły i zaprzyjaźnionych, zaangażowanych entuzjastów żeglarstwa.

 

Bardzo gorąco zapraszamy do współpracy, zwłaszcza że członkiem założycielem naszej organizacji – International Sailing Schools Association - w roku 1969 roku był Polski Związek Żeglarski.

Wspomniany klub z Ustki deklaruje chęć współpracy w ramach naszych imprez tj. Festiwalu żagli ISSA 2014 i liczymy na to, że jest to dopiero początek współpracy, która zapowiada się bardzo owocnie. Współpraca z każdym żeglarzem czy też organizacją żeglarską jest dla nas interesująca i spełnia jeden z celów ISSA, jakim jest m.in. integracja i aktywizacja środowiska żeglarskiego na świecie.

 

Swoją drogą, przygotowując się do tegorocznych imprez w ramach Festiwalu żagli ISSA we wspomnianym regionie, nie udało nam się znaleźć zbyt wielu śladów działalności organizacji, której przewodzi Pan Prezes.

 

Tak czy inaczej bardzo serdecznie zapraszamy do uczestnictwa czy też współpracy w trakcie Festiwalu żagli ISSA 2014 czy też innych wydarzeń wspierających promocję żeglarstwa w Polsce i na świecie, jakie możemy wspólnie zorganizować.

 

Warto jest pokazać światu, że żeglarze to ludzie otwarci i ludzie czynu, którzy nie boją się wyzwań i nie są małostkowi.

 

Z żeglarskim pozdrowieniem

Tomasz Lipski

Trener ISSA

Yachtmaster Instructor RYA

Instruktor Sportu (żeglarstwo, sporty motorowodne)

Członek Zarządu Federacji Szkół Żeglarskich

Wiceprzewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Szkół Żeglarskich

zgłoś
s
seeman
W dniu 01.04.2014 o 07:27, link 4 napisał:

Panie Marcinie,w związku z szeregiem wątpliwości dotyczących honorowania zagranicznych certyfikatów i świadectw umiejętności dotyczących prowadzenia łodzi żaglowych różnego typu czy przewidują państwo listę analogiczną do załączonej ustalającej, które zagraniczne certyfikaty uprawniają do prowadzenia żeglugi na polskich jachtach?Analogicznie do Dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych można się spodziewać, że zagraniczne certyfikaty, a w szczególności unijne, będą w pełni respektowane w ramach polskiego prawa. Niestety występuje tu pewna niespójność - Polska jest jednym z nielicznych krajów, w których występują uprawnienia, zaś w większości krajów wydawane są przez narodowe związki żeglarskie jedynie świadectwa umiejętności - w związku z tym, że nie są uprawnieniami nie mogą być honorowane zgodnie z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857, z późn. zm.19), która stanowi, że:"(...) 4) po art. 37 dodaje się art. 37a i 37b w brzmieniu:"Art. 37a. 1. Prowadzenie statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji, zwane dalej "uprawianiem turystyki wodnej", wymaga:(...)6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem. (...)"Czy zatem w ramach rozporządzeń wykonawczych do w/w ustawy przewidywane jest określenie listy certyfikatów, które uprawniają do uprawiania żeglarstwa w Rzeczpospolitej Polsce?pozdrawiamodpowiedźMarcin Brachfogel, MSiT napisał(a):Szanowny PanieUprzejmie informuję że zgodnie z art. 37 a ust. 6 ustawy o żegludze śródlądowej jeśli uzyskał Pan uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym Państwie to może Pan uprawiać turystykę wodną w RP na podstawie stosownego dokumentu potwierdzającego posiadane uprawnienia. W ramach tego przepisu mieszczą się również te dokumenty które określają umiejętności prowadzenia łodzi żaglowych. Prawodawca nie określił szczegółowo jakie dokumenty zagraniczne miałyby być honorowane w Polsce.Informuję również, że ustawa o żegludze śródlądowej nie zawiera delegacji do wydania aktów wykonawczych w celu określenia listy certyfikatów, które uprawniają do uprawiania żeglarstwa na terenie RP.Sprawy te są uregulowane na poziomie ustawowym i ewentualne sugerowane przez Pana zmiany w tym zakresie wymagałyby zmiany przedmiotowej ustawy.Z poważaniemMarcin BrachfogelDepartament Sportu WyczynowegoMinisterstwo Sportu i TurystykiMarcin BrachfogelDepartament Rozwoju i Promocji SportuMinisterstwo Sportu i Turystyki00-082 Warszawaul. Senatorska 12tel. (22) 244 31 31mail: marstcin.brachfogel@msport.gov.pl

Certyfikaty ISSA Poland nie są uzyskiwane w innym Państwie a o takich uprawnieniach mówi art.37a ust.6 Ustawy o żegludze śródlądowej.ISSA Poland jest stowarzyszeniem zarejestrowanym w Polsce i szkolenia są prowadzone w Polsce.Sprawa wg mnie jest oczywista. Nie oceniam pracy Pana Kmdr Kloskowskiego lecz  przedstawiam istniejący stan prawny oraz rzetelność informacji zawartych w artykule.

zgłoś
l
link 4

Panie Marcinie,

w związku z szeregiem wątpliwości dotyczących honorowania zagranicznych certyfikatów i świadectw umiejętności dotyczących prowadzenia łodzi żaglowych różnego typu czy przewidują państwo listę analogiczną do załączonej ustalającej, które zagraniczne certyfikaty uprawniają do prowadzenia żeglugi na polskich jachtach?

Analogicznie do Dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych można się spodziewać, że zagraniczne certyfikaty, a w szczególności unijne, będą w pełni respektowane w ramach polskiego prawa. Niestety występuje tu pewna niespójność - Polska jest jednym z nielicznych krajów, w których występują uprawnienia, zaś w większości krajów wydawane są przez narodowe związki żeglarskie jedynie świadectwa umiejętności - w związku z tym, że nie są uprawnieniami nie mogą być honorowane zgodnie z ustawą z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857, z późn. zm.19), która stanowi, że:
"(...) 4) po art. 37 dodaje się art. 37a i 37b w brzmieniu:
"Art. 37a. 1. Prowadzenie statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji, zwane dalej "uprawianiem turystyki wodnej", wymaga:(...)
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem. (...)"

Czy zatem w ramach rozporządzeń wykonawczych do w/w ustawy przewidywane jest określenie listy certyfikatów, które uprawniają do uprawiania żeglarstwa w Rzeczpospolitej Polsce?

pozdrawiam

odpowiedź

Marcin Brachfogel, MSiT napisał(a):

Szanowny Panie

Uprzejmie informuję że zgodnie z art. 37 a ust. 6 ustawy o żegludze śródlądowej jeśli uzyskał Pan uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym Państwie to może Pan uprawiać turystykę wodną w RP na podstawie stosownego dokumentu potwierdzającego posiadane uprawnienia. W ramach tego przepisu mieszczą się również te dokumenty które określają umiejętności prowadzenia łodzi żaglowych. Prawodawca nie określił szczegółowo jakie dokumenty zagraniczne miałyby być honorowane w Polsce.

Informuję również, że ustawa o żegludze śródlądowej nie zawiera delegacji do wydania aktów wykonawczych w celu określenia listy certyfikatów, które uprawniają do uprawiania żeglarstwa na terenie RP.

Sprawy te są uregulowane na poziomie ustawowym i ewentualne sugerowane przez Pana zmiany w tym zakresie wymagałyby zmiany przedmiotowej ustawy.

Z poważaniem

Marcin Brachfogel

Departament Sportu Wyczynowego

Ministerstwo Sportu i Turystyki

Marcin Brachfogel

Departament Rozwoju i Promocji Sportu

Ministerstwo Sportu i Turystyki

00-082 Warszawa

ul. Senatorska 12

tel. (22) 244 31 31

mail: marcin.brachfogel@msport.gov.pl

 

 

zgłoś
l
link 4
W dniu 01.04.2014 o 00:20, landmen napisał:

Kmdr D, Kloskowski zrobił kawał dobrej roboty na rzecz tej ponadgimnazjalnej szkoły w Ustce

 

zgłoś
l
landmen
W dniu 30.03.2014 o 18:06, seeman napisał:

Z racji pełnionej funkcji zmuszony jestem do skomentowania informacji zamieszczonej na GP24 dotyczącej szkolenia żeglarskiego w ZSOiT w Ustce.W informacji tej zawarto szereg nieprawdziwych informacji i niedomówień wprowadzających w błąd czytelników oraz młodzież.        1. Treść informacji sugeruje że ISSA zajmuje się morskim szkolnictwem zawodowym- co jest nieprawdą.ISSA nie zrzesza szkół MORSKICH. Jest to federacja "prywatnych szkół i stowarzyszeń żeglarskich" - to zapis ze strony ISSA Poland i zajmuje się szkoleniem w zakresie żeglarstwa rekreacyjnego.         2. Certyfikaty bezpieczeństwa o których mowa w informacji nie mają nic wspólnego z ISSA.Są to dokumenty wydawane przez Urzędy Morskie po odbyciu szkolenia w certyfikowanych ośrodkach szkoleniowych, faktycznie niezbędne zawodowym marynarzom. ISSA takim ośrodkiem nie jest.         3. Nieuprawnione jest używanie nazwy stopni - żeglarz jachtowy , sternik motorowodny.Takie stopnie nie występują w systemie ISSA.             Są to nazwy stopni / patentów/ określone w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9.kwietnia 2013 roku /par.2 pkt 1/ w sprawie uprawiania turystyki wodnej. W obecnym stanie prawnym w Polsce . jedynie patenty żeglarskie i motorowodne uzyskane zgodnie z w/w rozporządzeniem uprawniają do uprawiania turystyki wodnej w zakresie określonym w rozporządzeniu.Ten sam paragraf  mówi też że do uprawiania turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba do 7,5 metra oraz motorowych o mocy sinika do 10 kW , nie są potrzebne żadne uprawnienia.      Dokumenty wystawiane przez ISSA Poland są tzw. certyfikatami kompetencji a nie uprawnieniami i nie dają żadnych praw do prowadzenia jachtów        4.Zagwarantowanie porozumieniem udziału w regatach" na wszystkich akwenach świata"/tak to przynajmniej jest określone w informacji/ to swoiste kuriozum. Nie tak dochodzi się do udziału w regatach. Jak ? Wystarczy spytać w każdym klubie zajmującym się żeglarstwem wyczynowym, chociażby w Jacht Klubie Opty Ustka.          Szkoda młodzieży która błędnie poinformowana , może póżniej zetknąć się z nieprzyjemną dla nich realną , prawną rzeczywistością.                                                                z poważaniem                                                                Zenon Jasik                                                              Prezes  Środkowopomorskiego Okręgowego Związku         Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego                                                      kapitan jachtowy i motorowodny                                                              instruktor żeglarstwa                                                              Instruktor motorowodny

 

 

Kmdr D, Kloskowski zrobił kawał dobrej roboty na rzecz tej ponadgimnazjalnej szkoły w Ustce

zgłoś
s
seeman

Z racji pełnionej funkcji zmuszony jestem do skomentowania informacji zamieszczonej na GP24 dotyczącej szkolenia żeglarskiego w ZSOiT w Ustce.W informacji tej zawarto szereg nieprawdziwych informacji i niedomówień wprowadzających w błąd czytelników oraz młodzież.

        1. Treść informacji sugeruje że ISSA zajmuje się morskim szkolnictwem zawodowym- co jest nieprawdą.ISSA nie zrzesza szkół MORSKICH. Jest to federacja "prywatnych szkół i stowarzyszeń żeglarskich" - to zapis ze strony ISSA Poland i zajmuje się szkoleniem w zakresie żeglarstwa rekreacyjnego.

         2. Certyfikaty bezpieczeństwa o których mowa w informacji nie mają nic wspólnego z ISSA.Są to dokumenty wydawane przez Urzędy Morskie po odbyciu szkolenia w certyfikowanych ośrodkach szkoleniowych, faktycznie niezbędne zawodowym marynarzom. ISSA takim ośrodkiem nie jest.

         3. Nieuprawnione jest używanie nazwy stopni - żeglarz jachtowy , sternik motorowodny.Takie stopnie nie występują w systemie ISSA.

             Są to nazwy stopni / patentów/ określone w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9.kwietnia 2013 roku /par.2 pkt 1/ w sprawie uprawiania turystyki wodnej. W obecnym stanie prawnym w Polsce . jedynie patenty żeglarskie i motorowodne uzyskane zgodnie z w/w rozporządzeniem uprawniają do uprawiania turystyki wodnej w zakresie określonym w rozporządzeniu.Ten sam paragraf  mówi też że do uprawiania turystyki wodnej na jachtach żaglowych o długości kadłuba do 7,5 metra oraz motorowych o mocy sinika do 10 kW , nie są potrzebne żadne uprawnienia.

      Dokumenty wystawiane przez ISSA Poland są tzw. certyfikatami kompetencji a nie uprawnieniami i nie dają żadnych praw do prowadzenia jachtów

        4.Zagwarantowanie porozumieniem udziału w regatach" na wszystkich akwenach świata"/tak to przynajmniej jest określone w informacji/ to swoiste kuriozum. Nie tak dochodzi się do udziału w regatach. Jak ? Wystarczy spytać w każdym klubie zajmującym się żeglarstwem wyczynowym, chociażby w Jacht Klubie Opty Ustka.

          Szkoda młodzieży która błędnie poinformowana , może póżniej zetknąć się z nieprzyjemną dla nich realną , prawną rzeczywistością.

                                                                z poważaniem

                                                                Zenon Jasik

                                                              Prezes  Środkowopomorskiego Okręgowego Związku

         Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego

                                                      kapitan jachtowy i motorowodny

                                                              instruktor żeglarstwa

                                                              Instruktor motorowodny

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3