Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Ustce zakończył się remont ulicy Zielonej. Brakuje miejsc do parkowania

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Po remoncie ulicy Zielonej w Ustce zmalała liczba miejsc parkingowych
Po remoncie ulicy Zielonej w Ustce zmalała liczba miejsc parkingowych Bogumiła Rzeczkowska
Ustczanie mogą cieszyć się kolejną wyremontowaną ulicą. Jednak zwracają uwagę na fakt, że po remoncie znacznie zmalała liczba miejsc parkingowych.

To inwestycja z programu rewitalizacji Przestrzeń na plus. Latem 2021 roku ustecki ratusz podpisał umowę z firmą Krężel z Kobylnicy na jej wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawca zaoferował cenę za przebudowę części ulicy Rybackiej 1 264 896,16 zł, a ulicy Zielonej 1 216 934,08 zł. Miał na to rok. Teraz została zakończona przebudowa ulicy Zielonej. Jednak wątpliwości mieszkańców budzi liczba miejsc parkingowych.

- Na ulicy Zielonej przed inwestycją było około 25 miejsc parkingowych – mówi Mieczysław Orkisz, mieszkaniec ulicy Zielonej. - Można było parkować na skos po stronie OSiR-u i wzdłuż chodnika po stronie budynków. Teraz jest tylko około 10 miejsc równoległych do ulicy. Na Zielonej parkuje dużo osób, bo nie ma tu płatnej strefy, a także parkują kierowcy, przyjeżdżający na OSiR. Nie ma też ścieżki rowerowej. Po remoncie jest ładnie, ale zupełnie niepraktycznie. W czasie przebudowy pobliskiej ulicy Legionów zdecydowanie lepiej rozwiązano ten problem.

- Spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami odbyło się 13 października 2021 roku przy licznym ich udziale – odpowiada Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza. - Na spotkaniu przedstawiliśmy i omówiliśmy koncepcję. W pierwotnej wersji projektu nie było żadnych miejsc parkingowych ze względu na ograniczone możliwości w terenie, ale zgodnie z wnioskami mieszkańców udało się wygenerować miejsca równoległe w pasie drogowym.

Rzeczniczka dodaje, że nie można przesunąć granicy drogi w stronę OSIR-u, ponieważ musi być zachowana pełnowymiarowość znajdującego się tam boiska piłkarskiego.
- Droga została wybudowana zgodnie z jej pierwotnym przebiegiem i według obowiązujących przepisów dotyczących szerokości drogi, chodników, miejsc parkingowych – wyjaśnia. - Chyba warto przy tej okazji podkreślić, jak ważny jest aktywny udział mieszkańców w spotkaniach, na których prezentujemy koncepcje przebudowy. W takim momencie możliwe jest jeszcze wprowadzanie zmian, a najczęściej też wyjaśnienie i rozmowa o wprowadzanych rozwiązaniach. Nieustająco zachęcamy do uczestnictwa w konsultacjach.

Remonty ulic Zielonej i Rybackiej realizowane w ramach projektu z dofinansowaniem unijnym obejmują remont pasa drogowego ulicy Zielonej na odcinku około 180 metrów od skrzyżowania z ulicą Grunwaldzką do skrzyżowania z ulicą Rybacką - do przepustu nad rzeczką. Drugi odcinek o długości około 220 metrów to pas drogowy ulicy Rybackiej od skrzyżowania z ulicą Zieloną za mostkiem do skrzyżowania ze zjazdem w kierunku terenów społeczno-rekreacyjno-integracyjnym i przy ujęciu wody.

- Zakres projektu nie obejmował odcinka ulicy Rybackiej do placu Dąbrowskiego – informuje Eliza Mordal. - Tę część ulicy planujemy wyremontować po modernizacji placu Dąbrowskiego. Ta kwestia była także omawiana podczas spotkania z mieszkańcami.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza