Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W usteckim kościele organy zabrzmiały w duecie z klarnetem

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Koncert w kościele Najświętszego Zbawiciela w Ustce. Małgorzata Klorek - organy. Piotr Piechocki - klernet
Koncert w kościele Najświętszego Zbawiciela w Ustce. Małgorzata Klorek - organy. Piotr Piechocki - klernet Bogumiła Rzeczkowska
Kolejny koncert podczas Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Ustce należał do organów i klarnetu. W Kościele Najświętszego Zbawiciela w Ustce wystąpili Małgorzata Klorek i Piotr Piechocki. Co ważne, za manuałem organów tym razem zasiadła kobieta i sama registrowała.

- Przepiękny instrument, bo będzie dzisiaj solistą pan profesor Piotr Piechocki, znakomity klarnecista. Oczywiście z towarzyszeniem króla instrumentów – naszych wspaniałych usteckich organów – zapowiedział Zbigniew Gach, dyrektor artystyczny festiwalu.

Koncert:
Małgorzata Klorek - organy
Piotr Piechocki - klarnet
Zbigniew Gach, dyrektor artystyczny festiwalu

od 16 lat

Okazuje się, że klarnet i organy to bardzo zgrany duet, a największy instrument świetnie współbrzmi, a nawet potrafi naśladować nastrojowe dźwięki instrumentu dętego. W czasie wszystkich edycji festiwalowych nie zdarzyło się też, by za manuałem organów zasiadła kobieta. Organistka sama także przekładała kartki z nutami i registrowała.

Dr Małgorzata Klorek ukończyła studia na wydziałach Wychowania Muzycznego i Instrumentalnym w Akademii Muzycznej im. Ignacego Paderewskiego w Poznaniu. Studiowała grę organową pod kierunkiem prof. Romualda Sroczyńskiego. Swoje umiejętności doskonaliła na licznych mistrzowskich kursach interpretacji muzyki organowej prowadzonych przez wybitnych wirtuozów organów w kraju i za granicą. W Ustce organistkę bardzo ucieszył fakt, że w przeszłości na organach Voelknera grywał znany jej osobiście Stefan Stuligrosz.

Małgorzata Klorek jest organizatorką kursów interpretacji i improwizacji muzyki organowej w Szczecinie dla uczniów szkół średnich
i wyższych w ramach Zachodniopomorskiego Festiwalu Muzycznego im. Carla Loewe. Prowadzi klasę organów w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie. Pełni funkcję kierownika artystycznego licznych Międzynarodowych Festiwali Muzyki Organowej i Kameralnej. Koncertuje w kraju i za granicą, nagrywa płyty. Prowadzi też badania nad historią kultury organowej miasta Szczecina i działającego w Szczecinie do 1945 roku warsztatu organmistrzowskiego Barnima Grüneberga. Opublikowała książkę poświęconą historii organów i organistów w szczecińskiej Kaplicy Zamkowej.

Klarnecista prof. Piotr Piechocki jest dyrektorem naczelnym i nauczycielem klasy klarnetu Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie, profesorem Akademii Sztuki w Szczecinie, inicjatorem, pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym Zachodniopomorskiego Festiwalu Klarnetowego o zasięgu międzynarodowym. Instrumentalista – klarnecista ukończył Akademię Muzyczną w Łodzi na Wydziale Instrumentalnym w klasie klarnetu ad. Adama Wierzby, a po studiach na stałe związał się ze środowiskiem muzycznym Szczecina. Grał w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie i koncertował z wieloma zespołami. Jest nauczycielem w szkołach muzycznych, ekspertem do spraw awansu zawodowego nauczycieli, bierze udział w komisjach kwalifikacyjnych, a także uczestniczy w pracach jury przesłuchań makroregionalnych, konkursów i festiwali ogólnopolskich. Był wielokrotnie nagradzany za pracę na rzecz szkolnictwa artystycznego. Prowadzi działalność koncertową jako solista i kameralista.

Program koncertu: Johann Sebastian Bach - Wstęp i fuga z Kantaty BWV 21 „Ich hatte viel Bekummernis” opr. na organy Franz Liszt; Johann Sebastian Bach - Aria z Suity D-dur BWV 1068 – klarnet i organy; Christian Heinrich Rinck - Allegro maestoso z Koncertu fletowego op. 55 – organy; Giovanni Battista Pergolesi - Siciliana – klarnet i organy; Feliks Mendelssohn – Bartholdy - Andante i wariacje D-dur – organy; Wolfgang Amadeus Mozart - Koncert A-dur KV 622 cz. II Adagio – klarnet i organy; Alexandre Guilmant - Final alla Schumann op.83 – organy. A na bis - artyści zagrali Ave Maria Franza Schuberta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza