Wariant modernizacji kolei z Bytowa do Lipusza wybrany

Andrzej GurbaZaktualizowano 
Wariant modernizacji kolei z Bytowa do Lipusza wybrany.
Wariant modernizacji kolei z Bytowa do Lipusza wybrany. Archiwum
Bytowski ratusz wybrał wariant modernizacji linii kolejowej Bytów - Lipusz. To koncepcja z sześcioma przystankami.

Firma WYG International z Warszawy przygotowała cztery warianty modernizacji, a w zasadzie budowy 25-kilometrowego odcinka linii kolejowej między Bytowem a Lipuszem. Zarekomendowano wariant drugi, a więc ten, który zakłada odtworzenie infrastruktury kolejowej bez korekt co do jej przebiegu. Wyjątkiem jest ominięcie obecnego dworca kolejowego w Lipuszu i stworzenie w zamian przystanku osobowego dla tej linii. Bez takiego nowego przystanku w Lipuszu byłby przymusowy postój, co najmniej 10--minutowy, w związku ze zmianą kierunku jazdy. To czas na przestawienie składów.

Bytowski ratusz ostatecznie wybrał zarekomendowany wariant, choć poważnie zastanawiano się też nad tym, który zakładał zmniejszenie liczby przystanków. Dwa pozostałe, których wcześniej nie akceptowano, to: wjazd na obecny dworzec do Lipusza oraz zmiana przebiegu linii. Pierwszy nie był akceptowany z powodu wspomnianego wydłużenia czasu przejazdu, a ostatni z powodu zbyt dużych kosztów.

W wybranym wariancie zakłada się postoje pociągów między Bytowem a Lipuszem w miejscowościach: Róg, Osława Dąbrowa, Studzienice, Ugoszcz, nowy przystanek Lipusz oraz bocznice: Ugoszcz (Naftobaza), Osława Dąbrowa (Prefabet) i Bytów. Koszt modernizacji 25-kilometrowego odcinka szacuje się na 65 milionów złotych.

- Myślę, że są to maksymalne koszty przy wariancie drugim. Pewnie będzie można z nich trochę zejść, ale i tak są to ogromne pienią­dze - ocenia Ryszard Sylka, burmistrz Bytowa.

Z wcześniej przyjętego harmonogramu wynika, że w ciągu najbliższego roku ma powstać projekt techniczny linii, a więc już bardzo szczegółowe rozwiązania. Gmina Bytów nie będzie jej budowała. Ratusz zabiega, aby inwestorem były Polskie Linie Kolejowe albo Pomorska Kolej Metropolitalna.

Gmina Bytów liczy, że inwestycja dostanie unijne wsparcie (około 75 procent). Według planów modernizacja odcinka Bytów -Lipusz, która umożliwi szybką kolejową podróż do Trójmiasta, ma nastąpić do 2020 roku.

polecane: FLESZ: Wybory do Parlamentu Europejskiego. To musisz wiedzieć.

Wideo

Materiał oryginalny: Wariant modernizacji kolei z Bytowa do Lipusza wybrany - Głos Pomorza

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
s
student

Czy taniej?

A co ma powiedzieć student dojeżdżjący na uczelnię?

Tu chciałbym podziękować Wybitnemu Znawcy Komunikacji Samochodowej Lesiowi Pekaesiowi ( a na czym to on się nie zna?), że w okresie kierowania bytowskm PKS-em znakomicie przyczynił się do degrengolady tej firmy i zniechęcił podróżnych do korzystania z usług PKS-u

zgłoś
J
Jurek

mam nadzieje ze nie znajdziemy sie w srodkowopomorskim,to dopiero bylby dramat.

zgłoś
w
w
W dniu 04.06.2014 o 09:54, aa55 napisał:

Za te pieniądze lepiej byłoby położyć drugi tor do Sławna a w perspektywie do Koszalina.

 

Nikogo nie interesuje połączenie z Koszalinem.

zgłoś
I
Intercity

I tak większość tych co potrzebują dostać się do Gdańska jeździ własnymi samochodami, bo to szybciej, wygodniej a we dwoje na pewno taniej.

zgłoś
S
Sąsiad Jula

A co z tym odcinkiem torowiska, które Jul Błaszkowski w Madrzechowie przesunął o 2 metry.

zgłoś
G
Gość

Czy Ty nie rozumiesz, że zaczyna się czas na różnego rodzaju deklaracje. Przecież na jesieni będą wybory do samorządów regionalnych. Każda menda może teraz wygłaszać deklaracje bez pokrycia. Najlepiej jakby jakiś palant kupił sobie kolejkę PIKO i poustawiał różne warianty torów, stacji, rozjazdów i bóg wie jeszcze czego. Ot to takie gadanie przedszkolaka.

Kolej z Bytowa do Lipusza. A może do stacji Pic Na Wodę?

zgłoś
B
Bytowiak

a może ktoś zapyta co o tym mysli starostwo ( które w tym wypadku decyduje ) a nie ten krzykacz Sy.... akurat on w tej sprawie ma gówno do gadania

zgłoś
a
aa55

Za te pieniądze lepiej byłoby położyć drugi tor do Sławna a w perspektywie do Koszalina.

zgłoś
w
wolf

25 lat temu wybraliśmy wolność a raczej XIX wieczny kapitalizm z likwidacją z pobudek ideologicznych PGR-ów, większości zakładów nie wypominając żłobków, przedszkoli, zakładowych domów wczasowych i sanatoriów oraz połączeń kolejowych których infrastrukturę zdewastowano oraz rozkradziono.

Chichot historii związanej z burzeniem i likwidacją tego co PRL-owskie odbija się czkawką i nieudolnymi próbami odbudowania tego co zniszczono czego przykładem jest bytowska linia kolejowa.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3