Wąsko na krajowej „6” na odcinku Koszalin - Sianów. To przez budowę węzła Gorzebądz na nowo budowanej trasie S6

Jakub Roszkowski
Jakub Roszkowski
Dokończenie obwodnicy oraz budowa węzła to koszt prawie pół miliarda złotych.
Dokończenie obwodnicy oraz budowa węzła to koszt prawie pół miliarda złotych. Michał Borkowski
Trasa Koszalin - Sianów, czyli lokalny odcinek czteropasmowej drogi krajowej nr 6, tuż przed Koszalinem zwęża się w dwa pasma. Ruch tutaj mocno zwalnia. Uwaga na korki!

To wspomniane wąskie gardło na krajowej „6” spowodowane jest właśnie intensywnymi robotami na budowie węzła drogowego Gorzebądz na nowo budowanej, po sąsiedzku, trasie S6. Tutaj należy więc zdjąć nogę z gazu, uważać, bo z rana i po południu tworzą się korki, i uzbroić się w cierpliwość, bo utrudnienia potrwają jeszcze długo, nawet do końca roku.

Węzeł Gorzebądz będzie kosztował 23 miliony złotych i ma być gotowy właśnie na przełomie 2022 i 2023 roku.

- Dokładną datę zakończenia robót trudno podać, ponieważ prace drogowe będą w listopadzie i grudniu mocno uzależnione od pogody, ale zdecydowanie chcemy ten węzeł i cały odcinek nowej trasy S6 z Gorzebądza do Sianowa uruchomić znacznie szybciej, niż całą obwodnicę Koszalina i Sianowa - tłumaczy nam Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.

Brakujący odcinek koszalińsko - sianowskiej obwodnicy ma być otwarty dla ruchu w połowie przyszłego roku. Co ciekawe, ta obwodnica miała być gotowa już cztery lata temu, jednak na odcinku między Koszalinem a Gorzebądzem drogowcy natrafili na nietypowe warunki geologiczne, które uniemożliwiły realizację drogi według pierwotnego projektu. Trzeba było przygotować zupełnie nowy projekt, ogłosić przetarg, wybrać nowego wykonawcę, którym zostało konsorcjum firm na czele z Polbud Pomorze i dopiero wtedy można było kontynuować prace. Teraz, jadąc trasą S6 ze Szczecina, dojedziemy tylko do Koszalina, do węzła „Wschód”. By jechać dalej, do Trójmiasta, musimy więc przejechać ulicami Koszalina, dalej starą krajową „6”, przecisnąć się przez miejscowość Sianów i dopiero za Sianowem wjedziemy znowu na nową S6. Tyle że tam pojedziemy nią też niecały kilometr. Bo w miejscowości Karnieszewice trasa S6 na razie się kończy. Dalej jest stara „szóstka”.

- Plan jest jednak taki, by móc już jak najprędzej ominąć Sianów, więc wykonawca zintensyfikował roboty właśnie na odcinku obwodnicy od Karnieszewic do Gorzebądza - słyszymy w GDDKiA. Wzmocniono podłoże, układane są tzw. materace z kruszywa, w okolicach Sianowa trwają przygotowania do układania pierwszych warstw bitumicznych. Ale prace, choć w mniejszej skali, prowadzone są też na odcinku Gorzebądz - Koszalin. Tam powstanie m. in. długa estakada. Drogowcy przygotowują w tej chwili tzw. barety, czyli swoiste fundamenty pod główne podpory wspomnianej estakady. Te są wykonane w 60 procentach.

Dokończenie obwodnicy oraz budowa węzła to koszt prawie pół miliarda złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wysokie dopłaty do węgla – kończy się termin składania wniosków

Materiał oryginalny: Wąsko na krajowej „6” na odcinku Koszalin - Sianów. To przez budowę węzła Gorzebądz na nowo budowanej trasie S6 - Głos Koszaliński

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
3 sierpnia, 22:48, Piotr Piotrowski:

Problem z tą krajowa 6 jest taki że inżynierowie są za biurkiem i nigdy nie byli na placu budowy . Zobaczcie nowy odcinek przed Sianowem ktoś nie uwzględnił na tych drogach tirów czy ogólnie gabarytów i kostka jest po wyrywania ,bo tak wąsko jest dramat nowa droga i tak kur.. jest wszędzie.

Ja bym się inżynierów nie czepiał, oni projektują według norm, a ja przypuszczam, że przewidywane natężenie ruchu samochodów ciężarowych na tym zjeździe to coś około 50 na dobę a nie 100 na godzinę jak w tym przypadku.

P
Piotr Piotrowski
Problem z tą krajowa 6 jest taki że inżynierowie są za biurkiem i nigdy nie byli na placu budowy . Zobaczcie nowy odcinek przed Sianowem ktoś nie uwzględnił na tych drogach tirów czy ogólnie gabarytów i kostka jest po wyrywania ,bo tak wąsko jest dramat nowa droga i tak kur.. jest wszędzie.
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie