W niedzielę wysyp wąsów widzieliśmy na meczu Energi Czarnych Słupsk. Ich pojawienie się w różnych środowiskach to znak, że jego przedstawiciele przystąpili do międzynarodowej akcji charytatywnej Movember, czyli po polsku Wąstopadu. Wąsy mają w tym wypadku zachęcić mężczyzn do dokonywania regularnych badań prostaty.
Idea Movember (od "november“ - listopad i "mustache“ - wąsy) narodziła się 14 lat temu w Australii.
Zapoczątkowała ją grupa mężczyzn - klientów pubu w Adelajdzie, którzy zapuszczając wąsy, zachęcali w ten sposób mieszkańców miasta do udziału w listopadowej zbiórce pieniędzy na schronisko dla zwierząt.
W 2004 roku tę metodę wykorzystała grupa osób z Melbourne do upowszechnienia akcji informacyjnej o raku prostaty i depresji wśród mężczyzn. Wkrótce akcja stała się popularna w Europie.
Uwaga akcja
"Głos" przyłącza się do akcji. Od jutra do piątku krótko będziemy informować, jak i gdzie się badać, a w sobotnim dodatku "Weekend z rodziną" napiszemy szerzej o problemach z prostatą.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?