Sprawdzono około 25.000 przedsiębiorców.
To efekt pierwszego miesiąca corocznej akcji "Weź paragon". Akcji trwa od 1 lipca. W jej ramach, podobnie jak w latach ubiegłych, prowadzona jest kampania informacyjna oraz kontrole ewidencji sprzedaży na kasach fiskalnych. Po raz kolejny obok Urzędu Kontroli Skarbowej w Szczecinie (wraz z Ośrodkiem Zamiejscowym w Koszalinie) w akcji uczestniczą wszystkie urzędy skarbowe w Zachodniopomorskiem.
Działania prowadzone są na terenie całego województwa, a zwłaszcza w miejscowościach nadmorskich, obleganych przez turystów. Kontrolerzy UKS przez pierwszy miesiąc akcji pojawiali się wszędzie: w sklepach i punktach usługowych, na targowiskach i bazarach, podczas różnych imprez plenerowych (np. "Dni Morza" w Świnoujściu, "Święto Ogórka" w Kaliszu Pomorskim, "Sunrise Festival" w Kołobrzegu, "Jarmark Jakubowy" w Szczecinie, "Neptunalia" w Trzebieży, "Święto Kaszy" w Trzebiatowie itd.).
Często pracowali poza oficjalnymi dniami i godzinami pracy (w weekendy, również w porze nocnej - głównie w lokalach prowadzących działalność gastronomiczną i rozrywkową). Nocą działania inspektorów ubezpieczała tzw. "grupa realizacyjna" - umundurowana i uzbrojona jednostka organizacyjna Urzędu.
- W wielu przypadkach do UKS Szczecin dochodziły sygnały, zarówno od wczasowiczów, jak i stałych mieszkańców różnych miejscowości województwa zachodniopomorskiego, o zaobserwowanych przez nich nieprawidłowościach, dotyczących np. niewydawania paragonów przez sprzedawców obsługujących kasy fiskalne - mówi Bogusław Jóźwik, rzecznik UKS. - Sygnały te, wykorzystywane na bieżąco podczas prowadzonych postępowań mandatowych, były m.in. następstwem akcji edukacyjnych prowadzonych w terenie przez pracowników Urzędu pod hasłem "Nie bądź jeleń, weź paragon".
Pracownicy ubrani w koszulki z takim logo rozdawali materiały informacyjne: zachęcające, by wszyscy kupujący domagali się od sprzedawców wydawania paragonów potwierdzających dokonanie transakcji, i jednocześnie wskazujące na korzyści płynące z posiadania takich dowodów zakupu.
- Zainteresowanie akcją jest duże, zwłaszcza wśród kupujących, ale także ze strony rzetelnie działających przedsiębiorców, zainteresowanych wyeliminowaniem nieuczciwej konkurencji - komentuje rzecznik. - Efektem tego jest np. szereg informacji napływających do Urzędu dotyczących nieuczciwych podatników. Są one na bieżąco wykorzystywane przez zespoły kontrolne w toku prowadzonych postępowań mandatowych.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?