Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Węzeł komunikacyjny w Słupsku z podziemnym przejściem. Inwestycja w kluczowej fazie

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Węzeł komunikacyjny w Słupsku z podziemnym przejściem
Węzeł komunikacyjny w Słupsku z podziemnym przejściem Krzysztof Piotrkowski
Czterdzieści lat czekania i prawie jest. Trwa budowa wejścia do tunelu pod torami kolejowymi, który połączy Śródmieście z Zatorzem.

Od torów kolejowych zejście do tunelu pod torami było i jest, ale teraz jest też od strony budowanego dworca autobusowego. Łącznik pomiędzy przeciętymi przez tory dwoma częściami Słupska powstaje w ramach budowy węzła transportowego. Inwestycja wchodzi właśnie w jedną z najistotniejszych faz.

- Miasto czekało na to 40 lat - przyznaje Tomasz Orłowski, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. - Przebicie w stanie surowym do Zatorza jest już faktem. Od strony przyszłego dworca autobusowego wykonywane są schody, które poprowadzą do tunelu pod torami. To oczywiście nie jest koniec prac. Wykonywane są też roboty betoniarskie na hali, z której będziemy wychodzić z dworca kolejowego. Są też gotowe szyby windowe, a w toku jest też wykonywanie rampy dla rowerzystów czy osób wózkami.

ZIM informuje, że wykonawca węzła rozpoczął też wykonywanie prac związanych z budową nawierzchni drogowych. W realizacji jest pierwszy z dwóch parkingów na blisko 70 aut osobowych. ZIM za zaawansowane uznaje też roboty związane z wykonaniem instalacji odwodnienia. Na terenie budowy już kilka tygodni temu zamontowano zbiornik retencyjny, z którego woda w dalszej kolejności ma trafić do kolektora deszczowego na ul. 3 Maja. W tym celu zakończono już instalację systemu podziemnych pop, które będzą przepompowywać deszczówkę do kanalizacji miejskiej.

- Jak widać, prace trwają w wielu branżach - zauważa dyrektor Orłowski. - Przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Dodajmy, że częścią nowego dworca autobusowego jest fragment dawnego budynku ekspozytury kolejowej, który stał w tym miejscu. Charakterystyczny obiekt rozłożono na części, by postawić do na nowo. Wszystko przy użyciu odzyskanych, oryginalnych cegieł wypalanych tradycyjną metodą.

Przypomnijmy, że projekt i budowa przyszłego centrum komunikacyjnego Słupska ma kosztować 28,9 mln zł. Realizacji zadania podjęła się słupska firma ATP Budownictwo, która ma na to czas do końca roku. Zgodnie z założeniami, na zapleczu dworca PKP wyrosnąć ma nowy i wielofunkcyjny dworzec autobusowy, który zostanie ulokowany po zachodniej stronie torów kolejowych. Zostanie on połączony z dworcem PKP przy ul. Kołłątaja tunelem dla pieszych pod torami kolejowymi. Sam tunel budowany będzie jednak przez PKP PLK, która obok pomysłu na nowy dworzec kolejowy modernizować zmierza też linię 202 łączącą Słupsk z Trójmiastem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza