Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Węzeł komunikacyjny w Ustce. Ustka ogłasza węzłowe przetargi, ale na dworce nie ma chętnych

Bogumiła Rzeczkowska
Remont dworca PKP i budowa dworca autobusowego miały rozpocząć się po wakacjach. Niestety, żaden oferent nie stanął do przetargu. Ratusz ogłosi nowy przetarg.
Remont dworca PKP i budowa dworca autobusowego miały rozpocząć się po wakacjach. Niestety, żaden oferent nie stanął do przetargu. Ratusz ogłosi nowy przetarg. Łukasz Capar
Ruszyły trzy przetargi na budowę węzła komunikacyjnego. Do tej pory w usteckim ratuszu otwarto koperty z ofertami pełnienia nadzoru inwestorskiego. Na drugą połowę września przełożono przetarg na przebudowę ul. Portowej. Jednak na remont dworca PKP i budowę autobusowego - unieważniono.

Węzeł komunikacyjny z dofinansowaniem unijnym ma być gotowy w czwartym kwartale 2019 roku. W ramach tej inwestycji zostanie przebudowana ulica Portowa (objęta odrębnym przetargiem w systemie zaprojektuj i wybuduj). Zakończenie robót planowane jest na czwarty kwartał 2020 roku.

Milionowa integracja

Całkowite koszty budowy węzła komunikacyjnego wynoszą 29,5 mln zł. Ustka chce zintegrować komunikację kolejową z autobusową, rowerową i pieszą. Jednak o 1,7 mln zł zmalała kwota dofinansowania (obecnie wynosi 15,9 mln zł). Dlatego, że ratusz planuje część powierzchni dworca PKP wykorzystać na zadania niezwiązane z transportem, co nie podlega dofinansowaniu.
Na remont dworca kolejowego i budowę autobusowego miasto przeznaczyło 17 mln 550 tys. zł. Jednak ten właśnie główny przetarg - unieważniono, ponieważ nie stanął do niego ani jeden oferent.

- Na to zadanie zostanie ogłoszony nowy przetarg - informuje Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza. Natomiast o tydzień, na 19 września, przesunął się termin otwarcia ofert na projekt i remont ul. Portowej. W tym przypadku jest sporo zapytań potencjalnych oferentów. O oszczędnościach można mówić w przypadku przetargu na pełnienie nadzoru inwestorskiego. Tańszy oferent zaproponował tę usługę - i dla dworców, i dla ul. Portowej - w cenie o ponad połowę niższej niż miasto chciało na nią przeznaczyć. Firma zaoferowała łącznie niecałe 204 tys. zł, podczas gdy miasto chciało wydać 435 tys. zł . Jak za dawnych czasów Najciekawiej zapowiada się remont starego budynku dworca kolejowego. Na jego dachu pojawi się odtworzona wieżyczka, wzorowa na archiwalnych zdjęciach dworca.

Wydzielone zostaną

pomieszczania dworca służące do obsługi pasażerów, samodzielne lokale usługowe oraz część biurowa. Pomieszczenia dworca do obsługi pasażerów (poczekalnia, kasy, informacja turystyczna, toalety dla pasażerów) pozostaną na obecnym poziomie, tj. na poziomie wiaduktu. Dostęp do poszczególnych kondygnacji będzie zapewniony z głównej klatki schodowej dworca oraz windy. Natomiast na dworcu autobusowym zostanie zbudowana pętla z trzema zadaszonymi peronami, parkingiem dla autobusów, miejscami postojowymi dla samochodów osobowych, miejscami postojowymi Kiss&Ride, postojem taxi, parkingiem rowerowym Bike&Ride oraz infrastruktura drogowa - jezdnie, chodniki, ścieżki rowerowe, system kontroli i zarządzania miejscami parkingowymi oraz oświetlenie.

Oglądaj także: Remont torów na trasie Słupsk-Ustka

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza