Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Winda grozy uwięziła kobietę! Czytelniczka ze Słupska alarmuje

Sylwia Lis
Sylwia Lis
Chwilę grozy przeżyła mieszkanka Słupska, która uwięziona została w windzie
Chwilę grozy przeżyła mieszkanka Słupska, która uwięziona została w windzie Łukasz Capar
- Winda w bloku przy ulicy Szczecińskiej 69 Słupsku więzi ludzi - tak przynajmniej twierdzi nasza czytelniczka. - Utknęłam w windzie na kilkanaście minut, numery telefonów w kabinie były nieaktualne. Byłam przerażona!

Chwilę grozy przeżyła mieszkanka Słupska, która wybrała się odwiedzić ojca, który mieszka w bloku przy ulicy Szczecińskiej 69.

Uwięziona w windzie

- Gdzie mam dzwonić?! Proszę o pomoc! - przerażona i zdenerwowana słupszczanka zadzwoniła pod redakcyjny numer telefonu. - Od kilkunastu minut siedzę w windzie i nie mogę wyjść! Dzwoniłam pod numery, które znajdują się w windzie, ale nikt nie odbiera. Zadzwoniłam do administracji, ale nie ma żadnej reakcji.

Zanim pani podała dokładny adres i szczegóły - winda ruszyła i drzwi się otworzyły. Mogliśmy już na spokojnie porozmawiać z czytelniczką.

- Winda zatrzymała się miedzy pierwszym, a drugim piętrem - mówi nasza rozmówczyni. - Byłam przerażona, bo w kabinie są nieaktualne numery telefonów, nikt nie odbierał. Zadzwoniłam do administracji, tam jakaś pani mi odpowiedziała, że: a co ja mam zrobić? Najwyraźniej jednak zadzwoniła do kogo trzeba, bo ktoś odblokował windę. Ja to jeszcze sobie poradzę, mam przy sobie telefon komórkowy, w razie potrzeby zadzwoniłabym na straż, policję, ale co mają powiedzieć starsze osoby, które nie noszą przy sobie komórki lub jej wcale nie mają? Muszą zjeżdżać windą choćby do skrzynek na listy.

Po kilku godzinach ponownie skontaktowała się z nami ta sama czytelniczka. - I znów to samo - mówiła zdenerwowana. - Znowu winda się zatrzymała. Awaria trwała kilka minut. Potem ruszyła. Dla mnie to niepojęte, że niesprawną windę puszczono dalej do pracy! Przecież tata płaci dość wysoki czynsz, a po pierwsze winda jest niesprawna, po drugie sam jej stan wizualny pozostawia wiele do życzenia. Jest zdewastowana.

Spółdzielnia odpowiada na zarzuty czytelniczki

Poprosiliśmy Spółdzielnię Mieszkaniową Kolejarz o informację na temat przeglądu technicznego wind oraz sposób reakcji w przypadku awarii.

- Dźwigi w budynkach mieszkalnych Spółdzielni poddawane są corocznemu sprawdzeniu i szczegółowej weryfikacji przez Urząd Dozoru Technicznego Oddział w Koszalinie - poinformował nas w przesłanym emailu Tomasz Pląska, prezes zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej Kolejarz w Słupsku. - Dodatkowo urządzenia poddawane są comiesięcznej konserwacji zgodnie z zawartą umową serwisową, a jednocześnie serwisant co kilka dni dodatkowo weryfikuje stan urządzeń oraz ich sprawność techniczną. Przed wejściem do każdej kabiny dźwigowej oraz w każdej kabinie dźwigowej znajduje się nalepka informacyjna w kontrastowym kolorze z informacją o aktualnym numerze telefonu serwisanta pełniącego 24 godzinny dyżur pod jaki należy zgłaszać awarie lub uwagi dotyczące pracy dźwigu. 26 lipca kobieta wraz z osobą towarzyszącą korzystała z windy towarowo-osobowej w budynku wielorodzinnym przy ul. Szczecińskiej 69 segment II. Winda uległa awarii i została zatrzymana przez systemy bezpieczeństwa, które unieruchomiły windę. Zgodnie z bilingiem serwisanta, o godzinie 13.29 kobieta kontaktowała się z numerem serwisanta widniejącym w kabinie dźwigu jako telefon kontaktowy w przypadku awarii dźwigu. Z uwagi na prowadzoną przez serwisanta inną rozmowę telefoniczną w czasie, gdy kobieta próbowała się dodzwonić, nie mógł on odebrać i prowadzić jednocześnie dwóch rozmów w tym samym czasie. W odstępie około trzech minut od zakończenia trwającej rozmowy oddzwonił on na numer jaki widniał w nieodebranych połączeniach telefonicznych i uzyskał on informację o awarii dźwigu i uwięzionych osobach w kabinie dźwigu. W czasie około 20 minut tj. o godzinie 13.48 na miejsce przejechał pracownik serwisanta, który uwolnił osoby z kabiny dźwigu, a jednocześnie przeprowadził szereg czynności kontrolnych dotyczących sprawdzenia przyczyny awarii jaka zaistniała na dźwigu. Drugi raz w tym samym dniu serwisant jak również Spółdzielnia nie byli informowani o awarii dźwigu. W chwili obecnej Spółdzielnia Mieszkaniowa „Kolejarz” w Słupsku jest w trakcie opracowywania dokumentacji projektowej do realizacji robót budowlanych związanych z wymianą dźwigów na osiedlu „Piastów”.

W ciągu dwóch najbliższych lat windy doczekają się wymiany. Trwają prace projektowe

„Patologia” w wieżowcu na Szczecińskiej. Mieszkańcy zaniepok...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza