Głos Pomorza

Witaminy – działanie, dzienne zapotrzebowanie i najlepsze źródła. Kto i kiedy potrzebuje więcej poszczególnych witamin?

Witaminy to składniki niezbędne dla zdrowia, które musimy przyjmować z dietą. Współczesna żywność i styl życia sprawiają jednak, że coraz częściej mamy

123RF

Następne
Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze [1/16] Następne

ABC Witamin – kto potrzebuje ich więcej i co powinien jeść?

Witaminy to składniki niezbędne dla zdrowia, które musimy przyjmować z dietą. Współczesna żywność i styl życia sprawiają jednak, że coraz częściej mamy ich niedobory.

Jakie są więc najlepsze źródła poszczególnych witamin? Podajemy nie tylko grupy produktów najbogatszych w dane związki, ale też TOP 3 artykułów spożywczych, które są nie tylko zasobne w składniki odżywcze, ale też w miarę łatwo dostępne i nie wymagające spożywania w zbyt dużych ilościach.

Przy każdej witaminie podajemy też zalecane dzienne spożycie wg zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia dla osób powyżej 19. roku życia, ale też wskazujemy, w jakich sytuacjach ich spożycie może być niedostateczne (poza tymi zwyczajowymi, jak np. ciąża i karmienie piersią).

Sprawdź, jakich witamin możesz potrzebować w większych ilościach, jak podnieść ich poziom w posiłkach i jakie produkty wybierać najlepiej!

Polecamy

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3