Wybór najlepszej koncepcji logo i systemu identyfikacji wizualnej dla Słupska powinien być prosty, pomimo tego, że prezydent Biedroń w tej jednej sprawie wydał już trzy rozporządzenia. Wciąż jednak nie wiadomo, jak ostatecznie będzie wyglądać cały system i jak zapatrują się na niego mieszkańcy.
To właśnie z nimi ostateczny wybór miano skonsultować. Wiadomo za to, że w konkursie ogłoszonym przez ratusz wzięło udział 13 agencji, a zespół konkursowy najpierw wybrał trzy firmy, które przesłały po trzy propozycje. Największą liczbę punktów zdobył jeden z projektów agencji Rio Creativo ze Słupska. Również pozostałe dwie koncepcje tej firmy spodobały się członkom zespołu najbardziej.
Oficjalnie zwycięskiej koncepcji nie ogłoszono, ale najwyżej punktowana była propozycja numer jeden (ilustracja obok). Również na profilu ratusza na Facebooku ten projekt spodobał się najbardziej. Zgodnie z zarządzeniem prezydenta Słupska nowe logo powinno zostać omówione z mieszkańcami. Formalnie - nie licząc zapytania w internecie - konsultacje jeszcze się nie odbyły.
Zobacz także: Konkurs na nowe logo w rękach mieszkańców
- Na razie zapytaliśmy o zdanie internautów - informuje Karolina Chalecka z biura prasowego słupskiego ratusza. - Po otrzymaniu pełnego pakietu systemu identyfikacji wizualnej planujemy zorganizować spotkanie z mieszkańcami, na którym zaprezentujemy wszystkie jego elementy. Jak zapewnia UM Słupsk, Rio Creativo nanosi ostatnie uwagi i prawdopodobnie w następnym tygodniu urząd otrzyma wszystkie poprawione elementy całego systemu.
Mowa tu o modyfikacjach logo dla miejskich spółek, wizytówkach, wzorach firmowego papieru, a nawet tablicach informacyjnych i pieczątkach. Władze miasta przekonują, że Słupsk potrzebuje nowego, rozpoznawalnego i wyróżniającego je znaku graficznego, a aktualnie obowiązujące logo i herb są niewystarczające. Przypomnijmy, że nie podoba się to części radnych. Dla jednych propozycje nie wyrażają ducha miasta, dla innych nowy znak to zbędny wydatek. Szczególnie w kontekście kiepskiej sytuacji finansowej miasta.
Urząd Miejski w Słupsku zapłaci za system identyfikacji wizualnej nieco ponad 27 tysięcy złotych brutto. Przypomnijmy, że niedawno za podobną usługę urząd marszałkowski zapłacił trzy razy tyle, a logo zostało mocno skrytykowane nie tylko przez internautów, ale i specjalistów z branży.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?