Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wkrótce podpisanie umowy na budowę S6 Leśnice - Bożepole Wielkie

olo
GDDKiA poinformowała o zakończonej kontroli Urzędu Zamówień Publicznych w sprawie przetargu na projekt i budowę odcinka S6 między Lęborkiem a Bożympolem Wielkim. Wkrótce podpisanie umowy z wykonawcą.

Chodzi o 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie.

Koszt prac został wyceniony przez oferenta czyli Budimex na 718 669 944,83 zł. Co ważne, oferta przewiduje skrócenie czasu realizacji o trzy miesiące oraz wydłużenie o pięć lat okresu gwarancji na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze oraz ekrany akustyczne.

- Dzięki tej inwestycji kierowcy zyskają możliwość szybszego przejazdu w kierunku Trójmiasta, a mieszkańcy Lęborka południową obwodnicę miasta - podkreśla Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Kilka dni temu podpisaliśmy umowy na prace budowlane przy dokończeniu obwodnicy Koszalina i Sianowa (pomiędzy węzłami Koszalin Wschód a Sianowem) w ciągu trasy S6. Wcześniej natrafiono tam na bardzo niekorzystne warunki gruntowe, co wymusiło wprowadzenie poważnych zmian projektowych.

W budowie są już trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 41 km. Odcinek od Bożepola Wielkiego do Luzina o długości około 10 km powstanie za kwotę ok. 338 mln zł. Inwestycję realizuje firma PORR. Zgodnie z harmonogramem okres przeznaczony na wykonywanie robót potrwa do lipca 2021 r.

Postępy pracy przy budowie ekspresowej drogi S6. Zobacz najn...

Podczas badań okazało się, że podłoże, ze względu na bardzo specyficzną i rzadko spotykaną budowę związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem, nie nadawało się do zastosowania pierwotnie przewidzianej technologii budowy. W 2019 roku rozpoczęło się opracowywanie aktualizacji dokumentacji projektowej dla obwodnicy, gdzie wzięto pod uwagę wyniki poszerzonych badań podłoża. W ramach tych prac przeanalizowano szereg rozwiązań, w szczególności przy obszarze Góry Chełmskiej i przecięcia projektowanej drogi z linią kolejową Koszalin – Słupsk. Zamiast przejścia drogi pod linią kolejową i zagłębienia w skomplikowany geologicznie obszar, została zaprojektowana estakada o długości niemal 800 metrów.

To nie jedyny brakujący odcinek między Koszalinem a Słupskiem. Jak informuje GDDKiA w trzecim kwartale tego roku ruszą przetargi na budowę odcinków do obwodnicy Słupska, dla których są już sporządzone projekty budowlane.

Aktualnie w województwie pomorskim w budowie są już trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 41 km. Drogowcy podpisali też umowy na pięć fragmentów trasy. Mowa o dwóch zadaniach na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej , drugiej jezdni istniejącej obwodnicy Słupska, odcineku Skórowo - Leśnice oraz Bobrowniki - Skórowo. W sumie, w fazie projektowej są 72,8 km trasy. Na etapie przetargu, po rozprawie w Krajowej Izbie Odwoławczej, jest odcinek S6 od końca obwodnicy Słupska do Bobrowników.

Całość trasy S6 w województwach pomorskim i zachodniopomorskim będzie oddana do ruchu w 2025 r.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza