W celu kontynuacji programu, który służy likwidacji eternitowych pokryć dachowych, polegającej na demontażu dachów wykonanych z płyt cementowo-azbestowych i unieszkodliwieniu wytworzonych odpadów (demontaż, transport, unieszkodliwianie), w tym roku starostwo słupskie prowadziło nabór wniosków od mieszkańców powiatu słupskiego. Zainteresowani mogli je składać do 29 lutego.
W styczniu i lutym 2016 r. złożono 101 wniosków, co łącznie z 16 wnioskami zgłoszonymi w 2015 roku wynosi 117 wniosków. Po zamknięciu listy starostwo wszczęło procedurę przetargową i złoży też wniosek o dofinansowanie do wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
W wyniku realizacji programu w 2015 r. usunięto i unieszkodliwiono 189 Mg odpadów azbestowych z 89 nieruchomości. Najwięcej 19 –na terenie gmina Dębnica Kaszubska.
W maju lub czerwcu nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą wyłonionym w przetargu, który w terminie od czerwca do października wykona usługę polegającą na demontażu, transporcie i unieszkodliwieniu niebezpiecznych materiałów azbestowych. W 2016 r. największa ilość wniosków wpłynęła z gmin Damnica, Dębnica Kaszubska, Potęgowo i Główczyce.
Starosta słupski Zdzisław Kołodziejski zapowiada, że ponieważ program cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców, będzie kontynuowany w przyszłości.
Zobacz także:
- Świńska grypa w Bytowie. Nie żyje pacjent szpitala
- Pijany kierowca potrącił kobietę z dzieckiem w Słupsku
- Cezary Kaczmarkiewicz nowym ordynatorem chirurgii w słupskim szpitalu
- Słupski SOR wkrótce bez dzieci
- Pijani uderzyli w latarnię. Kto prowadził auto?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?