Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrażenia z jazdy: Ford Fiesta 1.4 96 KM Titanium

Wojciech Frelichowski
Wlot powietrza niczym paszcza rekina nadaje nadwoziu nowej Fiesty agresywnego charakteru
Wlot powietrza niczym paszcza rekina nadaje nadwoziu nowej Fiesty agresywnego charakteru Fot. Wojciech Frelichowski
Ford od kilku lat konsekwentnie zmienia oblicze. Z marki bez wyrazu nabiera coraz bardziej drapieżnego charakteru. Taka też jest nowa Fiesta, przynajmniej tak wygląda. "Głos" testował auto z benzyniakiem 1.4 o mocy 96 KM.

Ford Fiesta 1.4 96 KM Titanium

To piąta generacja fordowskiego auta klasy miejskiej. W swoim najnowszym wcieleniu Fiesta udowadnia, że nieduży samochód też może atrakcyjnie wyglądać. Redakcyjne koleżeństwo obojga płci z uznaniem oceniło agresywną stylistykę tego Forda. Popatrzmy choćby na wlot powietrza do silnika, który przypomina paszczę rekina, albo na skośne i wyjątkowo duże reflektory. Z boku mamy szereg przetłoczeń w sportowym stylu, no i lusterka (z kierunkowskazami) zamontowane na drzwiach poniżej okien, a nie na słupkach.

Jeszcze rzut oka na tył. Tu też są sportowe akcenty, począwszy od linii dachu opadającej ku tylnej szybie, poprzez nieregularny kształt kloszy lamp, klapę bagażnika, aż po wyrazisty zderzak z czarną nakładką.

Łyk futurystyki

Wrażenia z jazdy: Ford Fiesta 1.4 96 KM Titanium
Fot. Wojciech Frelichowski

(fot. Fot. Wojciech Frelichowski)

O ile nadwozie Fiesty jest w lekko sportowym stylu, o tyle wnętrze jest w tonacji futurystycznej. Poza wymyślnymi tulejami zegarów przed kierownicą, uwagę zwraca środkowa konsola z panelami audio i klimatyzacji wyposażona w wielofunkcyjny wyświetlacz, na którym pojawiają się również komunikaty komputera podróżnego (chwalebne, że w języku polskim). Niestety, monitor jest mocno oddalony od kierowcy, co utrudnia obserwację. Na dodatek w słoneczne dni pojawiają się na nim refleksy.

Rekompensatą jest za to bardzo dobra jakość materiałów wykończeniowych oraz wygodne fotele i spora przestrzeń na nogi z przodu. Z tyłu miejsca jest mniej, ale to przypadłość niemal każdego aut tej klasy.

Sprint do przyjęcia

Wrażenia z jazdy: Ford Fiesta 1.4 96 KM Titanium
Fot. Wojciech Frelichowski

(fot. Fot. Wojciech Frelichowski)

Zastosowany w testowej Fieście benzynowy silnik 1.4 o mocy 96 KM to właściwy wybór dla kogoś, kto chce mieć nieco mocy pod maską, ale nie za bardzo lubi odwiedzać stacje paliw. Wyznawcy "ciężkiej nogi" pewnie wyśmieją, że czas sprintu do setki wynosi ponad 12 sekund, ale to zupełnie wystarcza, aby bez ciarek na plecach wyprzedzać konwój TIR-ów. Lekkie zastrzeżenia można mieć tylko do elastyczności silnika na czwartym, a zwłaszcza na piątym biegu.

Cieszy za to przyzwoite zużycie paliwa. W naszym teście średnie spalanie okazało się nieco wyższe od deklaracji producenta (przekroczyło 6 litrów na 100 km), ale to i tak dobry wynik. Satysfakcjonujące jest też działanie pięciobiegowej przekładni manualnej. System wybierania biegów pracuje precyzyjnie i cicho.

Gładko na dziurach

(fot. Fot. Wojciech Frelichowski)

Dużym zaskoczeniem okazało się zawieszenie. W poprzedniej Fieście było niezłe, ale na dziurach dudniło, a w ciasnych zakrętach nie potrafiło utrzymać nadwozia w ryzach. W nowej Fieście niczego takiego nie ma. Zestrojnie zawieszenia jest niemal perfekcyjne. Jego nastawy zostały utwardzone, ale bez utraty sprężystości sprzyjającej komfortowi jazdy. Przy tym pochwała należy się też precyzyjnemu układowi kierowniczemu i wydajnym hamulcom.

W sumie nowa Fiesta jest samochodem o klasę lepszym od poprzedniego modelu. Głównym atutem jest agresywna stylistyka, która z pewnością zainteresuje młodszych nabywców. Ale nie bez znaczenia jest także bardzo porządne wykonanie wnętrza i dobre zawieszenie. W wersji Titanium, którą testowaliśmy, dochodzi jeszcze niezłe wyposażenie, poza jednym wyjątkiem: za radio CD/MP3 trzeba dopłacić 1250 zł.

Dane techniczne i wyposażenie

Dł./szer./wys./rozst./osi: 3950/1722/1481/2489 mm
Silnik: benzynowy, 1388 ccm, R4, 16V
Moc maks.: 96 KM przy 5750 obr./min
Maks. moment obr.: 128 Nm przy 4200 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,2 s
Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto/trasa/średnio): 7,5/4,6/5,7 l
Wyposażenie standardowe: m.in. cztery poduszki powietrzne, ABS, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, klimatyzacja, pełna regulacja fotela kierowcy.
Cena: 53500 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza