Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrażenia z jazdy: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland (zdjęcia,wideo)

Wojciech Frelichowski
Zębata atrapa chłodnicy to element charkterystyczny dla każdego Jeepa
Zębata atrapa chłodnicy to element charkterystyczny dla każdego Jeepa Fot. Kamil Nagórek
Diesel w terenówce to trafiony wybór. Taki silnik zapewnia dziarskie pokonywanie wertepów, a przy tym ma rozsądne zużycie paliwa. "Głos" testował Jeepa Grand Cherokee z 3-litrowym dieslem.
Fot. Kamil Nagórek

Wrażenia z jazdy: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland

Jednostka 3.0 CRD to konstrukcja Mercedesa, od kilku lat pracująca m.in. w modelu ML 320 CDI, w którym osiąga moc 224 KM. Pod maskę Granda Cherokee trafiła w czasach, gdy marka Jeep wchodziła w skład koncernu DaimlerChrysler.
510 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny już przy 1.600 obr./min, to miód na serce każdego miłośnika jazdy terenowej. Tak olbrzymi moment obrotowy daje dużą gwarancję, że auto będzie sprawnie poruszać się nie tylko w trudnym terenie, ale będzie też dynamiczne na szosie.

Jednak w terenie trzeba pamiętać o sporej masie Granda Cherokee (auto waży prawie 2,2 tony). Zatem jeśli pokonujemy podmokły, grząski teren, najpierw warto założyć terenowe opony. Na zwykłym, szosowym ogumieniu będzie ciężko, o czym mogliśmy się przekonać, pokonując kawał leśnej drogi rozjeżdżonej przez drwali.
Ponadto ten Jeep ma dość duży rozstaw osi i przeciętny kąt rampowy, wynoszący 20 stopni. Trzeba uważać podczas pokonywania poprzecznych nierówności, bo można zawisnąć na podwoziu.
Jest jeszcze jeden, mało przyjemny aspekt związany z jazdą terenową. Chodzi o spory skok zawieszenia, który sprawia, że nadwoziem czasem buja, a pasażerowie podskakują na siedzeniach. Generalnie - Grand Cherokee jest bardziej SUV-em niż terenówką. W poprzednim modelu były wyraźne, terenowe koneksje, np. ręcznie włączany reduktor. W nowym zdecydowanie postawiono na komfort. Ponadto polepszono poziom bezpieczeństwa (ESP, kurtyny powietrzne).

Za to na szosie zachowanie auta w niczym nie przypomina poprzedniego modelu. "Galopowanie" nadwozia przeszło do historii. Pojazd prowadzi się pewnie i wygodnie. I odwrotnie niż na wertepach, pasażerowie z pewnością pochwalą zestrojenie zawieszenia. A jeśli chodzi o komfort wnętrza, to jest tu niemal wszystko, co uprzyjemnia jazdę.
Ważne dla kieszeni użytkownika jest to, że silnik Granda Cherorokee nie jest łapczywy na paliwo. Średnie spalanie przekraczające nieco ponad 10 litrów, jak na taki wóz jest niezłym wynikiem.
Ponadto silnik pięknie "bulgocze". O tym, że jest to diesel, można się dowiedzieć tylko po porannym rozruchu i to stojąc na zewnątrz. W czasie jazdy motor wydaje dźwięki jako żywo przypominające amerykańskie, benzynowe "fałósemki".

Dane techniczne i wyposażenie

Dł./szer./wys./rozst. osi: 4750/12149/1785/2780 mm
Silnik: turbodiesel, 2967 ccm, V6, 24V
Moc maks.: 218 KM przy 4000 obr./min
Maks. moment obrotowy: 510 Nm przy 1.600 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 5-stopniowa
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s
Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto, trasa, średnio): 13,1/8,6/10,2 l
Wyposażenie standardowe: m.in. sześć poduszek powietrznych, ABS/ESP, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzacja automatyczna, czujnik deszczu, system audio CD/MP3, nawigacja, komputer pokładowy.
Cena: 206219 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza