Wszyscy chcą rewitalizacji linii kolejowej Ustka -...

    Wszyscy chcą rewitalizacji linii kolejowej Ustka - Szczecinek, ale nikt nie ma pieniędzy

    Zbigniew Marecki

    Głos Pomorza

    Aktualizacja:

    Głos Pomorza

    Czy dojdzie do rewitalizacji linii kolejowych w regionie? Wszystko zależy od dobrej woli władz samorządowych.

    Czy dojdzie do rewitalizacji linii kolejowych w regionie? Wszystko zależy od dobrej woli władz samorządowych. ©Archiwum

    Podczas wtorkowego spotkania w Urzędzie Miejskim w Kępicach okazało się, że wszyscy chcą rewitalizacji linii kolejowej 405 Szczecinek- Ustka, nie wyrażono też zgody na likwidację nieczynnej linii nr 212 (na odcinku Korzybie-Bytów)
    Czy dojdzie do rewitalizacji linii kolejowych w regionie? Wszystko zależy od dobrej woli władz samorządowych.

    Czy dojdzie do rewitalizacji linii kolejowych w regionie? Wszystko zależy od dobrej woli władz samorządowych. ©Archiwum

    Spotkanie w tej sprawie zorganizował starosta słupski Sławomir Ziemianowicz. W debacie uczestniczyli przedstawiciele wszystkich samorządów leżących wzdłuż tej linii od Ustki do Szczecinka, reprezentanci Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, kierownictwo Polskich Linii Kolejowych ze Szczecina oraz działacze stowarzyszenia "Aktywne Pomorze".

    W trakcie debaty Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego zadeklarował, że na początku przyszłego roku w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego ogłoszony zostanie konkurs na opracowanie dokumentacji technicznej rewitalizacji tej linii.

    Władze wojewódzkie będę zachęcać kierownictwo PLK, aby ta instytucja wzięła udział w konkursie. Będzie to jednak możliwe tylko wtedy, gdy powstanie studium wykonalności tego przedsięwzięcia, które musi opracować Biuro Strategii PKP. Dlatego samorządy będą zabierać o to, aby do tego doszło w jak najszybszym czasie.

    Z kolei dyrektor Sławomir Puchowski z PLK w Szczecinie mówił o planach kolejarzy co do linii Ustka-Szczecin. W grę wchodzą dwie strategie. Pierwszy wariant zakłada wydatkowanie 200 milionów złotych, które miałyby być wydane na wszechstronny remont i unowocześnienie linii kolejowej.

    Drugi, szacowany na 40 milionów złotych, dotyczy głównie automatyzacji ruchu kolejowego na odcinku Słupsk-Miastko, włącznie z utworzeniem mijanek w Korzybiu i Kępicach, co pozwoliłoby na wprowadzenie na tory równocześnie co najmniej dwóch pociągów i umożliwiłoby likwidację zastępczej komunikacji samochodowej.

    - Usłyszeliśmy też zapowiedź, że PLK będzie się starało wdrożyć to ostatnie rozwiązanie jak najszybciej - mówi Magdalena Gryko, burmistrz Kępic.

    Natomiast starosta Ziemianowicz deklaruje, że będzie się starał doprowadzić do tego, aby deklaracje, które padły podczas spotkania w Kępicach były zrealizowane.

    Ponadto samorządy przeciwstawiły się planom likwidacji linii 212 (na odcinku Korzybie-Bytów, gdyż odcinek Sławno-Korzybie zostałrozebrany) a starosta słupski wstępnie zadeklarował iż wobec planów likwidacyjnych PLK samorząd powiatowy rozpocznie działania na rzecz przejęcia tej linii i przekazania jej nowopowstałej Słupskiej Powiatowej Kolei Drezynowej.

    Czytaj treści premium w Głosie Pomorza Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (20)

    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (20) forum.gp24.pl
    Wybierz region, dokąd chcesz wyjechać:

    Turystyczne TOP

    GP24 PLUS POLECAMY

    Osobowość Roku 2018 - zgłoś swoje propozycje nominacji

    Osobowość Roku 2018 - zgłoś swoje propozycje nominacji

    NAJPOPULARNIEJSZY SPORTOWIEC i TRENER  Głosowanie zakończone

    NAJPOPULARNIEJSZY SPORTOWIEC i TRENER Głosowanie zakończone