Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wygodny przeciętniak z dalekiej Korei

Archiwum
Accent w pełnej krasie.
Accent w pełnej krasie. Archiwum
Obecnie oferowany accent trafił do sprzedaży w 2006 roku. W najtańszej wersji kosztuje obecnie ok. 40 tys. zł.

Auta koncernu Hyundai są bardzo popularne w wielu krajach m.in. w Grecji, Portugalii, Hiszpanii, a nawet Szwajcarii. Ceni się je za niezawodność, przyzwoity komfort jazdy, bogate wyposażenie i przy tym niskie ceny. Atos, accent czy sonata mimo bogatego wyposażenia są tańsze od podobnej wielkości aut europejskich koncernów.

Przykładowo w Szwajcarii doskonale wyposażony accent, z niedostępnym w Polsce silnikiem 105-konnym kosztuje podobnie co mniejsze clio czy corsa z silnikami o mocy 75 KM. Accent z silnikiem o mocy 90 KM, w wersji 4-drzwiowej, z którym mieliśmy okazję się zapoznać, kosztuje od 42.100 zł.
reklama

Nadwozie

Accent zapewne nie ma najnowocześniejszej sylwetki, ale jest autem zgrabnym i znacznie ładniejszym od wielu konkurentów. Z przodu uwagę zwracają sporej wielkości zintegrowane z kierunkowskazami reflektory, z boku - smukła linia nadwozia, upodobniona do coupe, a z tyłu duży bagażnik. Zwrócić trzeba też uwagę na sporej wielkości zderzaki oraz mocno pochyloną szybę przednią.

Wnętrze

Typowe auto z Korei. Wprawdzie plastiki są całkiem przyzwoitej jakości, ale szare, a ponadto jest ich zbyt dużo. Deska rozdzielcza jest niepozorna, za to praktyczna. Wyróżniającym się "licznikiem'' jest prędkościomierz, a obrotomierz (jako że mniej przydatny) jest mniejszy. Kierownica o średniej wielkości z seryjnym wspomaganiem jest poręczna.

Drążek skrzyni biegów nieco dłuższy niż w autach konkurencji, ale też bardzo wygodny w obsłudze. Fotele typowe, lekko wyprofilowane i wygodne. Dodatkowo można je ustawiać na różne sposoby. Plusem są też uchwyty na butelki z napojami oraz miejsce na telefon komórkowy. Wiele kieszeni w tym w drzwiach i z boku foteli.

Zawieszenie

Z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu skomplikowany system wielodrążkowy. W porównaniu do aut konkurencji np. fabii czy albei, zawieszenie accenta jest bardziej "miękkie'' i komfortowe . Auto wręcz buja się na większych nierównościach, a przy wchodzeniu w zakręty z dużą prędkością, ma tendencję do sporej podsterowności. To oznacza, iż jadąc np. w górach, a także na po mokrej nawierzchni trzeba być bardzo ostrożnym.

Jazda

Przy prędkościach do 120-130 km/h w accencie jest cicho i komfortowo. Jeśli jednak przekroczymy te prędkości, silnik zaczyna mocno hałasować. Auto ma dużą kabinę, stąd podróżowanie nawet w "piątkę'' nie jest uciążliwe. Silnik 1,5 litra o mocy 90 KM jest chyba optymalnym na taką wielkość auta. Pozwala na swobodną jazdę z prędkością 150-160 km/h, a wyprzedzanie innych pojazdów nie stanowi problemu.

Plusem jest też niskie, bo wynoszące 6-7 litrów na 100 km zużycie paliwa. Accent ma bagażnik o pojemności 321 litrów. Tu rywale są najczęściej lepsi. Accent to przeciętniak. Dla większości zmotoryzowanych będzie zapewne pojazdem wręcz idealnym, o niewygórowanym apetycie na paliwo, nie psującym się, a dodatkowo, którym wygodnie się jeździ. Dodatkowym plusem jest też trzyletnia gwarancja.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza