Wyspa Gryfia: Kasa na most już jest

Piotr Jasina piotr.jasina@mediaregionalne.pl 91 481 33 34
Wyspa Gryfia: Kasa na most już jestZa rok takim mostem dojedziemy na wyspę.
Wyspa Gryfia: Kasa na most już jestZa rok takim mostem dojedziemy na wyspę. wizualizacja
Ponad 32 mln zł do budowy mostu pochodzić będzie z puli marszałka zachodniopomorskiego. W Październiku poznamy wykonawcę. Most mapowstać w 11 miesięcy.

Wczoraj prezesi spółki Mars Most Brdowski, powołanej do realizacji inwestycji i marszałek zachodniopomorski podpisali umowę zapewniającą pokrycie 85 proc. kosztów budowy. Będzie to kwota ponad 32 mln zł, koszt całej inwestycji szacowany jest na ok. 40 mln zł.

- To symboliczne zwieńczenie kilku miesięcy intensywnej pracy dotyczącej trudnego projektu - stwierdził Maciej Nowotny, prezes spółki Mars Most Brdowski. - Most jest elementem większej całości. Uatrakcyjni tereny wyspy, na której obecnie głównym operatorem jest stocznia remontowa Gryfia, a które obejmie Gryfia Business Park.
Jacek Kopczyński, wiceprezes spółki poinformował, że w tej chwili wpływają oferty od potencjalnych wykonawców.

- Jest ich sporo i są to duże firmy, co nas cieszy - dodał. - Pod koniec października powinniśmy wyłonić wykonawcę. Od momentu przejęcia placu na zbudowanie mostu będzie miała 11 miesięcy. Wszystkie pozwolenia na budowę już mamy.

Marszałek Olgierd Geblewicz podkreślił historyczne znaczenie połączenia wyspy z lądem.

- Plany budowy pojawiły się już kilkadziesiąt lat temu - przypomniał. Ale dopiero teraz most powstanie. Trudność projektu polega na tym, że wykona go firma prywatna za pieniądze publiczne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Most jednak zostanie przekazany miastu i będzie służył wszystkim.

Trójprzęsłowy most połączy część lądową miasta położoną na południowej stronie Basenu Warsztatowego z centralną częścią wyspy. Będzie miał ponad 197 m. długości. Znajdą się na nim dwa pasy drogowe oraz chodnik dla ruchu pieszego.

Projekt zakłada również rozbudowę infrastruktury drogowej zarówno w części lądowej, jak i wyspiarskiej oraz pomostów umożliwiających prowadzenie mediów.
Most Brdowski jest elementem wspomnianego projektu pod nazwą Gryfia Biznes Park. To największy planowany do zrealizowania w Szczecinie projekt inwestycyjny w zakresie offshore, a więc w zakresie produkcji stoczniowej przeznaczonej dla sektora energetyki morskiej.

Pierwszym elementem Gryfia Biznes Park będzie nowoczesny zakład produkujący kratownicowe fundamenty morskich siłowni wiatrowych. Inwestycja realizowana jest przez spółkę Bilfinger Crist Offshore (konsorcjum trzech firm: gdyńskiej Stoczni "Crist" oraz Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego MARS, należącego do Agencji Rozwoju Przemysłu oraz niemieckiej firmy Bilfinger Berger.

Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pbu
Nawiązując do komentarza Jerzego - uważam, że należałoby ponownie uruchomić połączenia kolejowe do Stoczni Szczecińskiej (od dw. Niebuszewo) i Gryfii (od st. Żelechowa). Skutecznie odciążyłoby to szczecińskie ulice - TIRy są hałaśliwe, niebezpieczne w mieście i po prostu za ciężkie na nasze słabe nawierzchnie...
J
Jerzy
A  co z blokami przy ul Ludowej i Konarskiego, mamy już cynkownie, która pracuje 24h na dobe, skup złomu i ruch tirow prawie przez całą dobę. Jest to trasa na Police i do nab. portowych na północ Szczecina i z powrotem. A teraz most. Nie jestem przeciwnikiem tej budowy, bo licze ze znajdę tam pracę, ale też chcę mieć po południu i w nocy troche spokoju. Jestem pewny, że przez ten most będą przewożone gabaryty. A kiedy? W nocy. Wiem, że nie doczekam się odpowiedzi na te pytania. Nawet dyrekcja mostu z nami tego nie przedyskutowała. 
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza