Za wieczorną SKM podpisuje się setki osób

Fot. Kamil Nagórek
Wolontariusze CIO zbierali podpisy
Wolontariusze CIO zbierali podpisy Fot. Kamil Nagórek
Wczoraj kolejnych 200 osób podpisało się pod naszą akcją wprowadzenia wieczornego połączenia SKM z Gdańska do Słupska.

Podpisy na ulicach naszego miasta tym razem zbierali wolontariusze Centrum Inicjatyw Obywatelskich, którzy wsparli naszą akcję. Przypomnijmy, że od ubiegłego tygodnia zbieramy podpisy pod petycją do marszałka województwa o wieczorny kurs SKM-ki z Gdańska do Słupska. Obecnie ostatnia odchodzi już o godz. 18.30.

Spośród prominentnych osób naszą akcję poparli dotychczas m.in. prezydent Maciej Kobyliński, poseł PO Zbigniew Konwiński i starosta Sławomir Ziemianowicz.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michal
Kolego Chrumu i tu sie mylisz, wlanie spolka SKM jest dochodowa w ubieglym roku wypracowala calkiem niezly zysk wiec nie moze byc tak, ze podatnicy albo kasa spolki bedzie doplacala do czegos co nie ma racji bytu w kapatalistycznym swiecie. A swoja droga widziales wyliczenia koszow wyslania szynobusu na tresie Slupsk>Lebork ?
Pozdrawiam
i
inmotion
W dniu 03.03.2009 o 15:43, Michał napisał:

Ha ha ha smiech na sali pamiętam, ze kiedys już spółka PKP SMK się ugięła pod taką akcją i owszem pociąg dojeżdżający do Lęborka został wydłuzony do Słupska, ale jak to się szybko okazało jeździłom nim na trrasie Lębork->Słupsk około 30-40 osób. Z karkulacji jakie poczyniła ww spółka to koszt przejazdu składu SKM na owej trasie wynosi około 1000 zł, wieć jest to niedochodowe, mozę lepiej miast jęczeć o niedochodowy kurs lepszym rozwiązaniem było by zakupić szynobus, który jak wiadomo jest tańszy w eksploatacji i zwraca się przy kursowaniu w nim ok 40 osób, myslę że zamiast wymuszać wydłuzenie Skm do Słupska lepiej byłoby zapoczątkować akcję "Szynobus dla Słupska"



Widzę, że zarówno kolega Chrumek, jak i kolega Michał nie bardzo wiedzą o czym piszą.
A nie wiedzą między innymi o tym, że większość przewozów regionalnych, podobnie jak komunikacja miejska jest nie rentownych w sensie finansowym. Ekonomika transportu to jednak nie tylko pieniądze, ale również koszty społeczne. Gdyby ciąć wszystko co dochodowe jutro nie dojechalibyście autobusem do szkół. Zapewniam was. Ciekawe, czy któryś z Was narzeka, kiedy po imprezie wraca autobusem, w którym są 3 osoby. ale wracać na piechotę jakoś nikt nie chce.

Z szynobusem to bzdura - tak się składa, że wszystkie trasy z wyjątkiem tej na Miastko i Szczecinek są zelektryfikowane - puszczanie na nie spalinowego szynobusa jest nonsensem zarówno technicznym, jak i finansowym.

Powtarzam - nawet jeśli pociągiem tym z Lęborka do Słupska jeździć będzie 20 osób, to i tak będzie to najtańsze i dla pasażerów najlepsze rozwiązanie. Dziwi mnie, że w Słupsku są ludzie, którzy sami piszą marszałkowie: "po co nam, wolimy być peryferiami!" To jest zastraszające...

Ciekawe, czy mieszkańcy półwyspu Helskiego, czy Tczewa, albo Malborka sami piszą, że pociągi o 22, czy nawet o 23 są im niepotrzebne (sprawdzcie sobie na rozkładzie). Ale jak widać niektórym tu się podoba pozycja zadupca. Nawet z Koszalinem mamy po 18:30 jeszcze 4 pociągi...
M
Michał
Akcja jest po to by CIO mogło się pochwalić pseudo aktywnością i staraniami niby o los pokrzywdzonych osób nie mających połaczenia, ale zapomnieli, żę w Polsce owowiązuje Kapitalizm a nie Socjalizm oraz o tym, ze Spólka ma zarabiać na siebie a nie utrzymywac niedochodowe połaczenia, troszkę to wygląda tak jakby kazali by piekarz woził chleb do lokalnego małego sklepiku bułki i chleb TIREM a żadał za to wynagrodzenia jakby jechał osobowym, czyli tolany brak ekonomii!
a
antymoniusz
Po co ta akcja? Czy podpis samego posła Konwińskiego to dla marszałka Kozłowskiego za mało???
M
Michał
Ha ha ha smiech na sali pamiętam, ze kiedys już spółka PKP SMK się ugięła pod taką akcją i owszem pociąg dojeżdżający do Lęborka został wydłuzony do Słupska, ale jak to się szybko okazało jeździłom nim na trrasie Lębork->Słupsk około 30-40 osób. Z karkulacji jakie poczyniła ww spółka to koszt przejazdu składu SKM na owej trasie wynosi około 1000 zł, wieć jest to niedochodowe, mozę lepiej miast jęczeć o niedochodowy kurs lepszym rozwiązaniem było by zakupić szynobus, który jak wiadomo jest tańszy w eksploatacji i zwraca się przy kursowaniu w nim ok 40 osób, myslę że zamiast wymuszać wydłuzenie Skm do Słupska lepiej byłoby zapoczątkować akcję "Szynobus dla Słupska"
c
chrumek
załóżmy, że SKM się ugnie pod naciskiem podpisów "chętnych do korzystania" z wieczornego połączenia i na próbę uruchomi połączenie. I co? Będą wozić podpisy? Hm... Podpisy za bilety nie zapłacą... A założę się, że 80% podpisujących się pociągiem jechało ostatni raz z 10 lat temu.
Niech głos zada np. Kobylińskiemu pytanie: kiesy ostatni raz jechał SKMką?
g
gość
W Słupsku wszystko podpiszą co im tylko pod nos podetknąć. Ot tak, dla świętego spokoju bo to nic nie kosztuje ani wysiłku ani kasy. Akurat tu mają rację.
:D
Prominentni
Niezly zart
Dodaj ogłoszenie