Za wysłanie przesyłki pocztowej zapłaciła więcej niż zwykle

Daniel Klusek daniel.klusek@mediaregionalne.pl
Za wysłanie przesyłki pocztowej zapłaciła więcej niż zwykle. (Zdjęcie poglądowe)
Za wysłanie przesyłki pocztowej zapłaciła więcej niż zwykle. (Zdjęcie poglądowe) sxc.hu
Udostępnij:
Nasza czytelniczka zdziwiła się, że musiała dopłacić za wysłanie przesyłki pocztowej, za które zwykle płaciła według najniższej stawki.

Pani Maria ze Słupska regularnie korzysta z usług Poczty Polskiej. Kilka dni temu poszła do urzędu pocztowego, by wysłać przesyłkę.

- Chciałam nadać list zwykły. Nakleiłam na kopertę znaczek za 1,55 zł i chciałam dokupić znaczek za 5 gr, bo przed tym sprawdziłam w internecie, ile będzie kosztowało wysłanie takiego listu - mówi pani Maria. - Sprawdziłam, że obejmuje mój list tak zwany gabaryt A. Jego wymiary wynosiły 17 cm na 24 cm.
Tymczasem pracownica poczty stwierdziła, że kobieta musi jeszcze dokupić znaczek nie za pięć groszy, ale za 2,20 złotego.

- Zapytałam, dlaczego aż tyle i dowiedziałam się, że mam kopertę o gabarycie B - mówi kobieta. Ponieważ nie raz wysyłałam i otrzymałam w takich kopertach listy i zawsze był to gabaryt A, podziękowałam i udałam się do konkurencji, gdzie zapłaciłam za przesyłkę 1,20 zł. Czy tak wygląda modernizacja Poczty Polskiej? Czy to nie jest wyłudzanie pieniędzy od osób niezorientowanych i nie mających możliwości wyboru usługodawcy.

Kobieta ma również zastrzeżenia do nowej strony internetowej, na której trud­no jest jej znaleźć interesujące ją informacje, szczególnie te dotyczące cennika usług krajowych.

Grzegorz Warchoł z biura prasowego Poczty Polskiej w Warszawie twierdzi, że pracownik urzę­du pocztowego w Słupsku określił na podstawie grubości przesyłkę naszej czytelniczki jako gaba­ryt B.

- Dlatego poinformował panią, że list podlega opłacie jak za gabaryt B, zgodnie z obowiązującym cennikiem - mówi Grzegorz Warchoł.

- Natomiast wszelkie informacje o cenniku Poczty Polskiej znajdują się w centralnym miejscu strony internetowej www.poczta-polska.pl. Po kliknięciu w banner możemy szczegółowo zapoznać się z cenami i wytycznymi na temat gabarytu A i B w usługach pocztowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Generalnie uważam,że poczta w jakiś sposób "naciąga" klientów.Proponuje wykupienie przesyłki priorytetowej,bo niby szybciej dojdzie.Do czego dojdzie,nie pytam.List wysłany do Koszalina szedł 6 dni,a do Trójmiasta zginął,bo nie przyjęłam propozycji "polecony"Nie było tam nic szczególnego,więc nie żałuję,ale ....
P
Pan Mądry
Gdyby istniał Bóg Gazet to by całą tą śmieszną "redakcję" do piekła posłał. Brak słów. I tego życzę tej "gazecie".
e
ela
Ja uwazam ze artykul bardzo na miejsu. Dlaczego dane w internecie nie zgadzaja sie z tymi na pocie. Cenny wyslanis listu wszedzie powinny byc takie same. Poczta Polska ktora ma wiele punktow powinna byc dogodns dla wszysykich.
G
Gość
Poziom artykułu jest poniżej bruku.Każdy dzisiaj ma prawo wyboru usługodawcy a to jest pisanie bzdur.Poprawcie się w jakości informacji bo inaczej będą nawet głupoty z ławki w przychodni od ludzi w gorączce.
G
Gość
Dla poczty Polskiej zawsze klient nie ma racji, bo nawet gdyby to była pusta koperta to i tak by była za duża. Konkurencja też mierzy i waży. Czy kiedyś Poczta przyznała się do błędu?
E
Emil
Tytuł raczej nie trafiony!!!! Skoro poszła do konkurencji i zapłaciła taniej to jak mogła zapłacić drożej niż zwykle?? coś tu się nie trzyma kupy!!
k
ktoś
z Pocztą jest jak jest ale żeby taki pseudo artykulik opluwający pocztę i chwalący konkurencję???
G
Gość
aż żal to czytać...
Więcej informacji na stronie głównej Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie