Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zajęcia dla studentów logistyki w słupskiej Scani (wideo)

Aleksander Radomski
Studenci WHSZ w Słupsku poznali w fabryce Scanii również tajniki konstrukcyjne produkowanych autobusów.
Studenci WHSZ w Słupsku poznali w fabryce Scanii również tajniki konstrukcyjne produkowanych autobusów. Grzegorz Hilarecki
O tym jak wygląda logistyka w teorii, studenci Wyższej Hanzeatyckiej Szkoły Zarządzania w Słupsku dowiadują się na zajęciach w słupskiej fabryce Scanii.

Logistyka w Wyższej Hanzeatyckiej Szkole Zarządzania ma być tym kierunkiem studiów, który przy współpracy z lokalnym biznesem i samorządem przyczyni się do rozwoju nie tylko uczelni, ale i regionu. Zgodnie z "Pomorskim barometrem zawodowym" (raport przygotowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku) to właśnie branża logistyczno-transportowa jest strategiczna dla Pomorza. Ta branża ma rozwijać się najszybciej, a region dzięki temu stanie się zagłębiem logistycznym w województwie pomorskim.
Jak przyznaje dr inż. Monika Zajkowska, rektor Wyższej Hanzeatyckiej Szkoły Zarządzania w Słupsku, otwarty w tym roku akademickim na WHSZ kierunek transport, spedycja i logistyka okazał się strzałem w dziesiątkę. Nabór przerósł oczekiwania uczelni.

- Szukaliśmy partnerów, z którymi moglibyśmy takie studia poprowadzić - mówi Wiesław Staniuk, kierownik studiów podyplomowych z logistyki na WHSZ. - Chodziło o to, aby móc poprowadzić je w formule dualnej, czyli kształcić naszych studentów nie tylko w teorii, ale przede wszystkim przekazać wiedzę praktyczną. I to właśnie fabryka Scania w Słupsku okazała się być tym partnerem, który przyjął naszą propozycję do przeprowadzenia wspólnych zajęć.

Zajęcia w słupskiej Scanii dla studentów WHSZ prowadzi Leszek Chudy, odpowiedzialny za całość procesów logistycznych w słupskiej fabryce szwedzkiego koncernu. Jest on jednoczenie wykładowcą tego kierunku na WHSZ.

Fabryka Scanii to jedno z niewielu miejsc w Słupsku, w którym student może zaobserwować całość rozbudowanych procesów logistycznych. Ich stopień komplikacji w tym konkretnym zakładzie jest na tyle duży, że słuchacze mogą dowiedzieć się nie tylko jak sygnalizuje się braki konkretnych, niezbędnych w procesie produkcji części, które powinny znajdować się na półce, ale też jak wygląda magazyn i jego uzupełnianie.

- Specjalnie dla studentów pokazywany jest proces decyzyjny, planowania i organizowania stanowisk pracy - mówi Wiesław Staniuk.

- Dzięki temu mamy okazję zweryfikować najlepszą teorię z najlepszą praktyką. Ostatecznie z linii montażowej fabryki zjeżdżają dwa autobusy dziennie, a ciągły proces produkcyjny obejmuje 34 sztuki.

Proces dydaktyczny w Scanii to nie tylko rozwiązania natury technicznej i organizacyjnej. Studenci poznali również życie zakładu od strony socjalnej. Wzięli udział we wspólnym obiedzie z pracownikami w zakładowej stołówce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza