Zajęcia inauguracyjne „Klubu Młodego Programisty” w Bibliotece Miejskiej w Słupsku

Wojciech Lesner
Wojciech Lesner
Dziś zakończył się cykl zajęć inauguracyjnych „Klubu Młodego Programisty”, na których dzieci ze słupskich szkół poznawały podstawy programowania
Dziś zakończył się cykl zajęć inauguracyjnych „Klubu Młodego Programisty”, na których dzieci ze słupskich szkół poznawały podstawy programowania Wojciech Lesner
Udostępnij:
Dziś zakończył się cykl zajęć inauguracyjnych „Klubu Młodego Programisty”, na których dzieci ze słupskich szkół poznawały podstawy programowania.

Specjaliści warsztatów programowania przygotowali dla młodzieży serię ciekawych atrakcji. Zajęcia podzielone były na trzy grupy wiekowe. O godzinie 9:00 do Biblioteki Miejskiej przy ulicy Grodzkiej przybyła klasa IV ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Słupsku, o 10:00 uczniowie III klasy ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Słupsku, zaś ostatnią grupę stanowiła VII klasa z SP nr 2.

Warsztaty różniły się od siebie, ze względu na wiek uczniów. Najmłodsi na początku bawili się analogowo. Na wielkiej planszy z pomocą specjalnych kartoników dzieci próbowały ułożyć swój autorski kod. Używając swojej bujnej wyobraźni, stworzyli m.in. ścieżkę, którą musiał pokonać papierowy kotek ustawiony na początku labiryntu. Później dowiedziały się jak działa kod QR. Skanowały je za pomocą tabletów. Kody prowadziły do specjalnego zadania, w którym dzieci wykazując się kreatywnością konstruowały instrukcje, jak krok po kroku umyć zęby, zrobić pranie i ubrać się na deszczową pogodę.

Nieco starsi uczniowie z IV klasy odbyły warsztaty z robotyki, na których musiały zaprogramować robota tak, aby przeszedł on ułożony wcześniej labirynt. Nie było to łatwe zadanie, bo parametry androida należało skonfigurować biorąc pod uwagę również długość i szerokość planszy. Najstarsza młodzież została wprowadzona w świat projektowania aplikacji na smartfony. W pierwszej kolejności na papierowych arkuszach kreśliły pomysł na interfejs swojego oprogramowania, a następnie za pomocą specjalnego programu projekt przenoszony był na tablet, gdzie był urzeczywistniany.

Zajęcia mają charakter cykliczny, organizowane będą dla młodzieży szkolnej w wakacje. Biblioteka informuje, że szczegółowy harmonogram warsztatów zostanie opublikowany już wkrótce. Celem organizatorów jest rozwijanie w młodych ludziach chęci współpracy, umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów. W planach między innymi nauka projektowania w 3D czy podstawy programowania w języku Python.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ten rok szkolny był trudny, ale lepszy od ubiegłego

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie