Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakończyły się konsultacje do projektu budowy nowej obwodnicy Słupska. Od północy krajowa szóstka, a od południa ekspresówka

olo
Archiwum/zdjęcie ilustracyjne
Od północy krajowa szóstka, a od południa ekspresówka. Pomiędzy uzgodniony wcześniej pomysł na obwodnicę Kobylnicy. Zakończyły się konsultacje do rządowego programu budowy 100 obwodnic. Swoje uwagi zgłosiło Słupskie Porozumienie Obywatelskie.

Do 20 marca można było zgłaszać uwagi do rządowego programu budowy stu nowych obwodnic w kraju. W województwie pomorskim na liście do realizacji znalazło się pięć inwestycji drogowych m.in. w Człuchowie i nowej, wspólnej obwodnicy Słupska i Kobylnicy. W założeniu podstawowym celem budowy nowej drogi okalającej Słupsk i Kobylnicę miało być wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 21. Chodzi przede wszystkim o ruch z obecnej obwodnicy Słupska w kierunku Łeby. Kilka tygodni temu GDDKiA informowała, że nowa obwodnica w zależności do wariantu miałaby biec od węzła w Łosinie w kierunku Rebilnka i Bierkowa lub w drugą stronę do Redzikowa i Siemianic. Obie trasy łączyłyby się z DK21 na wysokości Włynkówka. Wariant przez Redzikowo byłby jednak droższy, ponieważ wymagałby budowy mostu przez Słupię.

Obwodnica wg SPO. Tak ujęta DK6 ciągnęłaby się od Reblinka wzdłuż granic miasta do Włynkówka i dalej na wschód i południe do ulicy Gdańskiej, po śladzie
Obwodnica wg SPO. Tak ujęta DK6 ciągnęłaby się od Reblinka wzdłuż granic miasta do Włynkówka i dalej na wschód i południe do ulicy Gdańskiej, po śladzie nakreślonym w koncepcjach miejskiego ringu. SPO

Bez względu, w którą stronę nowa obwodnica miałaby biec, takie rozwiązanie oznaczałoby zupełnie nowy przebieg DK21 w Kobylnicy i Słupsku. W efekcie miejski ring przestanie być drogą krajową, a Kobylnica straciłaby uzgodniony, opracowany i skonsultowany z GDDKiA plan budowy nowej drogi od węzła w Łosinie przy rzece po wschodniej stronie miejscowości do ulicy Słonecznej w Słupsku.

Nie wszystko jest jednak stracone. Przynajmniej w zamyśle Słupskiego Porozumienia Obywatelskiego, które złożyło swoje uwagi w ramach rządowych konsultacji społecznych. Pomysł SPO zakłada realizację zatwierdzonej przed laty obwodnicy Kobylnicy i pozostawienie aktualnego przebiegu DK21.

- Jeśli chodzi o wariant nowej obwodnicy, to proponujemy, aby od południa przebiegała droga S6, a od północy DK6, która mogłaby być finansowana w ramach środków rządowych, czyli z projektu budowy 100 nowych obwodnic-informuje Adam Piekarec, prezes SPO.

Tak ujęta DK6 ciągnęłaby się od Reblinka wzdłuż granic miasta do Włynkówka i dalej na wschód i południe do ulicy Gdańskiej, po śladzie nakreślonym w koncepcjach miejskiego ringu. Koszty?

W lutym poseł PiS Piotr Müller zapowiedział na ten cel około 300 milionów. Na dziś wiadomo, że dla tej inwestycji tej nie były prowadzone prace przygotowawcze, a planowana data ogłoszenia przetargu to czwarty kwartał 2023 roku.

Dziś (14 kwietnia) Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że ruszają inwestycje z programu budowy 100 obwodnic w woj. podlaskim. Przed świętami zatwierdzono programy inwestycji dla obwodnic Gryfina, Kołbaskowa, Stargardu i Szczecinka w województwie zachodniopomorskim.

Budowa słupskiego ringuWidok z ronda na ul. Poznańskiej w stronę ul. Przemysłowej.

Budowa słupskiego ringu

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza