W Dniu Darmowej Dostawy, 3 grudnia w godzinach od 00:01 do 23:59 przedświąteczne zakupy online będzie można zrobić szybko, wygodnie i bez ponoszenia kosztów przesyłki. Do akcji przystąpiło ponad 1700 sklepów internetowych. Najwięcej tych oferujących odzież i dodatki (13,6 proc.), artykuły do domu i ogrodu (13 proc.), dla dzieci (10 proc.), kosmetyki (8 proc.) oraz sprzęt sportowy (6 proc).
Pełną listę sklepów, które przystąpiły do akcji, można znaleźć na stronie www. dziendarmowejdostawy.pl.
- Poza możliwością dokonania tańszych zakupów dla konsumentów akcja przynosi także korzyści sklepom, które liczą na zwiększenie obrotów. Rekordowy wzrost sprzedaży zadeklarowany przez sklep w ubiegłorocznej akcji wyniósł 2800 procent, podczas gdy średnia była na poziomie 178 procent - informują organizatorzy akcji.
Jak wynika z raportu firmy PMR "Handel internetowy w Polsce 2012. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2012-2014", głównym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe klientów jest korzystna cena produktów sprzedawanych online. Na drugim miejscu jest wygoda, jaka wiąże się z zakupami w sieci - brak konieczności udawania się na zakupy, wygodny system płatności, towar dostarczany na miejsce.
Raport firmy PMR pokazuje także, ze klienci robiący zakupy online to osoby posiadające duże doświadczenie w korzystaniu z internetu. Najczęściej kupowanymi produktami są odzież i obuwie, które zakupiło 62 proc. respondentów badania, następnie RTV, AGD i sprzęt elektroniczny (59 proc.) oraz książki (54 proc.), części (53 proc.), kosmetyki (38 proc.) i meble (37 proc). W 2011 Polacy wydali w sieci 4,51 mld euro, a na jednego przypadało 15 produktów.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?