Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zapraszali w Słupsku na badania. Mają karę nałożoną przez UOKiK

Zbigniew Marecki [email protected]
Na spotkania  organizowane przez spółkę przychodzili głównie ludzie starsi.
Na spotkania organizowane przez spółkę przychodzili głównie ludzie starsi. Freeimages.com
UKOiK ukarał spółkę Ogród Zdrowia z Gorzowa Wielkopolskiego, która swoje dziwne praktyki wobec klientów stosowała także w Słupsku.

Firma wysyłała do potencjalnych klientów zawiadomienie o badaniu układu kostnego. Jednak podczas bezpośredniego kontaktu przedstawiciele spółki, po zważeniu pacjenta i kilku innych prostych badaniach, rozpoczynali pokaz urządzeń rehabilitacyjnych połączony z ich sprzedażą.

Podobnie działo się w Słupsku, gdzie niedawno przedstawiciele gorzowskiej firmy przyjmowali klientów w klubie Emka przy ul. Zygmunta Augusta. Również wtedy ich działania kilku osobom wydały się podejrzane.

Jak się okazuje, spółka Ogród Zdrowia już od dawna była na celowniku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie. W związku z tym urząd ten ukarał spółkę karą w wysokości 35 tysięcy złotych za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Postępowanie przeciwko spółce zostało wszczęte pod koniec sierpnia. Największe wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziły wysyłane przez przedsiębiorcę zaproszenia na "badania układu kostnego ".

Ostatecznie stwierdzono, że spółka Ogród Zdrowia zachęcała do udziału w darmowych badaniach bez podawania informacji, że chodzi o sprzedaż. Okazało się także, że badania prowadzili pracownicy przebrani w kitle. W praktyce polegało ono na wejściu na urządzenie przypominające wagę. Następnie już otwarcie zachęcano do kupna urządzeń do masażu. Postępowano tak, choć zaproszenia, które otrzymywali konsumenci nie informowały o handlowym celu spotkania.

Ponadto wyszło na jaw, że spółka manipulowała również wysokością cen sprzedawanych produktów. Sugerowała, że decydując się na natychmiastowy zakup, uczestnicy pokazu otrzymają wysoki rabat. Tymczasem ceny wskazywane przez sprzedawców jako regularne, niepromocyjne, nigdy nie obowiązywały.

W swoim postanowieniu UOKiK, poza karą finansową, nakazał przedsiębiorcy natychmiastowe zaniechanie niedozwolonych praktyk. Decyzja nie jest ostateczna, spółce przysługuje odwołanie od niej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza