Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zatoka autobusowa na ulicy Sienkiewicza w Słupsku do likwidacji. Powodem stan techniczny XIX-wiecznej kamienicy

woj
Trwa likwidacja zatoki autobusowej przy przystanku na ulicy Sienkiewicza. Na ten ruch zdecydowano się głównie dlatego, ponieważ drgania powodowane przez wjeżdżające w zatokę autobusy wpływały na stan techniczny pochodzącej z końca XIX wieku kamienicy.
Trwa likwidacja zatoki autobusowej przy przystanku na ulicy Sienkiewicza. Na ten ruch zdecydowano się głównie dlatego, ponieważ drgania powodowane przez wjeżdżające w zatokę autobusy wpływały na stan techniczny pochodzącej z końca XIX wieku kamienicy. Krzysztof Piotrkowski
Trwa likwidacja zatoki autobusowej przy przystanku na ulicy Sienkiewicza w Słupsku. Na ten ruch zdecydowano się ponieważ, drgania powodowane przez wjeżdżające w zatokę autobusy wpływały na stan techniczny pochodzącej z końca XIX wieku kamienicy.

Rozpoczęte właśnie prace polegają na likwidacji zatoki autobusowej przy północnej jezdni ulicy Sienkiewicza – prowadzącej w kierunku ulicy Wojska Polskiego i Ronda Solidarności. Głównym powodem tego przedsięwzięcia był pogarszający się stan techniczny kamienicy, przy której znajduje się przystanek. Mowa tutaj o budynku przy ulicy Sienkiewicza 4, a więc kamienicy z końca XIX wieku.

- Zatoka autobusowa zlokalizowana była w odległości 3,5-4,5 metra od ściany wspomnianego budynku. Hałas i drgania powodowane przez autobusy wjeżdżające do zatoki obniżały komfort życia mieszkańców, a także przyczyniały się do pogorszenia stanu technicznego budynku wpisanego do rejestru zabytków – wskazuje Tomasz Orłowski, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku.

Kolejnym argumentem za likwidacją zatoki było to, że została ona utworzona kosztem powierzchni chodnika w tym miejscu.

- Chodnik ten jest jednym z głównych ciągów pieszych w tej części miasta. Istnienie zatoki powodowało, że na przestrzeni nieco ponad 2 metrów między zatoką, a wiatą przystankową, dochodziło do spiętrzeń pieszych korzystających z chodnika i pasażerów oczekujących na przystanku lub wsiadających bądź wysiadających z autobusów. Po zmianie zarówno piesi, jak i pasażerowie komunikacji zbiorowej, zyskają bezpieczną i komfortową przestrzeń – argumentuje Orłowski.

Ostatnim powodem ma być to, że włączanie się autobusu do ruchu jest czynnikiem opóźniającym w komunikacji zbiorowej. Ten argument został użyty pomimo faktu, że w obszarze zabudowanym kierujący autobusem ma pierwszeństwo przy włączaniu się do ruchu, wyjeżdżając z zatoki.

- Z uwagi na fakt, że autobus może przewozić kilka lub kilkunastokrotnie większą liczbę pasażerów niż pojazd osobowy, poprawa warunków funkcjonowania komunikacji zbiorowej przyczyni się do zwiększenia przepustowości drogi – stwierdza Tomasz Orłowski.

W zamian za likwidację zatoki wykonane zostanie poszerzenia chodnika i nowa krawędź przystanku z zastosowaniem specjalnych krawężników peronowych. W konsekwencji oznacza to, że zatrzymujące się w tym miejscu autobusy będą stały na prawym pasie oczekując na wsiadających i wysiadających pasażerów.

W trakcie przeprowadzania prac tymczasowy przystanek umiejscowiony został w zatoce parkingowej, w pobliżu skrzyżowania z ulicą Niedziałkowskiego. Prace związane z likwidacją zatoki zostaną prawdopodobnie zakończone do końca tygodnia lub nie później niż przed majówką.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza