Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zbiórka fanów Czarnych przekroczyła 150 tys. zł

Krzysztof Nałęcz
Krzysztof Nałęcz
Kibice i sympatycy Czarnych Słupsk zebrali już ponad 150 tys. złotych aby wspomóc klub, który ma problemy ze startem w lidze. Zbiórka trwa do 15 lipca.

Zbiórka wśród kibiców i sympatyków klubu Czarni odbywa się pod hasłem “mamy swoją Energię”, co nawiązuje do firmy Energa, która w maju nagle wycofała się ze sponsorowania klubu.

Akcja crowdfundingowa, czyli społeczna zbiórka pieniędzy na określony cel, to popularny od kilku lat sposób wspierania przez kibiców ulubionych klubów. Jak wygląda to wsparcie? W skrócie. Istniej specjalna strona - platforma internetowa (www.fans4club.com) na której przeznaczono dla Czarnych specjalną podstronę. Tu darczyńca rejestruje się i deklaruje dowolną wpłatę według zestawu wartości.

Akcja - MAMY SWOJĄ ENERGIĘ - KUP GADŻET i WESPRZYJ KLUB CZARNI SŁUPSK

Założony cel zbiórki to 190 tys. złotych. Na cztery dni przed końcem akcji, która rozpoczęła się 19 czerwca, 662 kibiców wpłaciło dotąd 109 444 tys. złotych. Akcja potrwa jeszcze pięć dni. Można wpłacać od bardzo małych kwot (5 zł) po stopniowo coraz wyższe sięgające kilkuset złotych. Do każdej kwoty (poza najniższą, za którą otrzymuje się certyfikat udziału) przypisany jest specjalny przedmiot-gadżet. Od silikonowych opasek i etui na telefony (z logo akcji) przez klubowe koszulki, szaliki i kubki. Za 700 zł zakupiono koszulkę, którą przekazał na rzecz akcji reprezentant Polski w koszykówce Aaron Cel.

Hojny fan za 4000 zł może jeszcze nabyć medal zdobyty przez Czarnych w poprzednim sezonie. Można zakupić za 1600 zł, jednocześnie wspomagając klub weekendowy, dwuosobowy pobyt w Grand Hotel Lubicz z pełną ofertą hotelu i spa.

Jest też oferta dla mniejszych sponsorów. Kwota zebranych pieniędzy zaczęła szybciej rosnąć, kiedy w drugim tygodniu akcji znaleźli się chętni deklarujący wykup pakietów sponsorskich w wysokości 5, 7,5 i 10 tys. złotych. - To zwykle nowi partnerzy, wcześniej nie związani z koszykówką - zapewnia Mateusz Kaźmierczak, szef marketingu Czarnych Słupsk. - Na przykład mały bar “Kebsik” z ulicy Racławickiej w Słupsku, który kupił pakiet za 5000 zł.

Wśród podmiotów i firm, które wykupiły takie pakiety se też: Park Wodny Redzikowo, MebleExpo & Meble VOX i Biuro ubezpieczeń PROPACTA. Jako mecenasi, którzy przekazali na rzecz akcji różne “dobra” znaleźli się poza Grand Lubicz Areosol Service, Optyk Stolc, Centrum Etui, Fotobudka fotobudka-slupsk.pl, LITTLE TIKES, Gabinet Zega i Igmar, dealer Hondy.

Klub i organizatorzy są optymistami. Wierzą, że uda się osiągnąć założony cel. – Z doświadczeń wynika, że ostatnie dni znacząco zwiększają intensywność zbiórki - dodaje Kaźmierczak. Z zebranej kwoty zakupione zostaną przedmioty wybrane przez fanów i opłacona będzie prowizja (5 proc.) firmy organizującej technicznie zbiórkę. Jak zapewniają organizatorzy przy sukcesie, z założonej kwoty 190 tys. zł, ok. 150 tysięcy zasili bezpośrednio klub. Taka kwota byłby sporym zastrzykiem gotówki dla klubu tuż przed procesem weryfikacyjnym w lidze, który odbędzie się w drugiej połowie lipca.

Czytaj także na GP24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza