Zmiany na rondach przy ul. Grunwaldzkiej w Słupsku

gh
Z powodu różnej interpretacji przepisów na rondach przy ul. Grunwaldzkiej dochodzi do kolizji.
Z powodu różnej interpretacji przepisów na rondach przy ul. Grunwaldzkiej dochodzi do kolizji. archiwum
Rada bezpieczeństwa ruchu drogowego przy prezydencie zadecydowała o zmianie oznakowania na rondach na ul. Grunwaldzkiej.

Decyzja zapadła w czwartek, w praktyce na zmianę oznakowania poczekamy do zmiany pogody, czyli do wiosennego malowania na słupskich ulicach.

W komunikacie Dawida Zielkowskiego, rzecznika prezydenta, czytamy: - W odpowiedzi na dyskusję medialną, wnioski policji czy Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Słupsku, a w konsekwencji pismo i prośbę marszałka województwa pomorskiego została opracowana nowa organizacja ruchu na rondach Sobieskiego - Grunwaldzka, Leszczyńskiego - Grunwaldzka.

Na tych rondach pojawią się dodatkowe znaki poziome i pionowe kierunkujące ruch na poszczególnych pasach.

Przypomnijmy, o to wnioskował urząd marszałkowski w odpowiedzi na sugestie słupszczan, którym nie odpowiadało wcześniejsze, klasyczne oznakowanie nowych rond na Grunwaldzkiej. Było tam też sporo kolizji.

Urzędnikom zależało więc na wyeliminowaniu kolizyjności na tych rondach. Ale nowe rozwiązanie jest kompromisowe, więc już jest krytykowane. Część problemów rozwiązuje, inne tworzy. O tym napiszemy we wtorkowym "Głosie", zamieścimy też mapki z nowymi znakami.

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Dlaczego próby dodawania komentarzy pod najnowszym artykułem o rondach są traktowane jako spam? Czyżby megamózg odpowiedzialny za genialną koncepcję zmiany oznakowania tych rond był nieodporny na krytykę?

Dlaczego próby dodawania komentarzy pod najnowszym artykułem o rondach są traktowane jako spam? Czyżby megamózg odpowiedzialny za genialną koncepcję zmiany oznakowania tych rond był nieodporny na krytykę?

Może sobie być nieodporny ale dlaczego znikają? No i co się dzieje z głowami moderatorów
O
Obywatel

Dlaczego próby dodawania komentarzy pod najnowszym artykułem o rondach są traktowane jako spam? Czyżby megamózg odpowiedzialny za genialną koncepcję zmiany oznakowania tych rond był nieodporny na krytykę?

S
SRM

Szanowni Panowie komendanci policji - Szaniawski, Majkowski Straszak, My mieszkańcy osiedla - zglaszamy problem nadmiernej prędkości na ul. Braci Gierymskich. Prosimy o spowodowanie poprawy bezpieczeństwa w tym rejonie. Społeczna Rada Miasta.

H
Hala

Podobne rondo jest na ul. Kaszubskiej koło BRW

J
Jacek Kaźmierski
To i moją odp.

No to zmienia postać, rzeczy tylko, że te z lewej to są Państwa szkice, a te z prawej Pana Bogumiła Leśniewskiego, jeżeli to będzie tak wyglądać to jestem całym sercem za, wszystkie punkty kolizyjne, które były na Państwa szkicach zostały wyeliminowane, a oznaczenie jest przejrzyste ale wolał bym, żeby nie przypisywać sobie czyichś koncepcji.
Przed chwilą dostałem to na pocztę email.
M
Michał Żuber

Brak osiedla, nowy przebieg DK 21,planowana rozbudowa osiedli w okolicach ulicy Zaborowskiej, brak możliwości rozbudowy okolic ulicy Grunwaldzkiej to wszystko sprawia, że w planach ruch będzie wielkości tego na Szczecińskiej

Kabanos ciężko mnie urazić takimi płytkimi docinkami szczególnie na forum

k
kabanos

Jacek nie spinaj się z żubrem:P jak by nie było imć ynżynier (dla niekumatych literówka zrobiona z pełną 100% premedytacją poczyniona) prezentuje bardzo hmm płytki sposób patrzenia w przyszłość. Inżynierowie projektujący nasze miasta też twierdzili że:
"(...)na tych ulicach tyle nie zobaczymy przez 10 lat(...)"
Takie podejście odbija się czkawką przez wiele lat.

O
Obywatel
zjazd taki jak ten w Park Wodny istnieje na kilku rondach tylko wykonany jest w inny sposób i do wypadków tam nie dochodzi ;-)

Do wypadków nie dochodzi właśnie dlatego, że zjazdy wykonane są w inny sposób. Problem powstaje wówczas gdy z dwupasmowego ronda zjeżdżamy w drogę jednopasmową - to nic innego jak zwężenie dróg. W przypadku ronda klasycznego nie ma problemu bo z zasady opuszczamy je prawym pasem. Ale jeżeli stosujemy zmodyfikowane rozwiązanie z segregacją ruchu, to należałoby kierowcom jasno zakomunikować, że na Park Wodny mogą zjechać wyłącznie prawym pasem. W przeciwnym przypadku powstaje bardzo kolizyjna sytuacja. Innym rozwiązaniem byłoby zaprojektować zjazd na Park Wodny tak jak zjazd z ronda w ul. 11 Listopada.
J
Jacek Kaźmierski

Co mam czytać?
Ronda klasyczne wielopasowe uchodzą za niebezpieczne.
Najlepiej przed zjazdem zmienić pas na zewnętrzny, żeby odciąć możliwość wjazdu i uniknąć możliwości spowodowania kolizji. Panowie takie zachowanie uniemożliwią, i trzeba będzie zjechać przeciwiając pas zewnętrzny.

M
Michał Żuber

Proszę czytać temat wyżej.

J
Jacek Kaźmierski

Panie Inżynierze czytam ze zrozumieniem Pański post i nic nie zrozumiałem.
Jak macie robić taką organizację jak proponujecie, to lepiej nie róbcie nic, ewidentnie pojazdy wjeżdżające niektórymi wjazdami, będą mogły to zrobić bez upewniania się to jest niezbyt dobre.
Przypomnę, że sprawa zaczęła się nie od tego czy ronda są dobre czy złe, a od błędnej interpretacji WORD.
Jak Pan zauważył ruch tam jest niewielki a jednak doszło do wielu zdarzeń, większość celowych kolizji dla odszkodowania.
Uważam, że przepustowość ma się nijak do prawidłowego oznaczenia. Ja osobiście jestem przerażony tą propozycją.

J
JC
tak jest ciekawe jak te sieroty ze slupska se poradza w lodzi ,katowicach pierwsze takie rondo i problemy wstyd

Jeżeli nie widzisz bezsensowności i kolizyjności obecnego rozwiązania, to lepiej sam zgłoś sie na powtórny egzamin na prawo jazdy. Ustrzeżesz siebie i innych przed wypadkiem.
M
Michał Żuber

Jakiej przepustowości....rondo jednopasowe ma 2500E/h...na tych ulicach tyle nie zobaczymy przez 10 lat... zjazd taki jak ten w Park Wodny istnieje na kilku rondach tylko wykonany jest w inny sposób i do wypadków tam nie dochodzi ;-)

Mania przepustowości w każdej opinii aż razi w oczy. Ronda 2 pasowe są aż nadto na najbardziej obciążoną naszą ulicę Szczecińską (z wyłączeniem skrzyżowania z Sobieskiego bo tam przeplatanie oraz ilość autobusów przekreśla ronda).

No i wychodzi na to, że:

ronda zwykłe źle

turbinowe źle

mieszane źle

Każde źle...

Jak to jest....wszystko źle a wypadków nie ma.

J
Jacek Kaźmierski

Panie Inżynierze a można wiedzieć do których skrzyżowań będzie podobne?
Z tego co otrzymaliśmy od Pana rzecznika, jasno wynika, że to bubel, a mi się wydaje, że umiem czytać ze zrozumieniem.
Kto będzie miał pierwszeństwo jadący od Staników w Poniatowskiego czy ten z Sobieskiego na Poniatowskiego.
Poza tym mowa jest o nie ograniczaniu przepustowości a Pan tworzy strefy wyłączone z ruchu.
Proszę wybaczyć śmiałość ale coś mi tu nie pasuje,

M
Michał Żuber

A czytanie ze zrozumieniem nadal boli Czy tam jest napisane projekt? I od kiedy rysuje się czerwone strzałki....Chodzi o zasady tylko i wyłącznie. Takich jak na rysunkach jest kilka w Słupsku i uważane są za bezpieczne....no ale jak nie ma wizualizacji to już nikt nawet nie będzie wiedział które.

Dojdzie oznakowanie poziome oraz wyprowadzone pasy to będzie można oceniać.

Pozdrawiam

Dodaj ogłoszenie