Zobacz, jak lokalne społeczności wspierają w mediach społecznościowych nominowanych do tytułu OSOBOWOŚĆ ROKU 2019

Akcja specjalna OSOBOWOŚĆ ROKU 2019
Trwa plebiscyt OSOBOWOŚĆ ROKU 2019. Głosami Czytelników przyznamy tytuły w pięciu kategoriach: Kultura, Działalność społeczna i charytatywna, Polityka, samorządność i społeczność lokalna, Biznes oraz Nauka. Sprawdziliśmy, jak z pomocą mediów społecznościowych lokalne społeczności z całej Polski wspierają nominowanych do tego zaszczytnego tytułu.

Już sama nominacja do tytułu Osobowość Roku 2019 to wielkie wyróżnienie. Najlepszy znak, że to, co robimy, jest zauważane i doceniane przez naszych przyjaciół, pracodawców i lokalne społeczności. Nominację do tytułu Osobowość Roku pochodzą przede wszystkim od naszej redakcyjnej kapituły. Ale propozycje osób, które powinny być nominowane zgłaszali także Czytelnicy w komentarzach pod postami na naszych redakcyjnych fanpage'ach na Facebook'u, a także za pomocą formularza zamieszczonego w naszym serwisie.

Dziś, na półmetku plebiscytu, zaangażowanie lokalnych społeczności - tych samych, które aktywnie uczestniczyły w zgłaszaniu propozycji kandydatów do tytułu Osobowość Roku - doskonale widać w mediach społecznościowych. Pod postami publikowanymi przez nominowane osoby, nie brakuje wyrazów sympatii i uznania.

Oto kilka przykładów. Warto kliknąć w poniższe posty i przeczytać komentarze pod nimi.







Na rodzinę i przyjaciół zawsze można liczyć

W mediach społecznościowych znaleźć można również wiele przykładów dumy i wsparcia ze strony rodzin oraz przyjaciół osób, które zostały nominowane do tytułu Osobowość Roku:

Poza niezwykłą wartością emocjonalną, takie posty mają oczywiście także niezastąpioną wartość informacyjną. Każdy "lajk", komentarz lub udostępnienie, który się pod nimi pojawiają, sprawiają, że zwiększa się zasięg posta. Oznacza to, że post zobaczy więcej osób - a wśród odbiorców będą nie tylko ci, którzy są naszymi znajomymi, ale również osoby będące "znajomymi naszych znajomych". Jeśli chcemy, aby post dotarł do jak największego grona odbiorców, zadbajmy również o regularne odpowiadanie na komentarze, które się pod nim pojawiają. Posty z dużą liczbą komentarzy osiągają wysokie zasięgi.

Głosy pomagają zdobyć także pracodawcy

Nominacjami otrzymanymi przez swoich pracowników chwalą się także pracodawcy, instytucje, stowarzyszenia i urzędy. Informacje o ich wyróżnieniu publikują nie tylko w mediach społecznościowych, ale również na stronach internetowych:



Posty o osobach nominowanych do nagrody można znaleźć także na Instagramie i Twitterze:

Jak wykorzystać media społecznościowe do zaprezentowania swojej nominacji?

PORADNIK

  • Jeśli chcesz, aby informacja o nominacji do tytułu Osobowość Roku 2019 dotarła do jak największego grona osób, warto pokusić się o przygotowanie posta w formie materiału wideo. Nie musi to być hollywoodzka produkcja. Wystarczy nagranie filmu (np. z podziękowaniem za głosy) telefonem lub prostym aparatem fotograficznym. Ważne jest jednak, aby później, gotowy już film, wgrać bezpośrednio na swój profil lub fanpage na Facebook'u. Linki wklejane z zewnętrznych źródeł (np. YouTuba) uzyskują zazwyczaj mniejsze zasięgi.

  • Podobno do odważnych świat należy! Jeśli więc odwagi Ci nie brakuje, a kamera nie przeraża, warto pokusić się o nagranie i opublikowanie "relacji live", czyli wideo nadawanego na żywo. Duży zasięg i zaangażowanie znajomych z Facebook'a gwarantowane.

  • Liderzy rankingów są regularnie prezentowani na łamach gazety. Taką publikacją także warto pochwalić się w mediach społecznościowych. Wystarczy zrobić zdjęcie gazety telefonem lub pobrać elektroniczną wersję gazety na www.prasa24.pl. Można też udostępnić post, w którym prezentujemy liderów na fanpage’u gazety. A tych przecież nie brakuje!

  • Uzyskanie nominacji do tytułu Osobowość Roku 2019 to z pewnością ważne wydarzenie! A Facebook daje możliwość wyróżnienia takich chwil poprzez dodanie ich jako “wydarzenie z życia” na facebook’owej tablicy (w zakładce "informacje" należy kliknąć "wydarzenia z życia"). Taka forma aktywności na Facebooku ma wielką zaletę - zobaczy ją zdecydowana większość znajomych.

  • Jeden post to zdecydowanie za mało. O udziale w plebiscycie warto raz na jakiś czas przypominać. Najlepiej wykorzystać do tego za każdym razem inną ilustrację. Niech to będzie np. list nominacyjny, grafika otrzymana od nas, zdjęcie gazety lub własne zdjęcie w pracy.

  • Post o nominacji warto też „przypiąć” na górze fanpage’a, aby niezależnie od nowo dodawanych postów wyświetlał się jako pierwszy i informował o głosowaniu.

Masz pytania? Napisz do nas!

Jeśli macie pytanie dotyczące mediów społecznościowych, promowania się w nich lub po prostu potrzebujecie pomysłów na kolejne działania na Facebook'u, piszcie na adres: daria.jankiewicz@polskapress.pl. Nasza specjalistka od mediów społecznościowych - Daria Jankiewicz - z przyjemnością Wam pomoże!

Materiał oryginalny: Zobacz, jak lokalne społeczności wspierają w mediach społecznościowych nominowanych do tytułu OSOBOWOŚĆ ROKU 2019 - Polska Times

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3