108 osób straci pracę w Scanii

Fot. Krzysztof Tomasik
Fabryka Scania.
Fabryka Scania. Fot. Krzysztof Tomasik
Sto osiem osób straci pracę w słupskiej fabryce autobusów "Scania". Przedstawiciele zarządu mówią: - To nie nasza wina. Jest kryzys. Mamy coraz mniej zamówień.

Kilkusetosobowa załoga "Scanii Productions S.A." usłyszała o cięciach kadrowych we wtorek o godzinie 10. - Zwołano ogólne zebranie na hali produkcyjnej.

O sytuacji zakładu oraz przyszłości Scanii w Słupsku przeczytają Państwo w środowym Głosie Pomorza.

Wideo

Komentarze 50

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
scaniowiec
W dniu 20.03.2009 o 08:39, Gość napisał:

No i wszystko się wyjaśniło, wczoraj był sądny dzień. Co 15 min jakaś osoba szła do szatni z kwitkiem i do domu. Wojewódzki zgodził się zorganizować w piątek walne zebranie członków Solidarności a w czwartek zwolnili ludzi. Czemu tylko oprócz nierobów zwolnili porządnych ludzi i jedynych żywicieli rodzin i to jeszcze przed świętami. W Scanii pracuje dużo ludzi z rentami czy emeryturami, którzy pracą w tej firmie tylko sobie dorabiają tak jak Legięć czy wielu innych. Nie ma sprawiedliwości, albo jesteś dupowłazem albo żegnasz się z robotą. Na tym polegaja zachodnie standardy pracy?



Zgadzam sie z Tobą w 100%.W Scanii pracuje dużo byłych wojskowych,którzy sa na emeryturach (na pewno nie małych) i tych zostawili,a ludzi którzy maja ponad 50 lat i już niedługo do emerytury zwolnili.Gdzie taki człowiek znajdzie pracę.Ale cóż "na układy nie ma rady"
G
Gość

No i wszystko się wyjaśniło, wczoraj był sądny dzień. Co 15 min jakaś osoba szła do szatni z kwitkiem i do domu. Wojewódzki zgodził się zorganizować w piątek walne zebranie członków Solidarności a w czwartek zwolnili ludzi. Czemu tylko oprócz nierobów zwolnili porządnych ludzi i jedynych żywicieli rodzin i to jeszcze przed świętami. W Scanii pracuje dużo ludzi z rentami czy emeryturami, którzy pracą w tej firmie tylko sobie dorabiają tak jak Legięć czy wielu innych. Nie ma sprawiedliwości, albo jesteś dupowłazem albo żegnasz się z robotą. Na tym polegaja zachodnie standardy pracy?

g
gosc

zgadzam sie z tym najpierw wywalic nierobow z biura bo nic nie robia tylko kawe pija i plotkuja i tez tych czarnuchow w kamizelkach co chodza po zakladzie ich powinni zwolnic

p
pukpukktotam

Dołączam się do potępienia "sztucznego tępa " które w rezultacie jest spowolnieniem , które zpozoru wygląda jak szybkie tempo . W rezultacie to strata czasu i energii pracy fizycznej.
pozdrawiam

g
gosc
W dniu 19.02.2009 o 23:46, jagon napisał:

Pracuje w Scanii i wkurzają mnie jakieś krzywe teksty że ludzie w tej firmie nie pracują. Mogę się założyć że osoba, ,,,,która to napisała jest mistrzem albo liderem. Na 100% żaden z nich nie pójdzie na bruk bo swój swojego nie ruszy. nawiasem mówiąc to jest pytanie czy w Szwecji też będą zwolnienia ale pewnie nie -wiadomo ruszmy najpierw obcych a swoich zostawmy w spokoju. Chodzą po zakładzie te końskie łby ze Sztokholmu i na ich twarzach nie widać smutku. Narzazie w zakładzie żartujemy ale to jeszcze tydzień i się skończy. Jedno wiem to narazie 108 osób a za 3-4 miesiące pewnie więcej. Tylko dlaczego schodzą dalej conajmniej 3 autobusy dziennie . To jest zwykłe pieprzenie chodzi oto żeby przy zmniejszonej liczbie ludzi utrzymać tą samą produkcję a Szwed mógł kupić sobie nowe Volovo naszym kosztem.



No wlasnie ciekawe ze 2-3 lata temu tez schodzilo ok 3 autobusow dziennie a w firmie pracowalo ok 200 osob mniej
G
Gość
W dniu 17.02.2009 o 22:56, OFI napisał:

Famarol to fabryka maszyn rolniczych, a Sezamor produkował łańcuchy.... tak na marginesie



Tys prowda -myślałem o sezamorze a nie famarolu
Dzięki za poprawę !
p
pukpukktotam

Witam wszystkich
1) Ludzie obudźcie się czas jest pojęciem względnym ale niestety jesteśmy od niego zależni . Każdy robi błędy , fakt jest taki że niektóre nie powinny mieć miejsca . Ale dopuki będziemy myśleć kategoriami on źle robi on się nie nadaje on nie umie to będziemy tworzyli tą strukture która prowadzi do nikąd i dalej będziemy tym słupskiem i tą polską -SŁABYM OGNIWEM które bedzie bite i kopane przez innych . Historia dała po d.... ale dopuki będziemy wbijali sobie kolce nawzajem -będziemy skończeni .
2) Jak ktoś ma zamówić dobrą część jak ktoś ma dobrze projektować jak na linire z bióra ma za daleko i ślisko i wieje a wkrętak jest brudny i wogule
3) Jak bedziemy ZGRYZOTĄ to nic nam nie pomorze
4) Fakt jest taki ,że ludzie w scani ciężko pracują ,ale są też tacy nieliczni co śpią ,a robotę następną dostają ci co pracują -bo pracują a nie śpią, w wyniku czego ten co dobrze i dużo pracuje ma dokładane obowiązki ,a ten co śpi niech śpi i często jest tak ,że wykonywana praca nie boli, bo jak się coś robi to czas leci ale psycha że ty zapier.... i masz coś jerszcze zrobić a drugi jak śpi to niech śpi to jest fakt
5)Dobrze zorganizować zakład może ktoś kto pracuje albo pracował fizycznie w tym zakładzie bo zna brudy pod dywanem które odbijają sie na niepotrzebnej pracy fizycznej
6)nie ma co ukrywać że zakład fundamenty ma dobre ale czy zostaną one dobrze wykorzystane ? Co bedzie mocniejsze zaraza czy dobro? Kłamstwo czy prawda?
Nie wiem .
Zastanawia mnie selekcja pt "stu ośmiu" Czy bedzie ona właściwa i sprawiedliwa jak tak to ciekawe w ilu %? Czy słusznie ? Czy pomoże reszcie czy całkowicie zdestabilizuje całą strukture . Czy ci co decydować będą o selekcji kierować się będą swoim czy zakładowym interesem to jest problem.
pozdrowienia

j
jagon

Pracuje w Scanii i wkurzają mnie jakieś krzywe teksty że ludzie w tej firmie nie pracują. Mogę się założyć że osoba, ,,,,która to napisała jest mistrzem albo liderem. Na 100% żaden z nich nie pójdzie na bruk bo swój swojego nie ruszy. nawiasem mówiąc to jest pytanie czy w Szwecji też będą zwolnienia ale pewnie nie -wiadomo ruszmy najpierw obcych a swoich zostawmy w spokoju. Chodzą po zakładzie te końskie łby ze Sztokholmu i na ich twarzach nie widać smutku. Narzazie w zakładzie żartujemy ale to jeszcze tydzień i się skończy. Jedno wiem to narazie 108 osób a za 3-4 miesiące pewnie więcej. Tylko dlaczego schodzą dalej conajmniej 3 autobusy dziennie . To jest zwykłe pieprzenie
chodzi oto żeby przy zmniejszonej liczbie ludzi utrzymać tą samą produkcję a Szwed mógł kupić sobie nowe Volovo naszym kosztem.

s
salamander

Witam. Według mnie Scania zwalnia "niepotrzebnych" pracowników, zarówno ze starej ekipy jak i ostatnio przyjętych( z ostatniego półrocza). Rzeczywiście prawda jest bardzo smutna- wielu pracowników robi tam za tłum. Szwendają się z kąta w kąt i szukają sobie zajęcia. Jak patrze na niektórych "inżynierków" to nóż mi się w kieszeni otwiera! Wielu jest świeżych i młodych, po studiach ale bez odpowiedniego przeszkolenia i przede wszystkim bez PRAKTYKI!!! Poważniejszą moim zdaniem wadą słupskiej Scanii(i nie tylko) jest szerząca się korupcja!!! Liderem czy majstrem nie zostaniesz dlatego że wytrwale i skutecznie dążysz do udoskonalenia siebie i otoczenia(jak brzmi podstawowe hasło SPS) , tylko poprzez układy czyli znajomości, rodzinę która wciska na chama, układy z dyrektorem tudzież z panem prezydentem, poprzez picie wódki z aktualnym przełożonym itp..Tutaj mógłbym wiele przykładów podać np: Rodzinna opieka (majster ojciec+majster syn+ lider syn) nad linią S albo synowa naszego prezydenta w biurze od zamówień części-dlatego tak przychodzą "na czas" :-) itd... Uważam że wszystkiemu winni są ludzie którzy tam pracują. Zamiast doceniać człowieka po umiejętnościach- naprzyjmują swoich ludzi, którzy w ogóle się nie nadają na konkretne stanowiska. Efektem tego w późniejszym czasie jest to że jeden z pracowników musi robić na drugą osobę np: ja ciężko pracuję a tuż obok stoi czy siedzi sobie taki nierób, który po znajomości niczego się nie obawia bo jest nietykalny i udaje że zna się najlepiej. Prawda jest dotkliwa także jeśli chodzi o cały system SPS. Polacy nie umieją go wdrażać, a jeśli to robią to jest tylko kilka jednostek na całą firmę. Polski Kierownik chodzi bujając w obłokach, chowając się za telefonem komórkowym czy udając że jest zajęty a szwedzki dyrektor podejdzie do zwykłego fizola, przywita się miłym gestem, poda dłoń, wypowie po naszemu "dzień dobry", jest uśmiechnięty-otwarty. Tego właśnie nam brakuje....

Chciałbym żeby na czarnej liście znalazły się osoby naprawdę niepotrzebne. Ale wiem że mogę o tym tylko pomarzyć. Zapewne wyrzucą przeciętniaków a ci bardziej pracowici i ci zmuszani do pracy będą mieć jej jeszcze więcej. Natomiast ci, którzy mają "plecy" dalej będą na nas bezkarnie żerować i wypijać krew. Pozdrawiam całą załogę Scania...

g
gość

Tak czytam te posty i nie wiem czy śmiać się czy płakać, tak jak w Polsce typowe psy ogrodników, sami nie mają i cudzemu nie dadzą, Takie pierdoły co tu piszą niektórzy świadczą tylko o ich głupocie i nieznajomości tematu. Pierwsza sprawa to związki, podwyżki i cały socjal. Tak się składa, że związki zaczęły działać i podwyżki które wywalczyły zbiegły się w czasie, gdy Scania miała najwięcej zamówień a co za tym idzie największe zyski, więc nie wpłynęło to na kondycje finansową firmy. Druga sprawa to marnotrawstwo pieniędzy przez kadrę i dział inżynierski oraz zamawiania części. Czemu nikt nie napisze ile razy były zamawiane jakeś bardzo drogie części, które okazały się niepotrzebne, bo ktoś się pomylił i potem zamówił już właściwe które okazały się takie same. Czemu nikt nie pisze o błędach w projektowaniu przez designerów, gdzie zaprojektowana, zamówiona i zapłacona część zupełnie nie pasuje i trzeba zaprojektować nową i cała procedura jest powtarzana. Dalej, ludzie od SPS którzy nawet nie wiedzą na czym polega ich praca, próbują coś usprawnić przez jakieś absurdalne pomysły, które też odpowiednio drogo kosztują. Ile razy lakiernia przemalowywała jakieś elementy, które okazały się że są w niewłaściwym kolorze, lub pomalowali coś co nie trzeba, inna sprawa, że muszą malować po kilka razy ten sam element gdyż jest nagminnie rysowany podczas produkcji. Takie przykłady można mnożyć w nieskończoność. Jedynym wnioskiem który się nasuwa, to rażące błędy w systemie zarządzania (firma ma certyfikat ISO) i to od nich trzeba zacząć żeby szukać oszczędności. Co do zwolnienia ludzi to jak powiedział dyr. Wojewódzki, jest to zarządzenie które wydały władze koncernu w Szwecji, więc po co głupie komentarze w stylu że to przez min czyste ubranka pracowników i tp.
pozdrawiam

g
gosc
W dniu 18.02.2009 o 23:06, gosciu napisał:

gowno wiesz kolego.wywalili cie ,bo nie umiales glupiej sruby wkrecic jak trzeba.u nas sie czasem zapier***a,az koszule mozna wykrecac.dla tych 108 osob to bedzie wielki problem....



Kolego ze scani sam sie zwolnilem znalazlem sobie lepsza fuche, A koszule to sobie wykrecacie jak ktos w koncu sie wkurza za opoznienia w produkcji i stoi nad wami z batem byscie braki uzupelniali i nadrabiali plan. ale dobrze okreslasz ze czasem, a co do srub wkrecania to nie bede wymienial nazwisk ilu takich partaczy nadal w scanii pracuje i nie odroznia sruby od nakretki.
h
hiszpan

ja cały czas pracuje tak samo kryzys czy nie ja poprostu lubie zapier...ać

g
gosciu
W dniu 17.02.2009 o 22:17, sreberko napisał:

czystkę to p[owinni zrobić w biurze- powinni od tego tam zacząć!!!a nie od ludzi z produkcji



zgadzam sie..co najmniej 30 % stanowisk jest tam wymyslona dla garbusow ... to od nich powinno sie zaczac redukcje...
g
gosciu
W dniu 17.02.2009 o 21:20, Gość napisał:

Tak, tak, nagle wielkie halo sie odezwalo, sporo w scanii przepracowalem, ale takiego nierobstwa jakie tam panuje to nigdzie nie widzialem. Czasami chodzac po hali ma sie wrazenie ze jest sie w samym srodku stada swietych krow ktore tylko potrafia ryczec wiecej kasy, a jak jest problem z produkcja to rycza nas jest za malo zatrudnijcie wiecej ludzi, a gdzie sie tylko obejzec to sciany podpieraja zamiast pracowac. Wiec nie ma co sie dziwic; gowno robicie to pracodawca tnie koszty, a po podwyzkach zaserwowanych przez zwiazki to najbardziej oplacalne jest zwolnienie paru nierobow.



gowno wiesz kolego.wywalili cie ,bo nie umiales glupiej sruby wkrecic jak trzeba.u nas sie czasem zapier***a,az koszule mozna wykrecac.dla tych 108 osob to bedzie wielki problem....
o
ość
W dniu 17.02.2009 o 22:48, ursus napisał:

Pracuje na linii piętrusa, tu akurat zamówienia są i pewnie do 2012 będą, wiadomo olimpic games London 2012, miasto inwestuje i wymienia tabor, i oczywiste jest że skoro nie ma zamówień na zwykłe autobusy to firma nie będzie sponsorować wypłaty , a biuro jak to biuro, swoich sie nie rusza, kryzys nie trwa wiecznie przecież,a pożegnać można tych co i tak nie chcą pracować i do pracy za kare przychodzą.



Szczerze i na temat.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3