Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Certyfikaty Zielone Serce Pomorza rozdane

Piotr Kawałek [email protected] tel. (059) 848 81 00 Fot. Kamil Nagórek
Zwycięska Kubiakówka była jednym z chętniej degustowanych produktów podczas finału konkursu. Na zdjęciu Ewa Gębczyńska i Edyta Lubiak, dziennikarka radiowa.
Zwycięska Kubiakówka była jednym z chętniej degustowanych produktów podczas finału konkursu. Na zdjęciu Ewa Gębczyńska i Edyta Lubiak, dziennikarka radiowa.
Mistrzostwa w zbieraniu grzybów, Ekajaki.pl oraz Kubiakówka, czyli nalewka z aronii, to laureaci pierwszej edycji certyfikatu marki lokalnej Zielone Serce Pomorza, którzy będą promować nas w kraju

i za granicą.

Ponad 30 propozycji produktów regionalnych, jakie nadeszły na konkurs, jurorzy podzielili na trzy kategorie i z każdej wybrali po jednym zwycięzcy, który otrzymał certyfikat i prawo do posługiwania się logo Zielonego Serca Pomorza, oraz po jednym wyróżnionym.

Pierwsze miejsce w kategorii produkty spożywcze zdobyła Irena Kubiak z Koła Gospodyń Wiejskich w Siemianicach za nalewkę z aronii Kubiakówka. Wyróżniono szyję indyczą z farszem ziemniaczanym Lucyny Zariczańskiej. Oba produkty nie są dostępne w masowej sprzedaży i póki co można je degustować podczas jarmarków i festynów lokalnych.

W kategorii produkty lokalne niespożywcze wygrała strona internetowa ekajaki.pl, która propaguje i organizuje aktywną turystykę kajakową na rzekach Słupi, Wieprzy i Łupawy. Strona w tym roku zdobyła już złoty medal 12 Targów Turystycznych w Gdańsku. Z usług ekajaki.pl skorzystało w minionym sezonie kilkanaście tysięcy kajakarzy. Wyróżniono Ewę Gębczyńską z Biesowic za ozdoby z szyszek i owoców drzew liściastych.

W trzeciej kategorii – inicjatywy lokalne – wygrał Urząd Miejski w Kępicach za Otwarte Mistrzostwa w Zbieraniu Grzybów, które odbywają się w Korzybiu. Na grzyby przyjeżdżają też goście z zaprzyjaźnionej niemieckiej gminy Bomlitz. – To doskonała impreza, w której udział może wziąć każdy, kto choć trochę zna się na grzybach – zachęca Artur Szewc z Korzybia, ubiegłoroczny król grzybów. – Zapraszamy do Korzybia turystów z Pomorza i całej Polski, grzybów u nas jest pod dostatkiem.

W konkursie wyróżniona została Fundacja Kaszubskie Słoneczniki za Gogolewko – Słonecznikową Wieś.

Logo Zielone Serce Pomorza po raz pierwszy oznaczy najlepsze lokalne produkty z naszego regionu, które mają być naszymi perełkami. Partnerstwo Dorzecze Słupi, organizator konkursu, zamierza stworzyć silną lokalną markę, która będzie na stałe obecna w świadomości mieszkańców i turystów. – Wzbogacą lokalną ofertę turystyczną, ich autorzy będą mogli bezpłatnie je promować pod wspólną marką – informuje Monika Gębczyńska z Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi, która organizowała konkurs. – Nie tylko w Polsce, ale również na zagranicznych targach turystycznych.

Organizatorzy nie kryli, że wysoki standard spełniało dużo więcej produktów, które mogą otrzymać certyfikaty w kolejnych edycjach konkursu. Wymienić można m.in. słupskie orkiszowe ciasteczka antystresowe produkowane z prastarej odmiany orkiszu, miodową nalewkę Onisiówkę czy imprezę ukraińską Bytowska Watra.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza