Co można wziąć w leasing online?

Materiał informacyjny PKO Leasing

  • Sprzedaż online prowadzi ogółem 17 proc. przedsiębiorstw w Polsce, a największą popularnością e-handel cieszy się wśród dużych firm – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS).
  • Najwyższy odsetek firm korzystających z narzędzi cyfrowej sprzedaży zanotowano w województwach: mazowieckim, podlaskim i zachodniopomorskim.
  • Wraz z rozwojem sprzedaży internetowej rośnie zainteresowanie przedsiębiorstw cyfrowymi formami finansowania e-zakupów – zauważają eksperci PKO Leasing.
  • Wśród dostawców, którzy oferują swoim klientom leasing online, znajdują się już m.in. sprzedawcy sprzętu RTV/AGD, ICT, rowerów, maszyn i urządzeń budowlanych.

17 proc. krajowych firm prowadzi sprzedaż elektroniczną, a więc przyjmuje zamówienia na towary i usługi m.in. za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji mobilnej – podaje GUS w raporcie „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2022 roku”. W kategorii małych firm ten odsetek wynosi 15,2 proc. oraz odpowiednio 20,7 i 43,6 proc. w przypadku średnich i dużych podmiotów. Powyżej krajowej średniej znajduje się sześć województw: mazowieckie i podlaskie (po 19,5 proc. firm), zachodniopomorskie (18 proc.), wielkopolskie (17,9 proc.), dolnośląskie (17,7 proc.) oraz małopolskie (17,3 proc.). Zestawienie regionów zamykają województwa: świętokrzyskie (12,9 proc.) i lubuskie (13,5 proc.).

- Na skalę cyfryzacji sprzedaży w Polsce wpływa oczywiście charakter biznesu, dlatego takie branże jak handel hurtowy i detaliczny czy sektor ICT znajdują się wyraźnie ponad średnią. Pole do rozwoju wciąż jest duże, co pokazują dane Eurostatu. Wynika z nich, że odsetek polskich firm korzystających z narzędzi e-commerce jest o wiele niższy w porównaniu np. z podmiotami z Irlandii, Danii, Szwecji czy Litwy. Ale nawet obecny poziom zainteresowania firm handlem internetowym wpływa na cyfryzację rynku usług finansowych. Jednym z trendów jest dziś wprowadzanie do e-sklepów leasingu online, który można łatwo i szybko zintegrować z systemem transakcyjnym. Sprzedawcy widzą w tym korzyść, bo zyskują dostęp do formy finansowania zakupów, która jest popularna wśród klientów biznesowych i opłaca im się z podatkowego punktu widzenia – komentuje Anna Wiśniewska, Dyrektor Departamentu Produktów i Procesów w PKO Leasing.

E-leasing, ale nie tylko w e-handlu

Cyfryzacja branży leasingowej, jak wielu innych rynków, rozpędziła się w okresie pandemii. Część technologii do podpisywania i obsługi umów, które zostały wówczas wprowadzone lub rozwinięte, zdążyła się już upowszechnić. Wśród przykładów można wymienić portal online do cyfrowego zlecania płatności, przedłużania kontraktów czy składania wniosków, jak również wspomniany proces zawierania umów leasingu online, który obejmuje coraz szerszy katalog przedmiotów.

- Wielu przedsiębiorcom leasing wciąż kojarzy się przede wszystkim z samochodami i drogimi maszynami, ale ta forma finansowania obejmuje też wiele innych obszarów handlu. Wśród naszych partnerów znajdują się internetowi dostawcy m.in. szeroko rozumianej elektroniki użytkowej, sprzętu sportowego, mebli, rowerów czy sprzętów myjących i budowlanych. Z technologicznej perspektywy nie ma znaczenia, jakie maszyny i urządzenia są przedmiotem leasingu online. Otwiera to na ten rodzaj finansowania wszystkie firmy, które dotychczas oferowały klientom tylko natychmiastowe rozliczenia przy użyciu płatności elektronicznych – tłumaczy Anna Wiśniewska z PKO Leasing.

Proces uzyskania zgody na leasing trwa niewiele dłużej niż płatność kartą przez internet. W PKO Leasing zautomatyzowane rozpatrywane wniosku trwa kilka minut i jest dostępne przez całą dobę, a do realizacji transakcji wystarczy dowód osobisty. Także weryfikacja tożsamości i zawarcie umowy przy użyciu podpisu kwalifikowanego odbywają się zdalnie. Minimalna wartość przedmiotu leasingu to 1000 zł netto, a w zależności od wybranej opcji leasingu (operacyjnego lub finansowego) okras spłaty waha się od 12 do 48 miesięcy.

- Warto dodać, że leasing online jest dostępny również dla sklepów stacjonarnych. W tym przypadku klient ubiega się o leasing w asyście sprzedawcy w punkcie sprzedaży. Wówczas ma wybór – może dokończyć proces w sklepie lub, jeżeli potrzebuje więcej czasu do namysłu, bez presji sfinalizować transakcję w domu lub biurze. Umowę potwierdzi wówczas podpisem kwalifikowanym lub za pośrednictwem kuriera – wyjaśnia Anna Wiśniewska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Co można wziąć w leasing online? - Portal i.pl

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza