Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dacia stała się fenomenem społecznym

pit [email protected] 91 481 33 34
Dacia Duster podbija rynki Europy.
Dacia Duster podbija rynki Europy.
Dacia stała się fenomenem społecznym, który przyczynił się do powstania nowego stylu konsumpcji na rynku samochodowym określanego jako Dacia attitude − wysokiej jakości samochody po przystępnej cenie.

W tym roku marka Dacia charakteryzowała się jedną

z największych dynamik wzrostu w Europie wśród marek motoryzacyjnych.

Milionowy Logan

W październiku z fabryki w Mioveni wyjechał milionowy egzemplarz modelu Dacia Logan. W związku z ogromnym zainteresowaniem modelem Dacia Duster, który podbija rynki Europy, konieczne było zwiększenie mocy produkcyjnych. Duży, praktyczny rodzinny samochód, który sprawdzi się również w terenie, staje się hitem sprzedaży. Na model Duster przyjęto we Francji już ponad 28.000 zamówień.

Podbija rynek

Dacia w ciągu zaledwie 6 lat stała się marką, która podbiła rynki wielu krajów. Niezwykle dynamiczny wzrost sprzedaży marki Dacia jest odzwierciedleniem zmiany mentalności nabywców. Wcześniej klienci mieli opory przed zakupem taniego samochodu, dziś − według badania firmy Cételem przeprowadzonego w 2010 roku na najważniejszych rynkach europejskich − średnio 29% klientów mających zamiar kupić nowy samochód chce przeznaczyć na ten zakup poniżej 8.000 euro.

Dacia potrafiła uprzedzić zmianę mentalności wprowadzając na rynek gamę niezawodnych samochodów o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do parametrów użytkowych.

Sprzedaż aut

W ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2010 roku Dacia sprzedała 221.092 samochodów osobowych na całym świecie, co daje wzrost o 12,1% w stosunku do roku 2009 i przekłada się na 0,6% udziału w światowym rynku. We Francji Dacia zajmuje szóste miejsce z udziałem w rynku na poziomie 5,1% przy wzroście sprzedaży o 118,4%. Jest również pierwszą marką w Rumunii, a jej udział w rynku wzrósł o 2,5 punktu do 33%.

Najważniejsze rynki

Najważniejszymi rynkami zbytu Dacii w Europie są: Francja (85.567 samochodów), a następnie Niemcy (28.184 samochodów), Włochy (16.760 sztuk) oraz Hiszpania z Wyspami Kanaryjskimi (15.848 sztuk) - dane na koniec września 2010 roku. Największymi światowymi rynkami zbytu Dacii są w kolejności: Francja, Brazylia, Rosja, Rumunia i Iran. W Polsce sprzedaż aut marki Dacia (razem osobowych i dostawczych) od stycznia do października 2010 roku wyniosła 4 638 sztuk, co stanowi wzrost o ponad 100% w stosunku do tego samego okresu w roku 2009.

Popularność

Marka Dacia bije rekordy popularności w Zachodniej Europie. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się najnowszy model – Dacia Duster. Od momentu wprowadzenia (kwiecień 2010 roku) na świecie złożono zamówienia na 85 322 egzemplarze tego auta. Najwięcej modeli Dacii Duster jeździ we Francji, Niemczech, Hiszpanii i Belgii oczywiście poza Rumunią. W Niemczech Duster cieszy się ogromnym zainteresowaniem, każdy miesiąc od momentu wprowadzenia tego samochodu do sprzedaży to ponad 900 nowych klientów, którzy opuszczają salon tym modelem. W Polsce Dacia Duster również nie ma konkurencji - wydatek rzędu 39 900 zł za wersję 4x2 lub 49 900 zł za wersję 4x4 jest najbardziej atrakcyjną ofertą cenową na rynku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza