- W ubiegłym tygodniu chciałam zarejestrować dziecko na badanie stawów biodrowych w przychodni przy ul. Westerplatte. Cały tydzień przychodnia była nieczynna, a na sekretarce była nagrana informacja, że można zarejestrować się online. Nie rejestrowałam się jednak w ten sposób, bo to bez sensu. Wysyła się swoje i dziecka dane i czeka, aż ktoś raczy odpowiedzieć - relacjonuje nasza czytelniczka.
- Próbowałam zarejestrować się kolejnego dnia, cały czas włączała się automatyczna sekretarka z informacją, że rejestracja telefoniczna możliwa jest od wtorku do piątku w godzinach od 10 do 12. Oczywiście nikt w tym czasie nie odebrał telefonu. Zadzwoniłam do sekretariatu dyrektora przy ulicy Tuwima z prośbą o interwencję, bo uważam, że jest to lekceważenie pacjentów i naciąganie ich na niepotrzebne koszty. Młoda mama poskarżyła się, że i ta interwencja nie przyniosła rezultatu. Poprosiła więc nas o wyjaśnienie sprawy.
- Absolutnie nie zgadzam się z zarzutami przedstawionymi przez czytelniczkę - odpowiada Paweł Pożdał z Miejskiego Zakładu Opieki Zdrowotnej. - Rejestracja online działa według jasno określonych zasad, które są opisane w formularzu rejestracyjnym do poradni preluksacyjnej. Termin otrzymania odpowiedzi na wysłane zgłoszenie jest jasno określony w informacji na początku procesu rejestracji: data przyjęcia dziecka zostanie wyznaczona i przesłana na adres e--mailowy, z którego dokonano rejestracji, niezwłocznie po osiągnięciu przez malucha - w przypadku badania pierwszego - 6. tygodnia życia, a w przypadku badania kontrolnego - 3. miesiąca.
Zobacz także: Przychodnie strajkują, pacjenci wściekli i zdezorientowani
Przykładowo - jeśli dziecko zostanie zgłoszone, mając dwa tygodnie, to odpowiedź z terminem zostanie wysłana po miesiącu. Przeciętnie wizyta zostaje zaplanowana do pięciu dni roboczych od uzyskania przez dziecko wieku kwalifikującego do wykonania badań. Przedstawiciel MZOZ zapewnia, że w dniach, o których napisała czytelniczka, bez zarzutu działała również rejestracja telefoniczna.
- 9 i 10 czerwca w ten sposób przyjęto 78 zgłoszeń. Stąd trudności zainteresowanej z uzyskaniem połączenia - informuje Paweł Pożdał. Dodaje, że to ogromne zapotrzebowanie na bezpłatne świadczenia realizowane w ramach poradni preluksacyjnej obsługującej miasto Słupsk, powiat słupski i powiat bytowski, oraz specyficzne wymagania co do terminów wykonania badań, były czynnikiem determinującym uruchomienie systemu rejestracji online.
- Zachęcam wszystkich, którzy zamierzają skorzystać z usług poradni preluksacyjnej do przesyłania zgłoszeń drogą elektroniczną i uważnego czytania instrukcji, co pozwoli na uniknięcie nieporozumień - mówi przedstawiciel MZOZ.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?