Ważnej dla całego naszego regionu trasy, która połączy Szczecin z Trójmiastem. Wariant nr 5, często jest nazywany „wariantem kołobrzeskim”, bo jest najkorzystniejszy dla tego miasta. Droga będzie przebiegała niedaleko jego południowych granic.
O wyborze tego wariantu zdecydowały m.in. powody ekonomiczne. Ma być on nawet kilkaset milionów tańszy od pozostałych.
– Tryskam radością – nie kryje prezydent Kołobrzegu Janusz Gromek, który wczoraj wrócił z Warszawy. – To chyba największy nasz sukces.
Dla miasta oznacza to same korzyści. Będzie sprawniejszy dojazd dla turystów, lepsze połączenie z lotniskami. Pojawią się też nowe możliwości rozwoju miasta. W Koszalinie entuzjazm jest dużo mniejszy.
Miasto wciąż negocjuje przebieg odcinka Stare Bielice i Jamno. Koszaliński ratusz chce zmienić jego przebieg tak, aby droga ominęła od północnego zachodu strefę Zorganizowanej Działalności Gospodarczej i od północy osiedle Unii Europejskiej. Podobne nastroje, jak w Koszalinie, panują też w Sianowie.
Tam wszyscy liczyli na szybką budowę obwodnicy. Niestety Sianów na budowę swojego odcinka „szóstki” może liczyć dopiero w 2014 roku.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?