Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drugi i trzeci

Mirek Janicki
Co zrobić, gdy jest ślisko i trudno ruszyć z miejsca? Specjaliści radzą, aby na śliskiej nawierzchni, na przykład ośnieżonej lub oblodzonej, korzystać od razu z drugiego biegu.

W sytuacji, gdy jezdnia jest bardzo śliska, energiczne ruszenie z miejsca na pierwszym biegu może spowodować zerwanie przyczepności opony z nawierzchnią.

Drugi i trzeci

Musi o tym wiedzieć każdy, nawet początkujący kierowca, stąd też w katalogu pytań egzaminacyjnych jest takie zadanie.
Trzeba zatem wiedzieć, iż znacznie bezpieczniej jest ruszać od razu z włączonym drugim biegiem, po czym należy szybko wrzucić trzeci. Oczywiście, jeśli jezdnia jest sucha, lepiej jest korzystać z pierwszego biegu.

Operowanie biegami

Myślę, że warto także przypomnieć zasady operowania biegami podczas zbliżania się do skrzyżowania, ostrego zakrętu czy przejścia dla pieszych.
Przede wszystkim należy zmniejszyć prędkość i zredukować bieg - podczas jazdy miejskiej, zwykle z trzeciego na drugi. Jeśli poprzedzający nas pojazd zbliża się do skrzyżowania z minimalną prędkością, bezpieczniej jest - zwłaszcza niedoświadczonemu kierowcy - włączyć bieg pierwszy.

Trenuj odruchy

Osobną kwestią jest trening odruchów podczas przełączania dźwigni biegów. Początkujący kierowcy powinni ćwiczyć przełączanie polegając wyłącznie na zmyśle dotyku. Jest bezpieczniejsze, szczególnie gdy jezdnie są śliskie i więcej uwagi trzeba poświęcić temu, co dzieje się na drodze.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza